274 شعبه اخذ رای در 65 حوزه انتخاباتی شهرستان کاشان

فرماندار کاشان از 274 شعبه اخذ رای در 65 حوزه انتخاباتی شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا مومنیان اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۰ شعبه اخذ رای در شهر کاشان، بخش قمصر ۱۶ شعبه، بخش مرکزی ۲۷ شعبه، بخش نیاسر ۲۴ شعبه، و بخش برزک ۱۷ شعبه قرار دارند.
وی افزود: بالغ بر هشت هزار نفر از عوامل اجرایی در سطح شهرستان فرآیند برگزاری انتخابات را اجرا می کنند و حدود ۱۲۰۰ نفر نیز در پای صندوق های اخذ رای وظیفه نظارت بر روند انتخابات را بر عهده دارند.
مومنیان تصریح کرد: رعایت بند بند مفاد قانونی در شهرستان کاشان انجام شده است که از ۶۶ مرحله انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرحله ۶۴ هستیم و از ۵۰ مرحله روز شمار انتخابات ریاست جمهوری در مرحله ۳۷ قرار داریم.
فرماندار کاشان گفت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، تعدا ۲۲۹ هزار و ۶۹۶ نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند.
مومنیان اظهار داشت: براساس اعلام وزارت کشور ۵۶ میلیون ۴۰۱ هزار نفر در کشور واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت هستند که از این تعداد سه میلیون و ۴۹۷ هزار نفر از این افراد در استان اصفهان هستند.
وی ادامه داد: از بین ۷۹ هزار رای اولی در استان اصفهان پنج هزار و ششصد نفر جزو امار شهرستان کاشان ثبت شده است.
مومنیان اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری در کاشان به روش دستی برگزار خواهد شد و تنها انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان به صورت الکترونیکی خواهد بود که ۱۸۹ شعبه اخذ رای برای آن پیش بینی شده است.
وی افزود: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در ۱۴۱ شهر کشور با بیش از ۱۰ هزار شعبه و ۳۰ هزار صندوق رای الکترونیکی برگزار می شود که کاشان یکی از ۱۱ شهر پایلوت در استان اصفهان است که از فرایند انتخابات الکترونیکی بهره می برد.
فرماندار کاشان تصریح کرد: آموزش های لازم برای متصدیان برای چگونگی اخذ رای در مراکز شعب انجام شده است و در نقاط پرتردد در سطح شهر کاشان به صورت آزمایشی رای گیری انجام شده تا ابهامات موجود در مورد این نوع رای گیری برای مردم روشن شود.
مومنیان با اشاره به اینکه اخذ مرحله رای به صورت دستی و الکترونیکی در چهار مرحله تفاوت دارد، اظهار کرد: استعلام با شماره کارت ملی، صدور کارت شارژ تعرفه، رای الکترونیکی و شمارش آرا توسط دستگاه از موارد متفاوت شیوه الکترونیکی با دستی است.
فرماندار کاشان گفت: در پنجمین دوره انتخاباتی شورای های اسلامی شهر و روستا کاشان در زمان ثبت نام کاندیداها با رشد ۹ درصدی همراه بودیم.
به گفته وی، از مجموع ۱۵۳ نفر تایید صلاحیت شده تاکنون ۱۳ نفر انصراف داده اند که احتمال افزایش تعداد انصراف دهندگان تا قبل از برگزاری انتخابات نیز وجود دارد.
مومینان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی ثبت نام بانوان گفت: در مجموع ثبت نام کنندگان برای عضویت در شوراهای شهر با رشد دو درصدی و شوراهای روستایی با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده است.
فرماندار کاشان تاکید کرد: همگان باید روشنگری های لازم را برای اهمیت انتخابات انجام دهند و اجازه سواستفاده برخی افراد را برای تخطی از قوانین و فرایند انتخابات را ندهیم.
مومنیان گفت: بزرگترین جفایی که در انتخابات ریاست جمهوری انجام می شود منتسب کردن برخی کاندیداها به مقام معظم رهبری است که که این موضوع ظلم به نظام و رهبری است.
کد خبر 303409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.