انتخابات، قوی ترین عامل بازدارنده در برابر شیطنت های شرق و غرب است

شهردار اصفهان گفت: حضور پررنگ مردم در صحنه های مختلف انتخابات بسیار مهم است، به این دلیل که اقتدار و مصونیت کشورمان را رقم زده و نگاه های ناپاک را از کشور و اصل انقلابمان دور می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد صبح امروز با حضور در پای صندوق رای جهت شرکت در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: حضور مردم در انتخابات حاکمیت کشور را واکسینه کرده و پادزهر و عامل بازدارنده همه شیطنت ها و فعالیت های دشمنانه شرق و غرب خواهد بود.

وی کاربست اصلی نظام سیاسی را به مشارکت مردم بسیار وابسته دانست و عنوان کرد: حضور پررنگ مردم در صحنه های مختلف انتخابات بسیار مهم است، به این دلیل که اقتدار و مصونیت کشورمان را رقم زده و نگاه های ناپاک را از کشور و اصل انقلابمان دور می کند.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر در این روز گفت: امروز شهر اصفهان با سه انتخاب بزرگ و مهم روبرو است که شامل انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و همچنین مجلس شورای اسلامی است.

وی انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر را بسیار مهم و در سرنوشت کشور اثرگذار دانست و اظهار داشت: شوراها از نهادهای بسیار اثرگذار هستند که می توانند با اجرای سیاست عدم تمرکز در شهرها، انجام کارهای مردم را به مردم بسپارند.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت شوراها به کارها در شهر سرعت بخشیده و موجب رفع تبعیض در روستاها و شهرها می شود. این روند نظارت اجتماعی را بیشتر کرده و موجب افزایش مشارکت آنها با دولت و دستگاه های دولتی و عمومی خواهد شد.

جمالی نژاد افزود: شوراها همچنین هدایت و کنترل و اقدامات محلی را تسریع و تکمیل کرده و رشد سیاسی و اجتماعی مردم را رقم می زنند و قدرت قوه اجرایی کشور را بالاتر می برند. به همین دلیل امروز بالاخص باید حضور مردم در شهرها و روستاها خیلی پررنگ و قوی باشد. از جهتی این انتخاب در کنار انتخاب ریاست جمهوری در تعیین سرنوشت کشور بسیار موثر خواهد بود.

وی از فعالیت افراد متخصص در حوزه مدیریت شهری به عنوان فرصتی برای رشد و توسعه شهر سخن گفت و عنوان داشت: فعالیت اعضای شورای شهر سبد سلیقه های مختلف را افزایش می دهد و مردم قدرت انتخاب بیشتری دارند و می توانند با سلیقه خود گزینه اصلح را انتخاب کنند. هرآنچه که متخصصین در حوزه مدیریت شهری حضور پررنگ تری داشته باشند یقینا می توانند در توسعه پایدار شهرها و ارتقاء مسائل زیست محیطی موثر باشند.

وی در پاسخ به علت کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: من فکر می کنم هرآنچه تعداد اعضای شورا بیشتر باشد تنوع سلیقه ها بیشتر شده و انواع سلیقه ها در شورا حضور خواهند داشت. من موافق کم شدن این تعداد نبودم، ولی به هر حال در حال حاضر کسانی که موفق به ورود در شورا می شوند، از فیلترهای قوی تری عبور کرده و در نتیجه با تخصص و مهارت بیشتری به فعالیت می پردازند./

کد خبر 303490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.