تیم ملی والیبال ایران مغلوب اسلوونی شد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه تدارکاتی و دوستانه خود برابر اسلوونی در رقابتی نزدیک مغلوب این تیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی برون مرزی اروپا امشب (یکشنبه شب) به مصاف تیم ملی والیبال اسلوونی رفت.
هدایت تیم اسلوونی را اسلوبودان کواچ سرمربی اسبق تیم ملی ایران بر عهده دارد و کارلو ساتی و گوسا هم دستیاران کواچ در این تیم هستند. این تیم خود را برای حضور شایسته در سطح دوی لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ آماده می کند.
همچنین تیم ملی والیبال اسلوونی قبل از لیگ جهانی باید در رقابت های انتخابی جهان در قاره اروپا شرکت می کند. بنابر این ملی پوشان این تیم در اوج آمادگی هستند زیرا کمتر از ۱۰ روز دیگر باید در مسابقات انتخابی جهان شرکت کند.
در ابتدای این مسابقه سرمربیان دو تیم توافق کردند که دو مسابقه دوستانه و تدارکاتی تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی در پنج ست ۲۵ امتیازی برگزار شود.
تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر دو مغلوب تیم آماده اسلوونی شد. ملی پوشان کشورمان در ست های دوم و سوم ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند اما در ست های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۹ مغلوب تیم میزبان شدند.
ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، عادل غلامی، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور و دو لیبرو مهدی مرندی برای دریافت ها و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.
در ابتدای ست نخست تیم ملی والیبال اسلوونی چند امتیاز از ایران پیش افتاد و تا آخر این اختلاف را حفظ کرد و حتی آن را افزایش داد. در این ست ایگور کولاکوویچ فرهاد قائمی را نیز چند امتیازی به جای مجتبی میرزاجانپور به میدان آورد.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ست نخست از هر دو وقت استراحت خود برای راهنمایی ملی پوشان استفاده کرد تا بتواند اختلاف امتیازها را کاهش دهد ولی سرویس های قدرتمند و ریسکی شاگردان کواچ اجازه خلاقیت در حمله را به بازیکنان ایران نداد و این ست ٢٥ بر ١٨ به سود میزبان به پایان رسید.
در ست دوم کولاکوویج تیم ایران را با همان ترکیب ست اول به میدان فرستاد. در این ست ملی پوشان کشورمان از همان ابتدا مقتدرانه مسابقه را آغاز کردند و پنج امتیاز از اسلوونی پیش افتادند و این برتری تا امتیاز ١٦ بر ١٢ نیز ادامه داشت و هر دو وقت استراحت فنی به سود تیم ایران شد.
پس از وقت استراحت دوم تیم ملی والیبال اسلوونی اختلاف امتیاز خود را کم کرد تا جایی که دو تیم در امتیاز ١٩ برابر شدند، ولی در نهایت این ملی پوشان ایران بودند که با تکیه بر دفاع روی تور و توپ گیری موفق در توپ های برگشتی، ٢٥ بر ٢٢ پیروز ست دوم شدند تا دو تیم از نظر ست شماری یک _ یک شوند.
در ست های اول و دوم داور این دیدار تدارکاتی اشتباهاتی داشت که به رغم دوستانه بودن مسابقه، بازهم موجب اعتراض بازیکنان شد.
در ست سوم نیز دو تیم با همان ترکیب ست نخست بازی را آغاز کردند و تا امتیاز ٢٠ رقابت نزدیکی بین دو تیم برقرار بود، اما در ادامه این  شاگردان ایگور بودند که با خلاقیت و استفاده از توپ های برگشتی و تبدیل آنها به امتیاز، نبض بازی را در دست گرفتند و نتیجه این ست را ٢٥ بر ٢١ از آن خود کردند تا دو بر یک در ست شماری پیش بیوفتند.
در اواخر ست سوم کولاکوویج چند امتیازی از فرهاد سال افزون برای دفاع روی تور استفاده کرد و همچنین محمد جواد معنوی نژاد را در امتیاز آخر به میدان آورد.
تیم ملی والیبال ایران ست چهارم را با ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، مسعود غلامی، میلاد عبادی بور، جواد معنوی نژاد و فرهاد قائمی آغاز کرد که نسبت به ست نخست دو تغییر در ترکیب داشت.
کولاکوویچ در این ست از محمد جواد معنوی نژاد در پست پشت خط زن استفاده کرد و از محمد موسوی، امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور خواست در کنار زمین اقدام به حرکات کششی و سرد کردن کنند.
در این ست تیم ملی والیبال اسلوونی از همان ابتدا با اختلاف امتیاز زیاد پیش افتاد و ایگور سعید معروف را هم بیرون کشید و محمد طاهر وادی را تا آخر ست جایگزین وی کرد. در این ست شاگردان کواچ در توپ گیری خیلی خوب عمل کردند و ٢٥ بر ١٣ به پیروزی رسیدند تا دو تیم دو _ دو برابر شوند و مسابقه به ست پنجم کشیده شود.
در ست پنجم و پایانی این دیدار سرمربی تیم ملی والیبال ایران از ترکیب محمدطاهر وادی، رضا قرا، مسعود غلامی، سامان فائزی، محمد جواد معنوی نژاد و فرهاد قائمی استفاده کرد و مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری را هم برای توپ گیری به میدان فرستاد.
شاگردان کواچ در ست پنجم نیز با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند تا در نخستین مسابقه دوستانه و تدارکاتی برابر ایران سه بر دو فاتح میدان شوند. در این ست ترکیب جوان تر تیم ملی والیبال ایران نیز نمایش خوب و امیدوار کننده ای مقابل اسلوونی داشت.
دومین دیدار دوستانه و تدارکاتی تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) برگزار می شود.

کد خبر 302995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.