مولفه های انتخاب اصلح/رهبری از ما چه می خواهند

انتخاب فرد اصلح توسط مردم ملاک و معیارهای مختلفی وجود دارد که باید به آن توجه داشت که بعضا مورد غفلت واقع می شود اینک بنا داریم تا در این مجال بخشی از آنها را بازخوانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتخاب یک فرد اصلح برای نشستن بر روی کرسی های شورای شهر دارای ملاک و معیارهایی است که باید به آن دقت داشت چرا که گزینش حتی یک فرد که در چهارچوب و قد و قواره شورای شهر نباشد می تواند در نهایت باعث تنزل جایگاه این پارلمان شهری شود.

اما در ادامه همانگونه که در یادداشت پیشین به برخی از آنها اشاره داشتیم به دنبال آن هستیم تا به برخی دیگر از این ملاک و معیارها که البته برای یک فرد انقلابی حائز اهمیت است اشاره داشته باشیم.

گام هفتم: فردی را انتخاب کنیم که بتواند انتظارات و توقعات مقام معظم رهبری را برآورده کند ایشان در سخنرانی های خود بخشی از انتظاراتشان در از شورای شهر را مطرح کرده اند:

1- خدمت به مردم با روحیه بسیجی

2-عمل به وظایف قانونی شوراها

3- تفاهم و همدلی و دوری از مناقشات سیاسی و جناحی

4- گزینش، نظارت و همکاری با شهرداران و دهیاران

5- توجه به مختصات شهر اسلامی در برنامه ریزی ها

6- مبارزه با تجمل گرایی در شهرداری

7- مبارزه با فساد و رشوه خواری در شهرداری ها

8- تسهیل و تسریع کار مردم

9- استفاده از روشهای علمی در اداره شهر

10- جلوگیری از قانون فروشی در شهرداری

11- تهیه درآمد از هر طریق، چیز خوبی نیست

گام هشتم: کاندیدا و یا گروهی که اکنون در مرحله گزینش قرار گرفته اند بیهوده از مقام معظم رهبری مایه نگذاشته و یا به تعبیری با استفاده از نام ایشان به دنبال بزرگ کردن خود باشند.

گام نهم: منافع حزبی و شخصی را بر منافع مردم ترجیح ندهید، بعضا شنیده می شود که افرادی هم قسم می شوند در صورت انتخاب برای کرسی های شورای شهر تنها و تنها هم گام با گروه خود حرکت کنند که این موضوع امری اشتباه است.

گام دهم: دارای ایده و برنامه باشد، بدون شک رشد و آبادانی شهر با ایده و برنامه عملیاتی می شود.

گام یازدهم: دارای صداقت در گفتار باشد، افرادی که از هم اکنون با بزرگنمایی خود به دنبال راهیابی به شورای شهر هستند بدون شک در زمان تصدی کرسی های پارلمان شهر نیز صداقت لازم را با مردم نخواهند داشت.

گام‌های مهم دیگری نیز برای تصدی کرسی‌های شورای شهر ملاک است که در آینده به آن اشاره خواهیم داشت.

کد خبر 302565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.