انتخابات مؤلفه اقتدار است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است برای عزت ملی خود، ایرانی و اسلامی بودن خود در انتخابات حضور پیدا کنیم.

حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا در رابطه با مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: مردم از ظرفیتی که توسط صدا و سیما در رابطه با برنامه‌های انتخاباتی ایجاد شده است، استفاده کردند. مردم با بررسی این برنامه‌ها دیدند که کدام‌یک از نامزدها اخلاقیات را رعایت کردند و کدام‌یک خط قرمزها را رد کردند.

وی با اشاره به اینکه از جمله شاخصه‌های انتخاباتی، تمأنینه و سعه صدر است، که نامزدها در معرض افکار عمومی قرار دادند، گفت: برنامه‌های استانی و شهرستانی که نامزدها دارند مزید بر علت می‌شود که مردم با آگاهی بیشتر گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند تا هر آنچه که نتیجه تفکر مردم است از صندوق‌ها بیرون آید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است عوامل دست اندر کار، دولتی‌ها، هیئت اجرایی و سایر عوامل امکانات دولت را در اختیار نامزد خاصی قرار ندهند که سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شود؛ و اینگونه نباشد که امکانات را در اختیار برخی نامزدها قرار دهند و در اختیار برخی قرار ندهند، چرا که یک بام و دو هوا رخ می‌دهد همچنین باید به دور از هر گونه جانب‌داری به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند.

وی ابراز کرد: نامزدها نباید وعده‌های نشدنی مانند مطرح کردن یارانه‌ها بدهند، چراکه مردم می‌دانند این وعده‌ها جنبه تبلیغاتی دارند و در راستای ایجاد تنش انتخاباتی هستند.

بهرام نیا در رابطه با حضور در انتخابات بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های اقتدار، انتخابات است؛ لازم است مردم نسبت به دوره‌های گذشته مشارکت بیشتری داشته باشند چراکه حضور نداشتن در انتخابات، به همان میزان، از سوی بدخواهان نظام جمهوری اسلامی، کشور به عقب برمی‌گردد. بنابراین ما باید به خاطر امنیت، عزت، اقتدارمان در منطقه و آرامش بیشتر کشورمان مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات داشته باشیم و دیگران را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

وی افزود: شرکت نکردن در انتخابات یعنی اینکه به کشور و ملیت خود توجه نداریم؛ به آرمان مردم و آریایی بودن خود اهمیت نداده‌ایم؛ یعنی نسبت به خاک کشور حساسیت و تعصب نداریم؛ هر کس با هر گرایش و هر مرامی باید عرق ملی‌گری خود و تعصب روی پرچم سه رنگ خود را در نظر داشته باشد، لازم است برای عزت ملی خود، ایرانی بودن و اسلامی بودن خود در انتخابات حضور پیدا کنیم و حضور خود را در پای صندوق‌های رأی مهم تلقی کنیم.

کد خبر 303254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.