"جینکو"؛ گیاه ضد آلزایمر

گیاه جینکو حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتر می‌شود.

متخصص طب سنتی در خصوص گیاه جینکو به خبرنگار ایمنا گفت: در درخت "جینکو" ماده دانه هایی به حجم یک گیلاس یا بزرگتر تولید می شود، به گونه ای که از برگ و دانه این گیاه به عنوان دارای خاصیت دارویی استفاده می کنند.

بهنام یوسفیان افزود: دانه ها که بیشتر در کشور چین از ان استفاده می شود قابض، ضد قارچ، ضد باکتری  بوده و در درمان آسم و سرفه های شدید از آنها استفاده می شود.

این متخصص طب سنتی در ادامه بیان داشت: برگ های این گیاه حاوی گلیکوزید، ژینکولید، آنتوسیانین، لاکتون، سیتوسترول، و ویتامین E بوده و دارای خاصیت درمانی فراوانی است.

وی افزود: دم کرده برگ ها که به صورت ۵۰ گرم برگ خشک شده در نیم لیتر آب تهیه می شود، شل کننده عروق و ضد تسلب شرائین است و به عنوان محرک گردش خون و بهبود خون رسانی به مغز استفاده می شود، به صورتی که افراد می توانند روزانه می توان تا ۳ لیوان از این دم کرده را بنوشند.

وی خاطرنشان کرد: تنتور برگ ها را نیز به مقدار ۱ قاشق چایخوری که در مقداری آب رقیق شود، به عنوان ضد التهاب، ضد اسپاسم، شل کننده عروق و دارای تاثیر قوی بر هوش و تقویت حافظه و کمک به درمان افسردگی و آلزایمر نیز می توان به کار برد.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: برای برگ های جینکو خواص دیگری مانند کاهش سرگیجه و وزوز گوش و به تاخیر انداختن علائم پیری به دلیل وجود ماده ای خاص نیز ذکر کرده اند.

وی در مورد موارد منع مصرف گیاه بیان داشت: در واکنش شدید آلرژیک پوست یا دستگاه گوارش نسبت به جینکو و یا فرآورده های آن (که البته نادر است) منع مصرف دارد. همچنین این گیاه در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

این متخصص طب سنتی در مورد تداخلات دارویی این گیاه گفت: مصرف همزمان عصاره برگ های جینکو با مصرف مداوم آسپیرین ممکن است منجر به خونریزی خود بخ خود شود.

به گزارش ایمنا "جینکو"، یکی از قدیمی‌ترین گیاهان آسیایی است که خواص شگفت انگیز متعددی دارد. جینکو ضد آلزایمر بوده، برای تقویت حافظه و قوای جنسی مفید است و جلوی سکته‌ قلبی و مغزی را می‌گیرد. علاوه بر این گیاه جینکوپیری پوست را به تأخیر می‌اندازد. این گیاه به صورت کپسول در داروخانه‌ها و عطاری‌ها موجود است. همچنین داروهای دیگری نیز وجود دارد که از این گیاه درست شده‌اند.

کد خبر 303200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.