۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
رئیس جمهورآینده بایدانقلابی عمل کند/ راه حل مشکلات کشور توافق با غرب نیست

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: رئیس جمهور آینده ایران باید شخصیتی ولایت مدار، شجاع، سیاستمدار و حافظ منافع ملی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به اینکه ۲۹ اردیبهشت ماه یک بار دیگر انقلاب اسلامی در امتحانی بزرگ قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی است که به برکت ولایت، رهبری و حمایت مردم و خون هزاران شهید مظلوم که  به پای ان ریخته شده به درختی تنومد مبدل گردید و همچنان سد محکمی در برابر زورگویان جهان بوده است.

وی افزود: با توجه به هجمه های فراون دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همه ما واجب است گفتمان مقام معظم رهبری و ولایت فقیه خود را در جای جای این مرز و بوم و شهر و روستاها به عنوان یک گفتمان سازنده واثر گذار بر روند مدیریتی اقتصادی، فرهنگی واجتماعی گسترش دهیم.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: لذا باید گفت این امر محقق نمی شود مگر با انتخاب ریئس جمهوری که خود پای بند به دستورات دین و ولایت باشد.

ریئس جمهور آینده باید پای بند به دستورات دین و ولایت باشد

وی ادامه داد: همه اقشار و گروه‌های مهم و مرجع کشور باید تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به کار گیرند اما روحانیت نقش مهم‌تری برعهده دارد از این جهت  بر اساس تکلیف شرعی در این برهه حساس و با توجه به فرمایشات صریح رهبر انقلاب به چند ملاک اشاره کنم که شما مردم عزیز در این امتحان سخت که دشمنان چشم طمع به ان دوخته اند با سربلندی بیرون بیایید.

فرهنگ اضافه کرد: مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند  مهم این است که شما در بین این افراد صالح، بگردید و صالح‌ترین را پیدا کنید و در بیانات مختلف معظم له نیز بارها به ملاک انتخاب اصلح اشاره شده که  رئیس جمهور اینده باید مومن وانقلابی کاردان و به طور صریح و شفاف حامی مستضعفان و پا برهنگان باشد، در مقابل جبهه استکبار مخصوصا امریکا عقب نشینی نکند و هیچ گونه باجی به استکبار ندهد.

وی عنوان کرد: ایشان تاکید دارند رئیس جمهور آینده باید برای تحقق شعار سال تلاش شبانه روزی داشته باشد، نگاهش درون گرا بوده و برای باز شدن گره های اقتصادی که امروزه مردم جامعه را به سختی انداخته است چشم به خارج از مرزها واستکبار ندوخته باشد.

رئیس جمهور آینده باید فعال ، انقلابی و جهادی کار کند

امام جمعه بیان کرد: ایشان فرمودند رئیس جمهور آینده نباید در صحبت های خود نیروهای متدین انقلابی و بسیجی را تند رو و افراطی خطاب کند و از سوی دیگر به جای  حل مشکل کشور و تعامل با غرب باید از ظرفیت های نهفته در دل این کشور که عمده ان جوانان فرهیخته و مبتکر و این همه ذخایر عطیم در کشور است استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: معظم له بیان داشتند مردم عزیز وزجر کشیده همه خود شاهد وضعیت بد معیشتی ورکود وبی کاری به طور گسترده در کشور هستید در کمتر منزلی است که یک بی کار ورنج کشیده نباشد.

فرهنگ متذکر شد: طبق گفته سخنگوی قوه قضائیه حقوق نجومی در دولت یازدهم ایجاد شد و متاسفانه به جای رسیدن به درد نیازمندان حقوق بعضی نجومی بگیران بالا رفت، متاسفانه سندی به نام ۲۰۳۰ از طرف دولت محترم امضا شد که بر اساس ان فرهنگ غنی کشور را به انحطاط وعقب گرد کشانده و به جای پیاده کردن دستورات دین در نظام تربیتی واموزش وپرورش نسخه تربیتی منحط غرب را برای این کشور به ارمغان می اورد.

سند ۲۰۳۰؛ ابزار نفوذ فرهنگی

وی یاداور شد: رئیس جمهور نیز خود در گفتند که در صدد اجرای این سند در جامعه هستند لذا بنده به عنوان یک شهروند و فردی که در این مسئولیت از کم و کیف مسائل کشور و نقشه های شومی که از سوی دشمنان ایران اسلامی کشیده اند اگاهی دارم باید بگویم راضی به وضعیت فعلی کشور ومدیریتی امروزه بر کشور نیستم.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: امروز چشم همه مستضعفان ومظلومان ودرد کشیده ها به انتخاب شماست تا با انتخاب درست خود باعث شادی قلب ودل امامزمان علیه السلام و رهبر عزیز انقلاب شده وروند مدیریتی کشور را به جایگاه خود بر گردانید.

روحانیون معیارهای انتخاب اصلح راتبیین کنند

وی متذکر شد: البته باید به این مهم در نظام فکری و عقیدتی ما مسلمانان طبق آیه معروف به آیه نفر عده‌ای از مسلمانان وظیفه دارند با مطالعه دقیق جنبه‌های مختلف دین تبیین کننده عقاید و احکام دینی برای مردم باشند و در حوزه‌های مختلف به آن‌ها مشاوره دهند.

فرهنگ افزود: این وظیفه بر عهده روحانیون قرار دارد و از این قشر انتظار میرود با مطالعه و تحقیق پیرامون شرایط حساس جامعه به ویژه در انتخابات و یافتن راه‌حل‌ها و تبیین مباحث مربوط به آن برای مردم روشنگری کنند چراکه روحانیان باید ترسیم‌کننده مسیر نظام باشند و قطعا با نقش هدایتگری و روشنگری که برعهده دارند میتوانند تصحیح‌کننده مسیر و یا ترسیم‌کننده راه و نظر مردم باشند.

امروز رسالت روحانیت ایجاب میکند مردم را برای تحقق یک حماسه سیاسی هدایت و تشویق کنند

وی خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نقش و تاثیرگذاری بالایی در امور فردی و اجتماعی مردم برخوردار بوده است و در هر دوره و مقطعی نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با حرکت خود مسیر و چشم‌انداز روشنی برای مردم کشور ترسیم کرده است.

امام جمعه باغبادران اذعان کرد: امروز رسالت روحانیت ایجاب میکند که مردم را برای تحقق یک حماسه سیاسی هدایت و تشویق کنند و باید گفت روحانیت نه تنها در خط مقدم قرار داشته بلکه وظیفه شرعی دارند که مردم را در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن عمومی به حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح تشویق کنند.

وی انتخاب فرد اصلح را بارزترین مصداق شایسته‌سالاری و مردم‌سالاری دینی دانست و تصریح کرد: از این رو بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری حضور حماسی و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اولویت اول و انتخاب فرد اصلح اولویت دوم ما در عرصه انتخابات است لذا تلاش روحانیون این است که مردم را در حضور حداکثری در انتخابات هدایت و در انتخاب فرد اصلح مشورت دهند.

کد خبر 303351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.