حضور حداکثری در انتخابات یک فریضه دینی و تکلیف سیاسی است

شهرضا - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری در انتخابات یک فریضه دینی و یک تکلیف سیاسی است، همه افراد با هر گرایش سیاسی و با هر دیدگاهی وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید محمدجواد ابطحی در جمع مردم شهرضا در مسجد حاج عبدالحمید این شهرستان عنوان کرد: مجموعه آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) برای آن است که انسانها در مسیر انتخاب خود در زندگی که همه موارد، از کوچکترین کارهای شخصی تا بزرگترین مسائل اجتماعی را شامل می‌شود، دچار انحراف و خطا نشوند.

وی اظهار کرد: خداوند در آیات زیادی راه صحیح و غلط را مشخص فرموده و از ما خواسته است تا با شناخت دقیق مسیر درست زندگی، راه راست را انتخاب کنیم بنابراین ما به حکم انسان بودن همراه در مسیر انتخاب کردن قرار داریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن ایام برگزاری دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گاهی انتخاب های افراد به امور مادی و فردی زندگی محدود می‌شود اما در برخی موارد انتخاب های افراد از حوزه مسائل فردی فراتر رفته و به امور اجتماعی مربوط می‌شود.

ابطحی ادامه داد: در حوزه مسائل اجتماعی افراد نمی‌توانند با این توجیه که انتخاب هر فرد به خود او مربوط است، از زیر بار مسئولیت انتخاب، شانه خالی کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مسائل اجتماعی هر فردی باید با احساس مسئولیت و توجه به این نکته که انتخاب او در زندگی سایر افراد در سایر مناطق کشور نیز تأثیرگذار است، انتخاب درستی را انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، در تشریح تفاوت آزادی در جامعه اسلامی با آزادی غربی، گفت: کشورهای غربی مدعی دموکراسی خواستار آزادی انسان در همه امور و بدون توجه به قیدی و بندهای مذهبی و عقلانی هستند و با توجیه حقوق بشر از نظر خود دفاع می‌کنند در حالی که این نوع آزادی در حقیقت تسلیم هوای نفس شدن و افتادن در دام شیطان است.

ابطحی با بیان اینکه «ثمره آزادی غربی رواج همجنس گرایی در ازدواج و بروز شیطان پرستی است» عنوان کرد: در مقابل نظریه منحط غربی، دین اسلام مدعی آزادی انسان از هواهای نفسانی و پایبندی او به دستورات عقلی و احکام شریعت در جریان انتخابهایی است که در زندگی در پیش رو دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری انتخابات آزاد را از برکات انقلاب اسلامی دانست، و افزود: تلاش‌های امام راحل (ره) موقعیتی را در اختیار ما قرار داد تا بوسیله آن بتوانیم در اداره امور کشور سهیم باشیم بنابراین همه ما وظیفه داریم در هر شرایطی با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح از آن پاسداری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری در انتخابات یک فریضه دینی و یک تکلیف سیاسی است، همه افراد با هر گرایش سیاسی و با هر دیدگاهی وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند.

ابطحی عنوان کرد: برخی افراد مدعی هستند که رهبر معظم انقلاب و یا مراجع بزرگوار تقلید باید فرد اصلح را معرفی کرده و به این وسیله حجت را بر همگان تمام کنند در حالی که با این کار اصل احترام به آزادی عقیده و رأی بی معنا خواهد شد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود مشخصات افراد اصلح را بیان فرموده و به این وسیله حجت را بر همه تمام کرده‌اند.

کد خبر 303361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.