انصراف ۲۷ نفر از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر شهرضا

رییس ستاد انتخابات شهرستان شهرضا گفت: از زمانی که کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر شهرضا اعلام شده تاکنون، ۲۷ نفر از این افراد از ادامه رقابتهای انتخاباتی انصراف داده‌اند و به این وسیله شمار این افراد به ۱۵۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: فرایند برگزاری انتخابات شهرستان از مردادماه سال گذشته آغاز و تاکنون بر اساس تقویم انتخاباتی کشور اجرا شده است.

وی اظهار کرد: اعضای هیئتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان در بخشهای روستایی و شهری از بین ۳۰۰ نفر از معتمدان شهرستان و با برگزاری انتخابات قانونی انتخاب شدند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان شهرضا بیان کرد: در مرحله ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، برای شهر شهرضا مجموعاً ۲۰۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۶ نفر مرد و ۳۷ نفر زن بودند.

گلابی ادامه داد: برای این انتخابات در شهر منظریه نیز مجموعاً ۲۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند، این در حالی است که برای شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان نیز مجموعاً ۲۰۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: در مجموع در شهرستان شهرضا در بخشهای شهری و روستایی ۴۳۰ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۶۲ نفر مرد و ۶۸ نفر زن بودند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان شهرضا گفت: از زمانی که کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر شهرضا اعلام شده تاکنون، ۲۷ نفر از این افراد از ادامه رقابتهای انتخاباتی انصراف داده‌اند و به این وسیله شمار این افراد به ۱۵۰ نفر رسید.

گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: حوزه‌های انتخابیه شهرستان شهرضا شامل ۲ شهر شهرضا و منظریه و ۲۳ حوزه روستایی و ۲ تیره عشایری است.

وی از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر شهرضا به صورت کاملاً الکترونیک خبر داد و عنوان کرد: مجموعاً ۱۰۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان پیشبینی شده است که از این تعداد ۶۷ شعبه ثابت شهری در شهر شهرضا و ۷ شعبه ثابت در شهر منظریه و ۱۷ شعبه ثابت در مناطق روستایی وجود دارد که جمع آنها به ۹۱ شعبه ثابت می رسد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان شهرضا ادامه داد: شعب سیار نیز ۹ شعبه است که از این تعداد ۳ شعبه در شهر و ۶ شعبه در مناطق روستایی فعالیت می‌کند.

گلابی بیان کرد: از مجموع شعب اخذ رأی درشهرستان ۳ شعبه در سالن امامزاده، ۳۷ شعبه در مساجد، حسینیه و تکایا، ۴۹ شعبه در مدارس، ۳ شعبه در مراکز درمانی، ۴ شعبه در مراکز اداری، ۲ شعبه در مراکز دانشگاهی، یک شعبه در مراکز ورزشی، یک شعبه در مراکز نظامی و ۲ شعبه در تیره‌های عشایری مستقر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی از طرح مسائل واهی نظیر آنچه در حدود اختیارات آنها نبوده و یا در شرایط فعلی امکان اجرای آنها نیست خودداری کنند.

گلابی با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان، عنوان کرد: این مسئله نشان دهنده رشد و بالندگی سیاسی مردم شهرستان است.

وی گفت: مهمترین رسالت همه ما در هر جایگاهی، تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات است، بنابراین نامزدهای انتخاباتی نیز باید در راستای عمل به رسالت انقلابی خود، در کنار همه تبلیغات انتخاباتی این مسئله را مد نظر داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: بر اساس قانون، کلیه کسانی که متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و قبل از آن هستند می‌توانند با در دست داشتن صل شناسنامه و کارت ملی و یا شماره ملی در انتخابات امسال شرکت کنند.

گلابی اضافه کرد: باتوجه به اینکه جهت اخذ رأی ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و یا شماره ملی الزامی است، شهروندانی که شناسنامه آنها مخدوش و یا دارای مشکلی است و یا هنوز شماره ملی خود را دریافت نکرده‌اند، لازم است با مراجعه به اداره ثبت احوال شهرستان نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات اقدام کنند.

کد خبر 303464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.