ذوب‌آهن به تنوع تاکتیکی بیشتری نیاز دارد

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: ذوب‌آهن به تنوع تاکتیکی بیشتری احتیاج دارد و باید بتواند جوان‌هایی که فصل گذشته در این تیم بازی کردند را حفظ کند.

رسول کربکندی در مورد وضعیت و عملکرد تیم فوتبال ذوب‌آهن در فصل گذشته اظهار کرد: ذوب‌آهن تقریبا سال پر نوسانی را پشت سر گذاشت و در مواقعی خیلی خوب و در مواقعی دور از انتظار نتیجه گرفت که این نوسانات را هم در باشگاه‌های آسیا و هم در لیگ مشاهده کردیم. مثلاً در لیگ قهرمانان آسیا، خارج از خانه با تیم عربستانی مساوی کرد و همچنین با العین امارات مساوی شد اما در خانه نتیجه را واگذار کرد.

وی ادامه داد: از زمانی که یحیی گل‌محمدی از ذوب‌آهن جدا و مجتبی حسینی سرمربی این تیم شد، چند هفته اول نتایج خیره کننده‌ و غیر قابل تصوری را به دست آوردند اما وقتی در بالای جدول وارد رقابت شدند، چند شکست را تجربه کردند و نتوانستند به پیروزی دست پیدا کنند. هم روزهای خوب این تیم و هم عدم نتیجه‌گیری آنها غیر قابل باور بود.

کارشناس فوتبال اصفهان بیان داشت: ذوب‌آهن توانست در رده چهارم جدول و بالاتر از تیم همشهری قرار بگیرد اما با شکست تراکتورسازی در فینال جام حذفی نتوانست به مسابقات باشگاه‌های آسیا راه پیدا کند. به هرحال شاید یکی از دلایل نوسان ذوب‌آهن، جوان بودن این تیم بود.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن یکی از تیم‌هایی بود که خیلی زیبا فوتبال بازی کرد که این روند در اواسط فصل بیشتر به چشم خورد و شرایط فوتبالی این تیم از بقیه تیم‌ها بهتر بود اما در پایان فصل با توجه به اینکه تلاش زیادی برای جایگاه چهارم کردند با شکست تراکتورسازی در جام حذفی، سهمیه آسیا را هم از دست دادند.

کربکندی در پاسخ به این سوال که آیا روندی که سعید آذری و مجتبی حسینی در پیش گرفته‌اند برای آینده ذوب‌آهن مناسب است یا خیر گفت: این سوال را باید از خود آذری بپرسید اما بازیکنان این تیم در این یک سال گذشته توانستند تجربه خوبی کسب کنند و به نظر من یک تیم در باشگاه‌های آسیا به بازیکنان با تجربه تری نیاز دارد و از طرفی دیگر تاکتیک یک تیم نباید لو برود و باید طوری بازی کنند که اگر تیم‌های حریف آنها را کنترل کردند، نتوانند کاری کنند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن به تنوع تاکتیکی بیشتری احتیاج دارد و باید بتوانند این جوان هایی که فصل گذشته در این تیم بازی کردند را حفظ کنند و اگر چند بازیکن تأثیر گذار نیز اضافه کنند، ذوب‌آهن می‌تواند تیم خوبی شود.

کد خبر 302785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.