انقلابی در جذب سرمایه های خصوصی/ توسعه شهری و حرکت به سمت پروژه های مشارکتی

شهرداری اصفهان با توجه به اینکه باید زمینه مساعدی را برای توسعه سرمایه گذاری های بخش خصوصی در راستای پیشرفت شهری فراهم کند در سال ۹۵ نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.

به گزارش ایمنا،  محدودیت منابع مالی شهرداری ها و عدم پرداخت اعتبارات دولتی 2 موضوع اصلی هستند که باعث می شود تا شهرداریها برای متوقف نشدن موتور محرکه شهری دست به جذب سرمایه های خصوصی بزنند. البته این موضوع می تواند هم باعث اشتغالزایی شود و هم نقش شهرداریها را از متولی بودن خارج و به یک نهاد حمایتی تبدیل کند.

از این رو شهرداری اصفهان نیز طی 2 سال اخیر فرش قرمزی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کرده است و تاکنون نیز در این راستا موفق شده است.

توسعه شهری  با حرکت به سمت پروژه های مشارکتی

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان با اشاره به افزایش پروژه های مشارکتی در شهر می گوید: انجام پروژه های مشارکتی  در سال گذشته ۲.۵ برابر نسبت به ۱۰ سال گذشته رشد داشته است. 
 
وی با بیان اینکه اجرای پروژه های مشارکتی با سرعت در حال انجام است،  ادامه می دهد: احداث بازار گل و گیاه و بازار خشکبار یکی از پروژه هایی است که با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست.

جمالی نژاد معتقد است: در جذب سرمایه های خصوصی انقلابی صورت گرفته است، به طوری که تنها در سال قبل دو برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار بخش خصوصی جذب بازارهای مشارکتی شهرداری شدند و با شهرداری در پروژه ها مشارکت می کنند.

وی با بیان اینکه فقط برای ساخت شهرک مبل بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، ادامه می دهد: در شهر اصفهان پتانسیل های زیادی وجود دارد که می توانیم با حضور سرمایه گذاران از این پتانسیل ها به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم، بنابراین باید برای رشد و توسعه شهر به سمت پروژه های مشارکتی حرکت کنیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری برای پیشرفت و توسعه شهر خود قدم برداشته اند، می گوید: در شهر اصفهان می توانیم ۵۰ تا ۸۰ درصد از پروژه ها را به صورت مشارکتی انجام دهیم.

۲۵ هزار شغل حاصل توسعه سرمایه گذاری های مشارکتی

سید مرتضی حسام نژاد مدیر سرمایه گذاری و امور مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان نیز در این باره می گوید: «طی ۱۰ سال گذشته ۱۱۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه های مشارکتی شهرداری صورت گرفته است و در سال جاری این مقدار ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.» 

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی نشانه رونق اقتصادی شهر است، ادامه می دهد: در این راستا ۲۵ هزار نفر شغل به طور مستقیم ایجاد شده که موجب حمایت از تولید ملی شده است.

حسام نژاد تاکید می کند: وظیفه مدیریت شهری تأمین امنیت سرمایه گذاری در شهر است چراکه تأثیرگذاری اجتماعی پروژه های مشارکتی به منظور رشد و توسعه شهر برای سرمایه گذاران بسیار مهم است.

مدیر امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی شهرداری از ۲ میلیون تومان تا ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است، عنوان می کند: جمع کل قراردادهایی که به وسیله سرمایه گذاران حاضر در این همایش به امضا رسیده به ۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

ساخت ۷  هزار واحد مسکونی حاصل جذب سرمایه های خصوصی

وی هم افزایی سرمایه گذاران و مسئولان شهری را رمز رسیدن به موفقیت های متعدد در رشد و توسعه اصفهان می داند و می گوید: در طی این سال ها با همکاری مجموعه سرمایه گذاران و شهرداری اصفهان ۷ هزار واحد مسکونی، تجاری و ۲۵ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

حسام نژاد به احداث پمپ بنزین های جدید سطح شهر و آکواریم ناژوان به عنوان طرح های پرثمر و نوین مشارکتی شهرداری با سرمایه گذاران اشاره و می گوید: پس از ۴۰ سال ۵۰ پمپ بنزین در سطح شهر احداث شد که توانست مشکل ترافیک و مسائل زیست محیطی را به صورت گسترده رفع کند.

وی بیان می کند: وظیفه مدیریت شهری تأمین امنیت سرمایه گذاری در شهر است چراکه تأثیرگذاری اجتماعی پروژه های مشارکتی به منظور رشد و توسعه شهر برای سرمایه گذاران بسیار مهم است و وقتی آن ها می بینند این سرمایه گذاری ها در راستای خدمت به شهروندان صورت می گیرد انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.

کد خبر 302729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بيگي IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام جناب شهردار عزيز.... براي انكه شهرك شهيد كشوري بخصوص قسمت كلان ان از اين حالت بياباني در بيايد.... خواهشمند ايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي ومشاركتي و خارجي و.... استفاده بفرماييد ودر مورد اسناد اين مجموعه عظيم اقدام عاجل بفرماييد.... باتشكر