بانوان جامعه طلایه داران پیشرفت و توسعه پایدار در جامعه هستند

شهرضا - نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان جامعه به دلیل نقش مهمی که در تربیت نسلهای آینده کشور بر عهده دارند به عنوان طلایه داران پیشرفت و توسعه پایدار در جامعه مطرح هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه رییس زاده محله سروستان شهرضا، عنوان کرد: جامعه زنان نیمی از جمعیت فعال و پویای جامعه هستند که نقش بسیار مهمی در پیشرفت آن دارند.

وی اظهار کرد: بانوان جامعه ایرانی در طول سالیان متمادی ایمان، استعداد و توانایی منحصر به فرد خود را در همه بخشها نشان داده‌ و ثابت کرده‌اند در هر عرصه‌ای وارد عمل شدند، رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خانواده نخستین پایگاه تربیت و رشد هر فردی است و مادران نقش بسیار ارزنده‌ای در این بخش دارند و به همین منظور باید اذعان کنیم که بخش بسیار مهمی از آنچه به عنوان دستاوردهای اجتماعی محسوب می‌شود، مرهون ایثار و تلاش مادران است.

محمودی ادامه داد: بانوان جامعه ایرانی در سالهای اخیر سهم قابل ملاحظه‌ای در رشد فزاینده تولید علم در کشور داشته‌اند تا جایی که آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تعداد مقالات علمی تولید شده توسط بانوان شاغل به تحصیل نیز این مسئله را به خوبی ثابت می‌کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی همانگونه که در همه عرصه‌های اجتماعی روح خودباوری و ایمان را در جامعه ایرانی گسترش داد در بین جامعه نیز سبب تقویت روحیه اعتماد به نفس شد، این قشر از جامعه که از بنیه اعتقادی بالایی به مبانی مذهبی برخوردار بودند با استفاده از بستر مناسبی که در نتیجه انقلاب اسلامی ایجاد شد، در همه عرصه‌ها خدمات شایان توجهی به انقلاب و کشور انجام دادند.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دوران جنگ تحمیلی عرصه بی نظیری از نمایش شکوه و اقتدار بانوان دلیر جامعه ایرانی بود، در آن زمان بانوان تلاش بسیاری در پشتیبانی از جبهه‌ها انجام دادند و با اعزام بهترین اعضای خانواده خود به جبهه در راه حفظ استقال و عزت کشور کوشیدند.

محمودی در ادامه این مطلب اظهار کرد: مادران و همسران شهدا اسوه‌های بی نظیر ایثار، ایمان و رشادت هستند زیرا در دوران دفاع مقدس و بعد از آن با تحمل سالهای فراغ از همسران و فرزندان شهید خود، در سنگر انقلاب اسلامی خدمت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از ویژگیهای جامعه ما در عصر حاضر رشد شتابان تکنولوژی و استفاده از فن آوریهای نوین در بخشهای مختلف است که این مسئله فرصتها و تهدیدهایی را به دنبال دارد.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استفاده از فن آوریهای نوین از جله فضای مجازی سبب تسهیل امور و کاهش زمان انجام امور و  نیز کاستن از خطاهای انسانی شده که بسیار سودند است اما از سوی دیگر این مسئله بستری را فراهم کرده تا عناصر ضد انقلاب و ضد دینی به سهولت افکار خود رد جامعه تبلیغ کنند.

محمودی تأکید کرد: دختران دانش آموز که امروز در سنگر تعلیم و تربیت در حال فراگیری دانشهای مختلف هستند باید با آشنایی به ابعاد مختلف استفاده از فضای مجازی، آسیبهای احتمالی و نیز شیوه‌های مقابله با آن را فراگیرند تا به این وسیله از خود، خانواده و جامعه در برابر این تهدیدات حراست کنند.

وی گفت: دانش آموزان و به ویژه افرادی که امسال برای نخستین بار امکان حضور در انتخابات را دارند، رسالت خطیر دیگری نیز بر عهده دارند که آن حضور حداکثری در انتخابات و تشویق والدین و دوستان به این مسئله است.

کد خبر 302923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.