۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
قرار به وقت حماسه ...

قرار حضور ساعت 8 صبح بود، اما تجمع مردم پشت درب حسینیه بنی فاطمه(س) و دیگر صندوق های رای گیری از ساعت حدود 7 صبح نشان از خلق حماسه ای دیگر در تقویم کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این میان پیرزنی با وسایل کمک حرکتی ، چادرش را با یک دست گرفته و پیش از همه جوان هایی که شور و نشاط انقلابی در آن ها به اوج رسیده بود، انگشتش را جوهری کرده تا به سهم خودش در این حماسه بزرگ و ماندگار حضور یابد.

مادری که تصویر دو فرزند شهیدش را به همراه داشت، معتقد بود که نباید حرف رهبر را زمین گذاشت و وقتی ایشان می فرمایند صبح زود در انتخابات شرکت کنید، باید همان ساعات اولیه این کار مهم را انجام داد. وی به خبرنگار ما گفت:  بعد از اقامه نماز صبح آماده حضور در این حماسه شده است.

سعید ملکی نیز جوان رای اولی دیگری بود که در این حسینیه رای خودش را به صندوق انداخت. وی از این که توانسته وارد عرصه ای جدید از زندگی شود که حق انتخاب داشته باشد و خودش را در سرنوشت کشورش شریک ببیند، بسیار خوشحال بود. وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: همیشه در دوره های پیشین انتخابات در کنار پدرو مادرم در ساعات اولیه روز در در حوزه های انتخاباتی حاضر می شدم، اما از این که نمی توانستم در انتخابات شرکت کنم و رای بدهم ناراحت بودم و امروز از این که باب دیگری در زندگی من باز شده است، خیلی خوشحالم.

حالا سعید تنها یکی از 76 هزار نوجوان رای اولی استان اصفهان است که قانون آن ها را وارد بازی بزرگان کرده و چراغ مشارکت در سرنوشت کشور برایشان سبز شده است. آن هم در صبح دل انگیزی که بسیاری از ایرانیان برای این واجب شرعی، اجتماعی و سیاسی دست و آستین بالا زده و راهی صندوق های رای گیری شده تا رئیس قوه مجریه و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و در برخی شهرها نیز نمایندگان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند و امور شهر و کشورشان را به مدت چهارسال به آنان بسپارند. وظیفه ای خطیر که رهبر معظم انقلاب دقایقی پس از آغاز این حماسه بزرگ در سراسر کشور، با حضور پای صندوق شماره110 در حسینیه امام خمینی(ره)  از آن به عنوان نمادی از مردمسالاری یاد کردند و از مردم خواستند تا با هوشیاری و شناخت انتخاب کنند. همچنین ایشان بر لزوم حضور حداکثری آن هم در ساعات اولیه رای گیری تاکید کردند و افزودند: سرنوشت کشور در دست آحاد مردم است، چراکه رئیس قوه‌ی مجریه را انتخاب می‌کنند؛ همچنین انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مهم است زیرا منتخبانِ آن، خدمات شهری و روستایی یعنی مسائل روزمره‌ی مردم را در اختیار دارند.

با این اوصاف به نظر می رسد بار دیگر جمعه 29 اردیبهشت 96 حضور مردمی پای صندوق های رای گیری جشنی بزرگ در کشور را رقم بزند که اصفهانی ها نیز بخشی از این کشور اسلامی در خلق این حماسه، حضوری پر شکوه دارند. حضوری که 14 هزار مامور انتظامی در استان اصفهان امنیت آن را تضمین می کنند.

هرچند رسانه های بیگانه طی چند روز گذشته سعی در القای بی اثری انتخابات در ایران داشتند و می خواستند با این حربه مردم را نسبت به تعیین سرنوشت خود مایوس کنند، اما آنچه که از صبح دل انگیز و اردیبهشتی اصفهان و ایران بر می آید، ایران خود را آماده جشن حضور می کند و پس از عبور از یک روز پرکار و حماسی، بار دیگر نشانه ای از ننگ بر پیشانی استکبار جهانی می نشیند.

بنا بر این گزارش، استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون و 200 هزاز نفر جمعیت سه میلیون و 970 هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که بر اساس پیش بینی ها حدود 80 درصد آنان در انتخابات شرکت می کنند./

کد خبر 303486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.