ایجاد فضای سالم و به دور از هرگونه تشنج، لازمه انتخابات سالم است

لنجان_رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت:ایجاد فضای سالم و به دور از هرگونه تشنج، لازمه انتخابات سالم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام محمد علی کریمی در جلسه توجیهی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان، اظهار کرد: جذب حداکثری و دفع حداقلی روند و سیاستی بود که در هئیت نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان لنجان در پیش گرفته شد و امروز در جایگاهی قرار داریم که کسی نمی تواند ادعا کند عملکرد هئیت نظارت نگاهی سیاسی و یا نگاهی مغرضانه بوده است.

وی افزود: هئیت نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان لنجان تمام تلاش خود را بکار گرفت تا تمام مراحل تایید صلاحیت ها طبق قانون انجام ‌شود و قطعا هیچ فردی بدون سند رد صلاحیت نشده و مطمئنا بر اساس سلیقه سیاسی تصمیم‌گیری ها انجام نگرفته است.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه اعمال سلیقه و سفارش هیچ یک از مقامات در خصوص تایید یا رد صلاحیت افراد قابل پذیرش نیست، ادامه داد:  همه کاندیداهای اسلامی شهر و روساتای شهرستان لنجان باید بدانند که جوسازی‌ها در اراده هیئت نظارت تاثیری نداشته و تصمیمات تنها طبق قانون اتخاذ شد

وی با بیان اینکه هیچ شائبه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شوراها وجود ندارد، اضافه کرد: همه تلاش ما رعایت قانون و حفظ آبروی داوطلبان بوده است و مستندات ما فقط استعلامات مراجع چهارگانه بوده.

کریمی متذکر شد: ما در تصمیمات خود تلاش کردیم اصولگرای اصلاح طلب باشیم و همتنطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند اصولگرایی اصلاح طلبانه را می پذیرند که در توضیح این موضوع اصولگرایی یعنی پذیرش مبناها و اصلاح طلبی هم امری است که باید در تمام کارها مد نظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که دغدغه انقلاب داشتن یعنی حرکت با مبنا و اصول و نگاه اصلاح طلبانه به موقع که مسیر ما نیز بر همین اساس بوده است.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان بیان کرد: در قانون شرایط احراز صلاحیت برای داوطلبان پیش بینی شده است و معیار تایید صلاحیت افراد را عمل به مر قانون دانسته و پاسخ مراجع ذی‌صلاح در مورد بررسی صلاحیت افراد و بررسی‌های کلی و میدانی هیئت‌های نظارت با ملاک قانون صورت می‌گیرد و از این جهت در تایید صلاحیت‌ها از اعمال سلیقه شخصی و نکاتی که خارج از قانون است پرهیز شده است.

وی رعایت اخلاق در عرصه رقابت انتخابات را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهایی که نامزد می‌شوند، چه آنهایی که طرفدار آنهایند، چه آنهایی که مخالف با بعضی از نامزدها هستند.

کریمی اذعان کرد: همه نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان توجه داشته باشند که انتخابات عرصه رقابت در حوزه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و ... به شمار می رود که اهمیت بسزایی در سرنوشت کشور دارد و نمایانگر مطالبات مردمی و خواست اجتماعی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: به همین منظور نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و کوشش کنند با ارایه برنامه ها و سیاست ها خود، آرای عمومی را جذب کنند.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان ادامه داد: در این میان مراعات اصول اخلاقی و آداب اسلامی از جمله موارد مهمی است که نامزدها و طرفداران آنها همواره باید به آن پایبند باشند و در تبلیغات، این موضوع را سرلوحه کارهای خودقرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سالم و به دور از هرگونه تشنج، لازمه انتخابات سالم است، اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان توجه داشته باشند که بیان مسایل دور از واقعیت می تواند بدترین شیوه عمل تبلیغی باشد از این جهت  تنها باید به امور و خواسته هایی توجه داشت که درچارچوب اصول اسلامی، عقلانی و عقلایی است و از واقعیت برخوردار باشد چراکه تمام مسائل و شعارهای انتخاباتی توسط مردم رصد می شود و نباید وعده های پوچ از سوی هیچ یک از کاندیداها مطرح شود.

کریمی تصریح کرد: برگزاری یک انتخابات سالم بر پایه اصول اخلاقی در گرو رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف تمامی نامزدها و هواداران آنان است زیرا اگر انتخابات اخلاقی نباشد نمی توان امیدوار بود که جامعه به طرف کمال حرکت کند و در مسیر هنجارهای اجتماعی و اخلاقی گام بردارد.

وی افزود: شایعه پراکنی، تهمت زدن و تخریب کردن می تواند بیشترین آسیب را به نامزدها و فضای انتخاباتی در سطح جامعه به وجود آورد و سبب سلب اعتماد مردم نسبت به مسوولان و نظام شود و حضور آنها را در این عرصه باشکوه کمرنگ کند.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات شورای اسلامی شهرستان لنجان عنوان کرد: رعایت اخلاق ‌اسلامی، اتحاد و همدلی شاخص پیروی از دستورهای دین و کلام وحی است؛ بنابراین نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان لنجان باید پیش از هر امری، تبیین‌کننده هدف ها و برنامه‌های خود برای مردم باشند و از تخریب و شایعه‌پراکنی علیه دیگر رقیبان دوری کنند.

وی بیان کرد: نتخابات ایران همواره یکی از مهم‌ترین و سالم‌ترین انتخابات در بین کشورهای مختلف می‌باشد که از حساسیت بالایی برخوردار است و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره مردم ایران اسلامی در انتخابات مختلف حضوری پرشور داشته و موجب عزت و افتخار برای ایران اسلامی شده‌اند.
کریمی با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات اعتلای هر چه بیشتر نظام را سبب می‌شود،   تصریح کرد: مطمئنا در ۲۹ اردیبهشت در شهرستان لنجان شاهد انتخاباتی پر شوربا حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود و هر رای در روز ۲۹ اردیبهشت ماه قطره ای از دریای بیکران مشارکت مردمی است که به دریای حضور حداکثری در پای صندوق های رای می انجامد.

کد خبر 302634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.