قطعی‌شدن رقابت 589 داوطلب در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای لنجان

لنجان_رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت:پس از بررسی اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده در نهایت در حوزه شهرهای ۹ گانه ۲۸ نفر و در حوزه روستایی ۲۹ نفر رد صلاحیت شدند و ۲۲ نفر نیز انصراف خود را از حضور در انتخابات پیش رو اعلام کردند.

حجت الاسلام محمد علی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: بنا بر قانون، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، هیئت‌های نظارت باید نظارت کنند که در همه مراحل، انتخابات راه قانونی و درست خود را بپیماید و چنانچه به تخلفی از قانون و ‌جریان نادرستی در امور پی ببرند، برای رفع و اصلاح آن تذکر داده و یا کارهای قانونی دیگر ‌انجام دهند.
وی افزود: افراد نیز اگر از جریان انتخابات و وقوع تخلف در آن شکایت داشته باشند، می‌توانند به هیئت نظارت شکایت کرده و هیئت‌های نظارت نیز مکلف به رسیدگی به شکایات هستند و سرانجام باید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تأیید هیأت نظارت برسد.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: بنابراین، برای اجرای نظارت درست و دقیق در مراحل شش‌گانه انتخابات از جمله ‌نام‌نویسی، بررسی صلاحیت، تبلیغات، برگزاری انتخابات، رأی‌گیری و تأیید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده هیئت‌های نظارت است.

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که پس از پایان زمان ‌نام‌نویسی، هیئت‌های اجرایی موظفند بنا بر ماده ۴۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و به منظور احراز شرایط نامزدهای انتخاباتی برای حضور در صحنه انتخابات در ماده ۲۶ و ۲۹ قانون مذکور از مراجع ذی‌ربط استعلام کنند و این مراجع نیز تا ده ‌روز پس از تاریخ وصول استعلام، زمان دارند تا نسبت به موارد استعلام کتباً پاسخ دهند.

کریمی اضافه کرد: بنا به ماده ۴۸ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، نظر هیئت‌های اجرایی بخش و شهر و شهرستان، مبنی بر تأیید صلاحیت داوطلبان با تأیید هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش معتبر است و اگر تا هفت روز از تاریخ دریافت نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان، هیئت‌های نظارت مربوطه درباره داوطلب یا داوطلبان نظر خود را اعلام نکنند، نظر هیئت اجرایی ملاک عمل خواهد بود.

وی عنوان کرد: از آغاز ثبت نام تا پایان وقت ۶ فروردین ۹۶ در حوزه انتخابیه شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان و روستاهای تابعه شمار داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان ۶۶۸ نفر بوده است.
رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان بیان کرد: از این تعدادثبت نام کننده برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان در حوزه انتخابیه شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان ۳۹۷ نفر و برای حوزه انتخابیه روستاهای شهرستان نیز ۲۷۱ نفر ثبت نام کرداند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی های انجام گرفته نتایج بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام و داوطلبان رد صلاحیت شده به فرمانداری ها و بخشداری ها دعوت شدند و علل رد صلاحیتشان را به صورت مکتوب دریافت کردند.

کریمی یادآور شد: پس از بررسی اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده در نهایت در حوزه شهرهای ۹ گانه ۲۸ نفر و در حوزه روستایی ۲۹ نفر رد صلاحیت شدند و ۲۲ نفر نیز انصراف خود را از حضور در انتخابات پیش رو اعلام کردند.

وی متذکر شد: از دستاوردهای مهم نظام اسلامی، تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است که با حضور پای صندوق های رای محقق می‌شود و بر همین اساس مقام معظم رهبری مکررا از انتخابات به عنوان آبروی نظام اسلامی نام برده‌اند لذا می‌توان گفت که انتخابات مظهر مردمسالاری دینی است.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور و منظم در شهرستان لنجان وجود دارد، گفت: همه احکام برای عوامل اجرایی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات دوازدهمین دور ریاست جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور در شهرستان لنجان وجود دارد.

وی تاکید کرد: ۱۵۳ شعبه اخذ رای در شهرستان لنجان پیش بینی شده است که از این تعداد ۴ شعبه سیار و ۱۴۹ شعبه ثابت وجود می باشد و از مجموع شعب مذکور، ۱۰۶ شعبه در بخش مرکزی شهرستان لنجان و ۴۳ شعبه در بخش باغبهادران آمادگی لازم برای اخذ رای در ۲۹ اردیبهشت را خواهند داشت.

کریمی در پایان گفت: با تلاش های صورت گرفته دغدغه ای برای برگزاری انتخابات نداریم و پیش بینی می کنیم شاهد انتخاباتی پرشور و با حضور آگاهانه و با بصیرت مردم شهرستان لنجان در انتخابات پیش رو باشیم.

کد خبر 302955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.