لزوم ثبات نرخ مواد غذایی با تزریق یارانه دولت در آستانه ماه رمضان

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید با تزریق یارانه نرخ کالاهای اساسی و غذایی شهروندان را به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان به تعادل برساند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با تاکید بر اینکه نرخ مواد غذایی باید برمبنای نقشه راه پایدار تعیین شود، اظهار داشت: با ابزاری همچون یارانه نه تنهادر مناسبت‌ها بلکه در کل ایام سال نرخ مواد غذایی را به ثبات رساند.

وی ثبات نرخ مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان را نیازمند توجه جدی دولت بیان کرد و افزود: چنانچه دولت تدابیر اقتصادی برای شیب تند نرخ محصولات غذایی مرتبط با ماه رمضان تدارک نبیند، بطور حتم نوسانات نرخ مواد غذایی بازار اقتصادی ماه رمضان را نیز در برمی‌گیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه همواره شعار دادیم در ماه مبارک رمضان، شهروندان نگران مایحتاج غذایی شان نباشند، تصریح کرد: گرانی کالاهای اساسی غذایی مردم توجیه‌ای اقتصادی ندارد.

وی یادآور شد: بنابراین دولت باید با یارانه نرخ مایحتاج غذایی شهروندان را به نحوی کاهش دهد تا تمام طبقات جامعه بتوانندکالاهای اساسی غذایی را در سبد غذایی شان قرار دهند.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه نرخ مواد غذایی باید برمبنای نقشه راه پایدار تعیین شود، گفت: حال و روز بازار مواد غذایی خوب نیست، زیرا متاسفانه شاهد افزایش به یکباره موادغذایی در شرایطی هستیم که شهروندان قدرت اقتصادی مناسبی را برای خرید محصولاتشان ندارند.

وی اظهار داشت: گرانی روزانه مواد غذایی اجحاف به حق شهروندان است، برای ثبات نرخ بازار مواد غذایی دولت باید هزینه تولید را کاهش دهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان داشت: یکی از تاکتیک‌های اقتصادی که می‌تواند نرخ مواد غذایی را به تعادل برساند، خرید تولیدات به نرخ واقعی توسط دولت است این امر می‌تواند دلالان را از چرخه تولید حذف کند.

وی خاطر نشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی باید علاوه بر کاهش هزینه تولید، بازارمصرفی را نیز برای مصرف کننده در شرایط ایده‌آلی قرار داد تا مشتری بتواند کالاهای غذایی مورد نیاز خود را با نرخ مناسب خریداری کند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: ملت ایران مردمی صبور هستند که همواره حامی نظام و انقلاب بوده‌اند، اما این مسئله نباید باعث غفلت دولتمردان شود، چرا که معیشت این ملت باید اولویت برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت باشد و نباید بازیچه آزمون و خطاهای اقتصادی دولت و یا فدای انگیزه‌های سیاسی برخی از جریان‌های خاص شود.

وی خاطر نشان کرد: تامین نیاز معیشت خانوارهایی که درآمد بالایی ندارند باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، متاسفانه کاهش نرخ تورم از سوی دولتمردان هنوز یک ادعاست.

کد خبر 302860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.