هدف ما نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی است/ مشکلی با ماده ۸۸ نداریم

رییس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان گفت: هدف هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان آموزش طرز رانندگی صحیح و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین شهروندان است.

احمد بازوبندی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های هیأت از زمان برعهده گرفتن ریاستش، اظهار کرد: از چهارم اسفند ماه ۹۵ که مسئولیت ریاست هیأت را برعهده گرفتم اولین اقدامی که انجام دادیم این بود که با سازمان‌هایی که بیشتر با آن‌ها در ارتباط هستیم از جمله نیروی انتظامی، پلیس راهور و سازمان بسیج ورزشکاران، تعاملات خوبی برقرار کردیم.

وی گفت: در ادامه تعاملات خیلی خوبی که با سازمان بسیج ورزشکاران داشتیم، پایگاهی در پیست موتورسواری ایجاد کردیم تا موتورسوارانی که قصد دریافت کارت بسیج را دارند ابتدا از این مکان تأیید و سپس به سازمان بسیج ورزشکاران معرفی شوند.

تغییر برخی مسئولان کمیته‌های هیأت اتومبیلرانی

بازوبندی ادامه داد: در ابتدای شروع فعالیتم در هیأت مسئولان کمیته‌های مختلف معرفی شدند. مسئولان برخی کمیته‌ها از جمله کمیته موتورکراس که حدود ۸ تا ۱۲ سال با مسئول ثابتی اداره می‌شد تغییر کردند. اعضای حاضر در این کمیته به تنوع و تغییرات احتیاج داشتند تا با حضور فردی جدید با راه‌کارهای تازه و فکرهای نو، تحولی در سیستم‌ها و کمیته‌ها به وجود آورند. در مجموع تغییرات زیادی در کمیته‌های هیأت داشتیم.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه برای اولین‌بار در پیست چند منظوره موتورسواری و اتومبیلرانی محلی برای تمرینات آفرود و برگزاری مسابقات این رشته در نظر گرفته شده، کمیته آفرود استان را هم تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: خروجی جلسه‌ای که با نیروی انتظامی داشتیم این بود که رالی‌ موتور سنگین که حدود ۱۰ ماه به دلایل مختلف برگزار نمی‌شد، مجدداً شروع شود.

بازوبندی گفت: تا کنون چندین همایش، نمایشگاه تخصصی و رالی خانوادگی برگزار کردیم. برای اولین‌بار در تاریخ موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان همه کمیته‌های هیأت به مدت ۶ روز در نمایشگاه بین‌المللی موتورها و اتومبیل‌های خود را به نمایش گذاشتند که این کار جالبی بود و در ایران تا به حال این اقدام صورت نگرفته بود که هم باعث تشویق ورزشکاران شد و هم اینکه اعضای کمیته‌ها با یکدیگر بیشتر آشنا شدند.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی بیان کرد: در مسابقات سرعت قهرمانی کشور که اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد، نمایندگان اصفهان دست پر برگشتند.

مشکلی با ماده ۸۸ قانون نداریم

بازوبندی در مورد ماده ۸۸ قانون اساسی و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی،  خاطرنشان کرد: با واگذاری اماکن به بخش خصوصی مشکلی نداریم. چون بخش خصوصی باعث توسعه ورزش می‌شود. هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی بودجه‌ای در اختیار ندارد و نمی‌تواند هزینه‌ها را متحمل شود. بتابراین وقتی بخش خصوصی وارد این موضوع می‌شود باعث سازماندهی و رعایت استانداردها می‌شود و به این ترتیب پیست شکل و شمایل خاصی می‌گیرد.

وی اضافه کرد: وقتی با بخش خصوصی تعامل وجود داشته باشد مشکلی برای استفاده ورزشکاران از پیست به‌وجود نمی‌آید. در حال حاضر پیست چند منظوره موتورسواری و اتومبیلرانی در اختیار هیأت است اما در آینده با برگزاری مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

هدف ما نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی است

بازوبندی در مورد هدف فعالیت‌های هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: برنامه کلی هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان آموزش فرهنگ صحیح رانندگی به شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران است تا کمتر شاهد تصادفات باشیم.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان تأکید کرد: پیست موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان تنها پیست چندمنظوره کشور است که ورزشکاران تمامی کمیته‌ها می‌توانند در یک مکان به تمرین بپردازند و این موضوع برگ برنده‌ای برای هیأت است که ورزشکاران در یک منطقه متمرکز هستند.

کد خبر 302813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.