شبکه های اجتماعی در صدر جرایم فضای مجازی استان اصفهان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: ۴۵ درصد از پرونده های جرایم فضای مجازی استان مربوط به شبکه اجتماعی است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: کشفیات پلیس فتای استان اصفهان در فروردین ماه امسال ۵/۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: این رقم از کشفیات در حالی رخ داده که میزان پرونده های جرایم فضای مجازی نسبت به سال قبل رشد داشته است و نشان می دهد که پلیس فتای استان از توانمندی و اشرافیت بالایی در شناسائی مجرمان و کشف جرایم در این فضا برخوردار است.

 رشد ۹ درصدی جرایم اقتصادی در فضای مجازی

این مقام انتظامی از رشد ۹ درصدی جرایم اقتصادی در فضای مجازی در فروردین ماه امسال خبر داد و افزود: عمده ترین این جرایم مربوط به برداشت های غیر مجاز از حساب مشتریان بود که سهل انگاری مالباختگان نیز در وقوع این جرایم بی تاثیر نبودند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: شهروندان می بایست در نظر داشته باشند که رمز عبور و رمز دوم کارت بانکی جزو مسائل محرمانه و شخصی آنها است و باید به خوبی از آن مراقبت کرده و به هیچ وجه در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

وی به رشد ۱۲۵ درصدی جرایمی مانند هک و نفوذ، اختلال و حذف داده ها در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: جرایم اجتماعی نیز در این مدت ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه روند وقوع جرایم اجتماعی در فضای مجازی قابل تامل است گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۴۵ درصد از جرایم فضای مجازی استان در حوزه شبکه های اجتماعی رخ می دهد که نشان دهنده آسیب پذیری بیشتر کاربران در این شبکه ها است.

وی آزادی های بی حد و مرز و عدم رعایت مسائل اخلاقی و ارزشی، اشتراک گذاری تصاویر خصوصی و شخصی در این شبکه ها را از جمله آسیب هائی عنوان کرد که کاربران به خاطر آن با مشکلات جبران ناپذیری روبرو می شوند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شبکه های اجتماعی، ابزارهایی هستند که برای ارتباط بیشتر افراد با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و نظرات علمی و تخصصی می تواند کارآیی مفیدی داشته باشد و باید فرهنگ و سواد رسانه ای استفاده از این شبکه ها در جامعه ما نهادینه شود.

کد خبر 302527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.