وقوع بیش از ۸۰ میلیارد ریال تصادف  خسارتی در اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از وقوع تعداد یک هزار و ۲۷۱ فقره تصادف خسارتی به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ رضا رضائی اظهار کرد: بر اساس ماده ۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب اردیبهشت ماه سال ۹۵ کلیه بیمه ها موظف هستند معادل ۲.۵ درصد دیه کامل که حدود ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان می‌شود، به زیان دیدگان پرداخت کنند.

وی افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون بیمه هیچ شرطی در عدم پرداخت بیمه وجود ندارد، اگر میزان خسارت خودروهای تصادفی تا سقف اعلام شده باشد، اختلافی بین طرفین وجود نداشته باشد و مدارک آنها نیز کامل باشد بیمه‌ها موظف به پرداخت خسارت وارده به زیان دیدگان هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۲۷۱ فقره تصادف خسارتی که مبلغ خسارت آنان بیش از ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان بود و نیاز به ترسیم کروکی توسط کارشناسان تصادفات پلیس راهور استان داشت و در سطح راه‌های درون‌شهری استان به ثبت رسیده که به طور متوسط می‌توان گفت میزان خسارت‌های پرداخت شده توسط کل بیمه‌ها در سال گذشته بابت تصادفات خسارتی این خودروها مبلغی حدود ۸۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود.

وی از کاهش ۲۸ درصدی تصادفات خسارتی خودروها در راه‌های درون‌شهری استان طی سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۴ سقف پرداخت خسارت‌ها بدون نیاز به کروکی تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود با این حال حدود ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به هزار و ۷۵۹ خودروی خسارت دیده پرداخت شده است.

کد خبر 302877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.