تخلفات نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی رصد می شود

لنجان _فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: با توجه به گسترش کاربرد شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت تبلیغاتی، رعایت ضوابط و مقررات در استفاده از این فضا، امری ضروری است و با توجه به قوانین وضع شده، فضای سایبر توسط پلیس فتا رصد شده و با ناقضین قوانین برخورد جدی و غیر قابل اغماضی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، رضا عرب عامرب در جلسه توجیهی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان امنیت را یکی از موضوعات مهم در دنیا دانست و اظهار کرد: باید توجه داشت اگر امنیت نباشد توسعه جوامع امکان پذیر نیست و کشوری توسعه یافته است که دارای امنیت پایداری باشد لذا ما امنیت موجود در کشور را مرهون خون شهدا والا مقام هستیم.

وی افزود: پیشرفت‌ها در حوزه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و نظامی نیازمند امنیت است و امنیت از ارکان اساسی کشور به شمار می‌رود و به فرموده مقام معظم رهبری نیروی انتظامی نیز رکن اصلی این امنیت است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد مردم سالاری دینی و تبلور اراده مردم در تصمیم‌سازی‌ها و استمرار راه امام راحل است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات پلیس این شهرستان تاکنون هیچ‌گونه مشکل خاصی در خصوص مسائل انتخاباتی وجود نداشته و امیدواریم این روند مطلوب تا پایان انتخابات نیز ادامه داشته باشد.

عرب عامری ادامه داد:درآستانه انتخابات پیش رو با توجه به گسترش کاربرد شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت تبلیغاتی، رعایت ضوابط و مقررات در استفاده از این فضا، امری ضروری است و با توجه به قوانین وضع شده، فضای سایبر توسط پلیس فتا رصد شده و با ناقضین قوانین برخورد جدی و غیر قابل اغماضی صورت خواهد پذیرفت.

وی اضافه کرد: پلیس فتا شهرستان لنجان در استان اصفهان رتبه نخست و در کشور رتبه تک رقمی را به خود اختصاص داده لذا تمامی حرکات در فضای مجازی رصد می شود لذا افراد باید از هرگونه اغراق، شایعه پراکنی و تبلیغ علیه نامزدهای دیگر در فضای مجازی خودداری کرده و تنها می‌توانند شایستگی‌ های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان عنوان کرد: مجمع پیشگری از جرائم انتخاباتی در شهرستان لنجان هفته ای یکبار تشکیل جلسه می دهد و کلیه مسائل و گزارشات مورد بررسی قرار می گیرد لذا نامزدهای انتخاباتی باید به گونه ای رفتار کنند که در آینده دچار چالش نشوند.

وی بیان کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مسئولیت برخورد با کانال‌های متخلف و ناقض قانون جرایم رایانه‌ای به عهده پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)  گذاشته شده است لذا بهترین راه اطلاع رسانی و کسب اطلاعات در مورد نامزدهای انتخاباتی استفاده از رسانه‌های معتبر است.

عرب عامری خاطرنشان کرد: برای فراهم شدن رقابتی قانونمند و پرشور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه جاری، نامزدهای انتخاباتی به هواداران و ستادهای انتخاباتی برای جلوگیری از ارتکاب چنین تخلف هایی تذکرهای لازم را گوشزد کنند چراکه مسئولیت تخلفات هواداران در این ایام نیز بر عهده نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان است.

وی در ادامه راه اندازی کاروان های موتور سیکلت و خودروهای متعدد تبلیغاتی را خلاف قانون دانست و گفت: تخلفات ترافیکی برخی افراد در هواداری از نامزدهای انتخابات نیز به شدت دنبال خواهد شد و در این زمینه آنچه را که قانون بر عهده پلیس راهور قرار داده انجام خواهیم داد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان اذعان کرد: ممکن است برخی از هواداران نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخواهند دست به تخلفات ترافیکی همچون ایجاد سد معبر و ... کنند که پلیس راهور و همچنین عوامل نیروی انتظامی با هماهنگی مقام قضایی و طبق قانون با این دسته از متخلفان برخورد خواهند کرد.

کد خبر 302635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.