رابطه مستقیم اقتصاد با سیاست/ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

نائب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان با تاکید بر نقش سازنده مشارکت مردم در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اقتصاد معمولا رابطه مستقیمی با سیاست دارد و مخصوصا در رویدادهای سیاسی به صورت کوتاه مدت اثر خود را نشان می‌دهد.

مصطفی روناسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با بیان اینکه حضور مردم تعیین‌کننده انتخابات کشورمان است، اظهار داشت: مردم به این شناخت و آگاهی رسیده‌اند که در انتخابات پیش رو باید از این فرصت و شرایطی که پیش آمده استفاده و در تعیین سرنوشت خود دخالت کنند و با حضور در پای صندوق‌های رای سلیقه خاص خود را به کرسی بنشانند.

وی افزود: اقتصاد معمولا رابطه مستقیمی با سیاست دارد و مخصوصا در رویدادهای سیاسی به صورت کوتاه مدت اثر خود را نشان می‌دهد.

نائب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان تاکید کرد: در روز ۲۹ اردیبهشت ماه مردم ایران، در انتخاباتی حساس، اولین مقام اجرایی کشور را برای ریاست جمهور در دولت دوازدهم انتخاب می‌کنند؛ انتخابی که سرنوشت چهار سال کشور را رقم خواهد زد تا دولت دوازدهم، زندگی سیاسی- اقتصادی خود را آغاز کند.

وی پیرامون اینکه با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، معیارهای انتخاب رئیس جمهور شایسته جز دغدغه‌های مردم است، گفت: امروز به دلیل اولویت و ضرورت مسئله اقتصاد در کشور، به نظر می‌رسد نامزدی که در این بخش برنامه‌های بهتری داشته باشد می‌تواند از شانس بالاتری برای جلب حمایت مردم برخوردار باشد.

روناسی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع امروز جامعه ایرانی حوزه اقتصاد است، بیان داشت این به مسئله نخست در کشور تبدیل شده، زیرا رکود اقتصادی و معیشت مردم را تحت شعاع قرار داده و این انتخاب از آن جهت مهم تلقی می‌شود که می‌تواند تاثیر بسزایی بر اقتصاد ایران در چهار سال آینده بگذارد.  

وی ادامه داد: البته در شرایط فعلی روابط سیاست خارجی، مسایل فرهنگی و روابط بین‌الملل نیز بسیار حائز اهمیت است و اقتصاد کشور جدا از این موارد نیست و در سایه یکدیگر در مسیری پیشرو حرکت خواهند کرد.

نائب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: تمامی شعارهای نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهور زمانی می‌تواند محقق شود که دولت جدید، بهبود شرایط اقتصادی را پیش از هر امر دیگری برای خود مهم تلقی کرده و فضای مساعدی را برای فعالان اقتصادی به وجود آورد.

وی بیان داشت: اقتصاد ایران امروز همچنان در رکود به سر می‌برد، تولید و صنایع با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و معیشت مردم در تنگنا قرار دارد و به تبع نخستین اقدام کاندیدای منتخب آحاد جامعه به عنوان رییس جمهور کشور اجرای برنامه‌های اقتصادی است.

کد خبر 303319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.