داشتن کارت هوشمند ملی در انتخابات ضرورت ندارد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، داشتن کارت هوشمند ملی ضروری نیست، بلکه افراد باید اصل شناسنامه و شماره ملی را به همراه داشته باشند.

به گزارش ایمنا، سیف الله ابوترابی با اعلام این خبر اظهار کرد: تمام کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال ۹۶ اعتبار دارد، اما آنچه برای شرکت در انتخابات ضرورت دارد داشتن شماره ملی است.

وی از تمام افرادی که می خواهند در انتخابات پیش رو شرکت کنند، اما تاکنون شماره ملی دریافت نکرده اند، خواست که از هم اکنون برای دریافت شماره ملی خود اقدام کنند.  

ابوترابی گفت: ساعت کاری مراکز ثبت احوال طبق روال سابق است و این مراکز روزهای پنجشنبه هم فعال هستند، به همین منظور ستاد ویژه‌ای در ثبت احوال برای رفع مشکلات شناسنامه‌ها، در ۱۰۳۷ نقطه کشور تشکیل شده است و دفاتر پیشخوان و پست هم در این زمینه با ما همکاری می کنند و در آماده باش هستند.

وی گفت: در روز برگزاری انتخابات نیز در شهرستان ها و مراکز استان ها از طریق تلفن، افراد فاقد شماره ملی می توانند این شماره را دریافت کنند تا همه افراد واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد گفت: براساس قانون، حداقل سن رای دادن ۱۸ سال تمام است و کسانی که تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ به این سن برسند می توانند در انتخابات آینده شرکت کنند.

براساس آمار رئیس ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات آینده ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر است که یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع:ایرنا

کد خبر 302998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.