انتخابات، مشارکت عینی مردم در سیاست است

عبدالحسین جعفری گفت: رسانه ها می توانند هادیِ مردم در انتخابات باشند.

پیشکسوت خبرنگاری اصفهان ضمن اشاره به موضع انتخابات شوراهای شهرها و همچنین انتخابات ریاست جمهوری، به خبرنگار ایمنا گفت: تجربه به من ثابت کرده است که انتخاباتِ پیش رو، بسیار پرشورتر از دوره های قبل و با مشارکت حداکثری مردم برگزار خواهد شد و همانند دیگر شهرهای کشور، در اصفهان نیز شور انتخاباتی در فضای عینی کاملاَ قابل لمس است و گرمای انتخابات احساس می شود.

عبدالحسین جعفری افزود: انتخابات، مشارکت عینی مردم در سیاست است. این مشارکت، فرصتی را فراهم می آورد تا مردم بتوانند افراد مورد نظری را که به تشخیص آنها اصلح و بهترین هستند انتخاب کنند تا آیندۀ کشور، آنگونه که آنان به تصویر می کشند متعالی باشد.

وی تصریح کرد: من روزنامه نگار هستم و بواسطۀ شغل روزنامه نگاری، با مردم در ارتباط مستقیم هستم، یکی از مسائلی که مردم همواره با من مطرح می کنند این است که چرا باید افرادی با تخصص های غیرمرتبط با حوزه های شهر و شهرسازی و شهرداری و حقوق شهروندی و فرهنگ شهروندی که هرکدام تخصص ویژه ای را می طلبد برای عضویت در شوراهای شهرها به عنوان کاندیدا اعلام داوطلبی کنند. از نگاه بخش کثیری از شهروندان، بهتر است زمان ثبت نام کاندیداهای شوراها ویژگی های خاصی درنظر گرفته شود که ترکیب آیندۀ شوراهای شهر درنهایت بتواند برای مردم چاره ساز باشد.

روزنامه نگار و خبرنگار پیشکسوت اصفهان به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهرها اشاره کرد و گفت: همزمانی انتخابات شوراهای شهرها و انتخابات ریاست جمهوری سبب افزایش مشارکت مردم خواهد شد اما من معتقدم حتی اگر انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در دو مقطع زمانی متفاوت برگزار میشد، مردم با حضور گسترده در هریک از آن ها شکوه و عظمت حضور و انتخاب افراد اصلح را تکرار خواهند کرد.

جعفری ادامه داد: حضور مردم در انتخابات بسیار ارزشمند است چراکه نشان دهندۀ تجلیِ هماهنگی و حرکت بزرگ مردمی است، اما طبیعتاً باید انتخابی با مطالعه و دقت و توجه انجام شود و فردی که به واقع صلاحیت لازم را دارد انتخاب شود.

وی گفت: من یقین دارم که مردم آنقدر فهیم و شریف هستند که تلاش می کنند انتخابی بامطالعه و در نظر گرفتن همه جوانب داشته باشند و نتیجۀ انتخابشان سبب شود که شرایط کنونیِ حاکم بر جامعه، با کیفیت بهتر و مطلوب تر ادامه پیدا کند.

عبدالحسین جعفری به تقش رسانه در فضاسازی فرهنگی انتخابات تأکید کرد و افزود: به نظر من رسانه ها همیشه درکنار مردم بوده اند و اکنون نیز باید درکنار مردم باشند، اما برای ترویج شرکت در انتخابات، فضاسازی فرهنگی لازم است که رسانه ها باتوجه به رسالتشان می توانند این وظیفه را بخوبی به انجام برسانند و برای انتخاب بهترین ها چه در انتخابات شوراهای شهرها و چه در انتخابات ریاست جمهوری، هادیِ مردم باشند./

کد خبر 302965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.