نظر آیت الله طباطبایی نژاد درباره مراسم روز یک شنبه میدان امام(ره) اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: متأسفانه روز گذشته در میدان امام چیزی از اسلام دیده نشد و خبری نبود، برای رأی آوری نباید هر کاری کرد و هر حرفی را زد ، نباید برای رأی آوری کنار هر فردی ایستاد و با آن هم‌کلام شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در جمع شورای قشر بسیج رسانه استان اصفهان، اظهار کرد: حضور و مشارکت در انتخابات یک واجب دینی و اجتماعی است، درصد بالای  حضور در پای صندوق‌های رأی، مایه یاس دشمنان را به همراه دارد، گله مردم از مسئولان خود به معنای بی‌اعتنایی به نظام و مملکت خود نیست، ما باید با حضور پای صندوق‌های رأی  این پیام را مخابره کنیم  که ما به دنبال سرپرست خانواده خود  یعنی رهبری هستیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: به تعبیر رهبری قطار انقلاب  بر روی ریل خود قرار دارد، حال اگر دعواها و اختلافاتی  هم داخل قطار انقلاب باشد، در بحث انتخابات  هم باید بحث‌های چپ و راست را کنار بگذاریم و تحقیق کنیم و به هیچ‌چیز جز صلاح نظام  و انقلاب فکر نکنیم.

وی بیان کرد: در بحث انتخابات باید بدانیم که آزموده را آزمودن خطا است، این یک اصل از سیره اهل‌بیت بوده،کسانی را که تجربه کارنکردن   آنها را دیده‌ایم، نباید دوباره  انتخاب کنیم.

عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: هرکسی در حد فهم خود با مشورت با دیگران یکی  را انتخاب کند.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم  بسیج رسانه تشکیل‌شده است، البته جای آن بود  که از اول انقلاب همه رسانه‌های ما بسیجی باشند و توقع ما هم این بود.

آیت الله طبا طبایی نژاد  با بیان اینکه یکی از نکاتی که  در ذهن شخص من از ابتدای انقلاب این بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی  دینا همه خبرهای خوب و راست و حقیقت را از ایران  دریافت کند،گفت:  ولی متأسفانه این‌گونه نشد و شاهد تشکیل یکسری روزنامه‌های زنجیره‌ای بودیم  که این مهم را محقق نساخت و در جبهه غیر حقیقت بعضاً قلم‌فرسایی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: لذا تشکیل بسیج رسانه  در این زمان ضرورت پیدا کرد،  توصیه این است که هیچ‌گاه خلاف واقع  قلم نزنید و حتی برای  دشمن هم خلاف ننویسید، تهمت، اتهام و توهین  و خلاف نویسی امروزه در رسانه‌ها  و خاصه فضای انتخاباتی  متأسفانه دیده می‌شود که شایسته نیست.

وی با اشاره به دیدار و میتینگ انتخاباتی رئیس‌جمهور فعلی با مردم اصفهان در روز گذشته در میدان امام اصفهان، ابراز کرد: متأسفانه روز گذشته در میدان  امام چیزی از اسلام دیده نشد و خبری نبود، برای رأی آوری  نباید هر کاری کرد و هر حرفی را زد ، نباید برای رأی آوری کنار هر فردی ایستاد  و با آن هم‌کلام شد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: انسان باید هدف داشته باشد و در راستای هدف خود نباید با هرکسی گپ  و برای دل‌خوشی آن هر حرفی بزند،  از منظر امام علی(ع) با همه خوب بودن اشتباه است و نشانه خوب بودن فرد نیست، یک انسان هدفمند  هرگز نباید در هر کاسه‌ای آب بخورد و با هرکسی دم خور شود.

وی ادامه  داد: بر اساس سوره والعصر که شناسنامه مؤمن است، انسان خسران‌دیده کسی است  که به سرمایه او آسیب وارد آید، از منظر قرآن کریم، همه خسران می‌بینند مگر کسانی که مؤمن هستند و عمل صالح انجام دهند و توصیه به حق و صبر کنند.

امام‌جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: یک مسلمان واقعی کسی است  که عالم عامل باشد، توقع ما این است  که همه رسانه‌ها ایران، بسیجی باشند،اصحاب رسانه  باید ناظر بر همدیگر باشند و خود اجازه خلاف نویسی را به همدیگر ندهند.

وی افزود: برای واقعیت نوشتن، عقل واقعیت نویسی هم باید باشد، عقل واقعیت  بیان می‌کند  که نباید دروغ نوشت ولی نباید هر حقیقتی را هم بیان کرد، حقیقتی که به اصل اسلام و نظام آسیب وارد آید، جایز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: رسانه‌های بسیجی باید خبری را بیان  و تهیه و تولید کنند که باعث رشد فکری آحاد جامعه شود، هر خبری نباید  تولید گردد،  رسانه‌ها باید معلم اخلاق و فرهنگ دینی باشند.

وی با اشاره به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص)  « من بَهَّتَ مُؤمِناً أو مُؤمِنَهً أو قَالَ فِیهِ مَا لَیسَ فِیهِ أقَامَهُ اللهُ تَعَالی یَومَ القِیَامَهِ عَلَی تَلٍّ مِننَّارٍ حَتَّی یَخرُجَ مِمَّا قَالَهُ فِیهِ»  گفت: پیامبر اکرم می فرمایند، هر کس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید که از آن مبراست خداوند در روز رستاخیز وی را بر تلّی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره او برگردد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: البته تهمت نزدن به معنای بیان توافقی نیست، نواقص و ضعف‌ها برای روشنگری مردم  باید بیان شود، از امام صادق(ع) روایتی وجود دارد،  که کسی  اگر علیه  کس دیگری سخن بگوید  با این هدف که طرف مقابل را تنزل بخشد و ذلیل کند، خداوند این فرد را از ولایت خود خارج می‌کند و جز ولایت  شیطان قرار می‌دهد که شیطان نیز آن را قبول نمی‌کند.

وی ادامه داد: رسانه و نویسندگی کار بسیار ارزشمندی است ولی باید مراقبت شدید  داشت، راه خوراک معنوی انسان، چشم و گوش است، خوراک معنوی دست رسان‌ها است، بنابراین نباید خوراک مسموم به مردم داد.

امام‌جمعه اصفهان ابراز کرد: در روایت آمده است که کسی اگر از گناه دوری کند و تقوا داشته باشد، خدا راه فرار از فتنه را به او می‌دهد و نوری به او عطا می‌کند  که در ظلمت‌ها نجات می‌یابد.

وی افزود: بسیج رسانه باید حقایق به صلاح مملکت و نظام را بیان کند و از سیاه  نمایی دوری جوید، برخی از رسانه‌ها به تعبیر امام علی(ع) مگس صفت هستند و از میان همه فضایل و خوبی‌ها به دنبال کثافت‌ها هستند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه اشاره و تأکیدی به بحث انتخابات  کرد و گفت: شرکت و حضور در انتخابات  یک مسئله عقلی و شرعی است، نظام ایران از دو قسمت جمهور یعنی مشارکت و نظر اکثریت مردم  و اسلامی یعنی بر اساس قوانین اسلامی تشکیل‌شده است.

وی ابراز کرد: به افتخار می‌توان اعلام کرد که همه مسئولان  نظام ایران مستقیم و غیرمستقیم با نظر و رأی مردم انتخاب می‌شوند و بهترین نوع دموکراسی و حقیقی‌ترین نحوه آن در ایران اجرا می‌شود، در ۳۸ سال گذشته  نزدیک به  این تعداد هم  انتخابات در ایران برگزارشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تقریباً با حکم حکومتی خود حضور در پای صندوق‌های رأی را واجب دینی کرده‌اند چراکه تحقق این امر را باعث سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان می‌دانند.

کد خبر 303044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    15 0
    اسلام فقط دولا و راست شدن نیست، روز یکشنبه مردم بعد از سخنرانی اقای روحانی همه زباله های ریخته شده در میدان را جمع آوری کردند. اما روز دوشنبه مردم بعد از سخنرانی فقط نماز اقامه کردند و به خانه هایشان رفتن.