نقش تعیین‌کننده روابط عمومی‌ها در تقویت سرمایه‌های اجتماعی

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: روابط عمومی‌ها با رعایت اصولی چون صداقت و انتقال سریع اخبار، نقش تعیین‌کننده و تاثیرگذاری در تقویت سرمایه اجتماعی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، هادی نباتی‌نژاد ضمن تبریک 27 اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات به تمام مدیران و کارکنان این حوزه در استان و همکارانش در روابط عمومی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در جامعه امروز روابط عمومی‌ها باید نسبت به مسائل و رویدادهای مختلف جامعه و افکار عمومی کاملا آگاه بوده و رابط و واسط جامعه و نظام باشند و بتوانند اهداف و افکار نظام را به مردم منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی موفق، آرامش را در جامعه به وجود می‌آورد، افزود: این کار مهم با ارائه اطلاعات صحیح به مردم و رعایت امانت در انتقال این اطلاعات میسر است.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در ادامه اعتمادسازی را اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقش روابط عمومی‌ها در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: گاهی شاهدیم که اطلاعات نادرستی در اختیار جامعه گذاشته می‌شود و باید بکوشیم در این زمینه صداقت و اعتمادسازی را گسترش دهیم و روابط عمومی‌ها باید آنقدر رشد کنند که به معتمد مردم تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه نقش و جایگاه روابط عمومی در خلق جریان‌های سازنده، مفید و اعتمادسازی در جامعه نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی مهم و حساس است، تصریح کرد: پویایی و نشاط هر سازمان منوط به وجود روابط عمومی هوشمند، فعال و کارآمد است.

نباتی‌نژاد بیان کرد: امروزه نگاه‌های مدرن‌تر و شفاف‌تری نسبت به مفهوم روابط عمومی ایجاد شده و اکنون رسمی‌ترین مواضع و سیاست‌های دستگاه‌ها و نهادها از طریق روابط عمومی انعکاس می‌یابد.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها با رعایت اصولی چون صداقت و انتقال سریع اخبار، نقش تعیین‌کننده و تاثیرگذاری در تقویت سرمایه اجتماعی دارند.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های روابط عمومی شهرداری اصفهان در دوره جدید مدیریت شهری اضافه کرد: روابط عمومی شهرداری اصفهان با تلاش بخش‌های مختلف خود و با راه‌اندازی «نهضت پاسخگویی» تلاش کرد مدیران شهری به آسانی در دسترس باشند و شهروندان پاسخگوی سوالات خود بوده و مشکلاتشان را به گوش مسئولان شهری برسانند.

وی افزود: در این مسیر سبدهای متنوعی از پاسخگویی و ارتباط با همشهریان در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت و با استفاده از فضاهای جدید اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی این پاسخگویی آسان‌تر شد.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: ‌در این راستا در عین حفظ سیاست‌های اصلی اطلاع‌رسانی مجموعه روابط عمومی شهرداری که همانا پاسخگویی شفاف و اطلاع‌رسانی دقیق بوده، برنامه‌ها بر اساس احترام به نظر و ذائقه مردم تغییر کرد و سعی شد تا از به‌روزترین ابزار اطلاع‌رسانی در این زمینه استفاده شود که این مهم نقش تاثیرگذاری در اعتمادسازی همشهریان نسبت به دستگاه خدمت‌رسان شهرداری ایفا کرد.

کد خبر 303246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.