به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، هادی نباتینژاد ضمن تبریک 27 اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات به تمام مدیران و کارکنان این حوزه در استان و همکارانش در روابط عمومی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در جامعه امروز روابط عمومیها باید نسبت به مسائل و رویدادهای مختلف جامعه و افکار عمومی کاملا آگاه بوده و رابط و واسط جامعه و نظام باشند و بتوانند اهداف و افکار نظام را به مردم منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی موفق، آرامش را در جامعه به وجود میآورد، افزود: این کار مهم با ارائه اطلاعات صحیح به مردم و رعایت امانت در انتقال این اطلاعات میسر است.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در ادامه اعتمادسازی را اصلیترین و مهمترین نقش روابط عمومیها در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: گاهی شاهدیم که اطلاعات نادرستی در اختیار جامعه گذاشته میشود و باید بکوشیم در این زمینه صداقت و اعتمادسازی را گسترش دهیم و روابط عمومیها باید آنقدر رشد کنند که به معتمد مردم تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه نقش و جایگاه روابط عمومی در خلق جریانهای سازنده، مفید و اعتمادسازی در جامعه نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی مهم و حساس است، تصریح کرد: پویایی و نشاط هر سازمان منوط به وجود روابط عمومی هوشمند، فعال و کارآمد است.
نباتینژاد بیان کرد: امروزه نگاههای مدرنتر و شفافتری نسبت به مفهوم روابط عمومی ایجاد شده و اکنون رسمیترین مواضع و سیاستهای دستگاهها و نهادها از طریق روابط عمومی انعکاس مییابد.
وی اضافه کرد: روابط عمومیها با رعایت اصولی چون صداقت و انتقال سریع اخبار، نقش تعیینکننده و تاثیرگذاری در تقویت سرمایه اجتماعی دارند.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیتهای روابط عمومی شهرداری اصفهان در دوره جدید مدیریت شهری اضافه کرد: روابط عمومی شهرداری اصفهان با تلاش بخشهای مختلف خود و با راهاندازی «نهضت پاسخگویی» تلاش کرد مدیران شهری به آسانی در دسترس باشند و شهروندان پاسخگوی سوالات خود بوده و مشکلاتشان را به گوش مسئولان شهری برسانند.
وی افزود: در این مسیر سبدهای متنوعی از پاسخگویی و ارتباط با همشهریان در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت و با استفاده از فضاهای جدید اطلاعرسانی و شبکههای اجتماعی این پاسخگویی آسانتر شد.
نباتینژاد تاکید کرد: در این راستا در عین حفظ سیاستهای اصلی اطلاعرسانی مجموعه روابط عمومی شهرداری که همانا پاسخگویی شفاف و اطلاعرسانی دقیق بوده، برنامهها بر اساس احترام به نظر و ذائقه مردم تغییر کرد و سعی شد تا از بهروزترین ابزار اطلاعرسانی در این زمینه استفاده شود که این مهم نقش تاثیرگذاری در اعتمادسازی همشهریان نسبت به دستگاه خدمترسان شهرداری ایفا کرد.
نظر شما