نظر مراجع تقلید پس از شرکت در انتخابات

حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و صافی گلپایگانی در پیام های جداگانه ای پس از شرکت در انتخابات، مردم ایران را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، مراجع تقلید قم پس از شرکت در انتخابات مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی: نامزد منتخب برای رفع مشکلات تنها در جناح ها و ستادهای خود منحصر نشود

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ملت شریف ایران بداند هر کسی که انتخاب شده است همه باید او را یاری کنند و گفت‌وگوهای زمان انتخابات و تبلیغات باید فراموش شده و برای رفع مشکلات همه به کمک رئیس جمهوری منتخب بیایند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: کسی که انتخاب می شود باید خود را متعلق به همه ملت ایران بداند و کابینه خود را از همه گروه‌ها انتخاب کند.

وی ابراز کرد: نامزد منتخب برای رفع مشکلات تنها در جناح ها و ستادهای خود منحصر نشود.

 آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در نخستین ساعت آغاز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رأی خود را در صندوق انداخت.

آیت الله صافی گلپایگانی: امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشیم

آیت‌الله لطف‌ الله صافی‌گلپایگانی دقایقی پیش پس‌از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، اظهار داشت: امیدواریم با عنایت حضرت ولیعصر(عج) بهترین انتخاب را داشته و همه مسلمانان سربلند و با عزت بوده و ملت و به‌ویژه جوانان ایرانی مورد توجهات خاص ایشان قرار گیرد.

این مرجع تقلید شیعیان بر حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید کرد و افزود: ایران و مردم در سایه توجهات باری‌تعالی موفق و سربلند باشند.

آیت الله جوادی آملی: زمانی که کیف و جیب مردم خالی باشد مردم در حمایت از کشور کم می‌آورند

آیت‌الله جوادی آملی پس از حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) که این نظام به برکت آن حضرت مستقرشده است عرض ادب و احترام دارم و به خاطر ترویج این انقلاب همه‌کسانی که برای انتخاب تلاش کرده‌اند که با جلال و شکوه این انتخابات برگزار شود تلاش و قدردانی می‌کنم.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه مردم در دین اسلام و در محضر امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان جایگاه اصلی هستند، افزود: مردم  در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آن‌ها صرفاً به دلیل جمهوریت و انتخابات نیست.

وی ادامه داد: دفاع مقدس را همین مردم حفظ کرده‌اند، مسئولان باید این تلاش و ازخودگذشتگی را قدر بدانند و مردم تا وقتی‌که درصحنه حضور دارند برای کشور هیچ‌گونه مشکلی پیش نمی‌آید، زمانی که کیف و جیب مردم خالی باشد مردم در حمایت از کشور کم می‌آورند و با تعارض نمی‌شود کشور را اداره کرد.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه مردم را باید باور کنیم، تصریح کرد: حتی درصورتی‌که رهبر جامعه حضرت علی(ع) باشد ولی مردم از او ناراضی بوده و پای‌کار نباشند، آن حکومت شکست خواهد خورد چراکه این‌یک تجربه تاریخی و عقلی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: برای آنکه مردم را همیشه درصحنه حفظ کنیم باید به معضلات و مشکلات رسیدگی کنیم.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی: هر چه حضور بیشتر می‌شود دشمنی‌ها آشکارتر شده و خواب‌های ترامپ آشفته‌تر می‌شود

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی پس از حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر چه از انقلاب اسلامی بیشتر می‌گذرد حضور مردم درصحنه‌ها افزایش می‌یابد و مردم مصمم‌تر درصحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی بابیان اینکه استقلال و عظمت کشور مرهون این حضور همیشگی مردم درصحنه‌های انتخابات است، گفت: مردم از ابتدای صبح در پای صندوق‌ها حاضرشده‌اند و رأی می‌دهند، تحقق آرمان‌های انقلاب و امام راحل در حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات است هر چه حضور بیشتر می‌شود دشمنی‌ها آشکارتر شده و خواب‌های ترامپ آشفته‌تر می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: انشاءالله فردی بیاید که مشکلات داخلی به‌ویژه وضع اقتصادی و بیکاری را چاره کند.

آیت الله امینی: انتخابات آبروی نظام اسلامی را در مقابل دولت‌های خارجی و دشمنان حفظ می‌کند

آیت‌الله ابراهیم امینی دقایقی پس‌ازآنکه رأی خود را به صندوق انداخت با اشاره به  شرکت گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات قابل‌تقدیر بوده و امیدواریم بابرکت باشد.

وی بابیان اینکه مردم همیشه درصحنه‌های حساس کشور حضور دارند، افزود: امیدواریم مسئولان نیز به رفع مشکلاتی چون بیکاری و ازدواج بپردازند و مسائل فرهنگی و معضلات جوانان را حل کنند.

آیت‌الله امینی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی مردم است، تصریح کرد: انتخابات آبروی نظام اسلامی را در مقابل دولت‌های خارجی و دشمنان حفظ می‌کند، همچنین فردی که بارأی مردم انتخاب می‌شود باید بتواند مشکلات مردم را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات سبب دلگرمی مسئولان نظام می‌شود، ادامه داد: رأی دادن به‌عنوان یک تکلیف وظیفه همه مردم است و آن‌ها نباید با انداختن رأی سفید از مشارکت در سرنوشت آینده کشورغافل شوند.

عضو  مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه قم جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: قم آبروی نظام اسلامی بوده و همه باید برای رفع مشکلات آن تلاش کنند.

آیت الله علوی گرگانی: سرنوشت مملکت به دست بزرگواری بیفتد که در کارها عمل به دستورات الهی را مدنظر داشته باشد

آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پس از انداختن رأی خود در صندوق اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم سرنوشت مملکت به دست بزرگواری بیفتد که در کارها عمل به دستورات الهی را مدنظر داشته باشد.

وی بابیان اینکه مردم همانند دیگر صحنه‌ها و انتخابات‌های گذشته همچنان در صحنه حضور داشته باشند، افزود: مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند.

آیت الله مقتدایی: مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی دست به انتخاب اصلح بزنند

آیت‌الله مرتضی مقتدایی پس از حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران ، بابیان اینکه انقلاب اسلامی همواره مورد عنایت ویژه امام عصر(عج) است، اظهار داشت: امام راحل نیز همواره بر عنایات ویژه خداوند در جریان انقلاب تأکید می‌کردند.

وی با تأکید بر هوشیاری مردم در همه حال گفت: امیدواریم مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی دست به انتخاب اصلح بزنند و فردی اصلح که می‌تواند کار کند را در انتخابات برگزینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه شایسته‌ترین شخص برای رهبری نظام بعد از امام راحل شخص مقام معظم رهبری بودند، افزود: دشمنان نظام همواره به دنبال ساقط کردن نظام اسلامی هستند چراکه آن‌ها از ملت ما سیلی خورده و موقعیت خود را ازدست‌ داده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: مردم ما الحمدالله هوشیار بوده و انتخاباتی که سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی باشد را برگزار خواهند کرد چراکه امروز در دوره حساسی قرار داریم و به این شرایط مردم آگاهی کامل دارند.

آیت الله مصباح یزدی:  آحاد جامعه در تعیین سرنوشت خود مسئول هستند

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی دقایقی پیش پس‌ از آن‌که رأی خود را به صندوق انداخت، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جایی که انسان می‌تواند سرنوشت خود را مشخص کند، اگر کوتاهی کند به خود زیان رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر افراد جامعه در تصمیم‌گیری ضرری به جامعه بزند مسئول است، افزود: ائمه(ع) فرموده‌اند کسی که اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ما همه معتقد به ولایت‌فقیه هستیم، مقام معظم رهبری فرموده که همه باید در انتخابات مشارکت داشته باشند و این خود دلیلی است که بر مسائل بی‌اعتنا نباشیم.

آیت الله یزدی: مقصود از اصلح کسی است که اهداف عالیه امام راحل را که مؤسس این نظام بودند، داشته باشد

آیت‌الله محمد یزدی در حاشیه برگزاری انتخابت، با اشاره به اینکه انتخابات برکت فوق‌العاده‌ای دارد، اظهار داشت: امیدواریم این مهم برای نظام نقش مؤثری داشته باشد.

وی بابیان اینکه شرکت اکثریت در انتخابات مهم است، افزود: همه مردم در انتخابات شرکت کنند و به هرکس که می‌خواهند رأی دهند، همچنین نفس حضور بر پای صندوق‌ها مفید است، چراکه ملت آگاه ایران می‌توانند با ایجاد یک نشاط عمومی مثل گذشته در این روز الهی پایه‌های نظام استحکام بخشند.

آیت‌الله یزدی خطاب به مردم ایران، بیان کرد: به مردم ایران توصیه می‌کنم که از هر قشری که هستند پای صندوق‌ها حاضر شوند و نگذارند آخر وقت بیایند، چراکه حضور در ساعات اولیه انتخابات بهتر و مؤثرتر است.

وی ادامه داد: توصیه دوم ما نیز این است که باید یک انتخابات اصلح انجام گیرد، و در این راستا تلاش صداوسیما در پخش برنامه‌های انتخاباتی چون مناظرات، مستندات و مسافرت‌های کاندیداها خوب ارزیابی شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم باید انتخاب اصلح داشته باشند و مقصود از اصلح کسی است که اهداف عالیه امام راحل را که مؤسس این نظام بودند، داشته باشد.

کد خبر 303496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.