انتخابات در استان اصفهان آغاز شد/حضور پرشور اصفهانی ها در صحنه انتخابات

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هشت صبح جمعه با دستور وزیر کشور در استان اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، انتخابات اولین مرحله میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در شهرستان اصفهان آغاز شد. 

هشت هزار و 794 نامزد در انتخابات شوراهای شهر و روستا 
در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان هشت هزار و 794 نامزد حضور دارند. 
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان سه هزار و 861 کرسی است که از این تعداد، 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است. 

انتخابات شوراهای اسلامی 10 شهر استان بصورت الکترونیکی برگزار می شود
انتخابات شورای شهر در شهرهای کاشان، نجف آباد، زرین شهر، گلپایگان، شاهین شهر، شهرضا، فولاد شهر، مبارکه، آران و بیدگل و خیمنی شهر بصورت الکترونیکی برگزار می شود. 

24 نامزد در انتخابات میان دوره ای مجلس 
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال 94، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده و از بین 24 نامزد برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه در مجموع دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

بیش از سه میلیون و 490 هزار نفر در استان اصفهان واجد شرایط رأی هستند
براساس آخرین آمار تعداد واجدین شرایط رای دادن از جمعیت پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر استان اصفهان، سه میلیون و 497 هزار و 863 نفر است. 

76هزار و 224 نفر رای اولی 
76هزار و 224 نفر رای اولی در استان اصفهان با حضور در پای صندوق های رای، برای اولین بار در انتخابات شرکت خواهند کرد.

تامین امنیت برگزاری انتخابات توسط 28 هزار مامور پلیس
تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم با استفاده از توان نیروی انتظامی در استان اصفهان با استفاده از تمام ظرفیت نیروی انتظامی اندیشیده شده است.
به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، حدود 28 هزار نفر از عوامل انتظامی، تامین امنیت برگزاری انتخابات در این استان را برعهده دارند.
سرهنگ ' جهانگیر کریمی ' در این باره افزود: حدود 14 هزار نفر از عوامل انتظامی استان امنیت برگزاری انتخابات را بصورت مستقیم با حضور در شعب اخذ رای رصد و کنترل می کنند و 14 هزار نفر از عوامل انتظامی استان نیز برای برقراری نظم و امنیت عمومی در روز انتخابات مشارکت دارند.

انتخابات در سه هزار و 245 شعبه برگزار می شود 
انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان در سه هزار و 245 شعبه اخذ رای در حال برگزاری است. 
از این تعداد، 2 هزار و 145 شعبه در شهرها، یک هزار و 59 شعبه در روستاها و 42 شعبه در مناطق عشایری استان اصفهان ایجاد شده است. 

کد خبر 303478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.