اتحاد و انسجام مردم برای حضور در صحنه انتخابات حمایت از  انقلاب اسلامی است

امام جمعه کاشان گفت: اتحاد و انسجام مردم برای حضور مردم در صحنه انتخابات در واقع همان حمایت از انقلاب اسلامی است که سبب عصبانیت دشمن شده است و دشمن نیز از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش می کند تا ملت را از نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دور کند.

به گزارش ایمنا، آیت الله عبدالنبی نمازی صبح امروز هنگام انداختن رای خود در صندوق سیار انتخابات شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: خوشبختانه این ایام مقارن با سالروزر عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر است که رزمندگان اسلام شهر مظلوم خرمشهر را که بیش از 500 روز در اشغال صدامیان بود با آغاز عملیات غرور آفرین فتح خرمشهر به پیروزی نهایی رسیدند و خرمشهر آزاد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: همانگونه که ملت ایران از ابتدا تا به امروز وحدت، صفا، صمیمت و برادری و انسجام خود را حفظ کردند، این اتحاد و انسجام که راه امام و توحید است همچنان ادامه پیدا کند و دشمنان اسلام و بدخواهان ملت ایران را سرجای خود بنشانند.
آیت الله نمازی ادامه داد: امروز نیز اتحاد و انسجام مردم برای حضور مردم در صحنه انتخابات در واقع همان حمایت از  انقلاب اسلامی است که  سبب عصبانیت دشمن شده است و دشمن نیز از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش می کند تا ملت را از نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دور کند اما به دلیل بصیرت و آگاهی مردم تاکنون موفق نشده است به هدف خود برسد.
آیت الله نمازی در ادامه حضور در انتخابات را وظیفه الهی دانست و با اشاره به اینکه هر شهروند ایرانی حق دارد نسبت به آینده کشور خود، مسائل مختلف کشور، اظهار نظر کند، افزود: شرکت همه آحاد ملت ایران که واجد شرایط رای هستند سبب اقتدار نظام و قوت و قدرت می‌شود و دشمن روی شرکت مردم در انتخابات تحلیل و تفسیر دارد.
وی یادآور شد: به لحاظ فقه سیاسی اگر چنانچه تمام افرادی که واجد شرایط رای دادن هستند در انتخابات شرکت کنند، دشمن صد درصد مأیوس خواهد شد.
آیت الله نمازی ادامه داد: چنانچه از 80 میلیون نفر جمعیت ایران 50 میلیون واجد شرایط رای دادن باشند و از این 50 میلیون نفر واجد شرایط رای 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند و 10 میلیون مابقی معتقد باشند افراد دیگر در انتخابات شرکت می کنند و نیازی به حضور آنها نیست، دشمن روی همین 10 میلیون نفری که در انتخابات شرکت نکرده اند برنامه ریزی می کند و تحلیل و تفسیر دشمن این خواهد بود که 10 میلیون نفری که در انتخابات شرکت نکرده اند با نظام نیستند و آنها پیاده نظام ما و با ما هستند و تلاش می کند با این 10 میلون ارتباط برقرار کند.
به گفته وی، به لحاظ فقهی تمام کسانی که واجد شرایط  رای هستند تکلیف و واجب عینی است نه واجب کفایی و همه باید شرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: مسأله حداکثری، بحث حقوقی است که به لحاظ حقوق بین المللی وقتی  اکثریت ملت در انتخابات شرکت کردند، انتخابات قانونی محسوب می شود، اما از بعد فقهی انتخابات تمام افرادی که واجد شرایط رای هستند باید در انتخابات شرکت کنند، انتخابات نیز به لحاظ فقهی مانند نماز است که در نماز خواندن بحث حداکثری نیست که اگر اکثریت نماز خوان باشند از بقیه ساقط شده باشد در حالیکه تمام کسانی که به سن تکلیف رسیده اند واجب است، نماز بخوانند.
امام جمعه کاشان یادآور شد: اخلاق انتخاباتی نیز همین است که تمام کسانی که نامزد انتخابات می شوند باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و از توهین و تهمت به یکدیگر پرهیز کنند، چرا که رای دادن برای انجام تکلیف الهی است و در انجام تکلیف الهی از دروغ، تهمت و تضعیف و تخریب باید پرهیز کرد و  نباید معصیت کرد که اینگونه موارد با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد.
آیت الله نمازی گفت: انتظار ما از ملت انقلابی و متدین و سلحشور ایران و نامزدهای انتخابات و هواداران آنها و مردم این است که این مسائل را رعایت کنند و به عنوان یک تکلیف الهی در پای صندوق های رای حاضر شوند و رای خود را به صندوق آرا بیاندازند.
کد خبر 303528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.