ایجاد ۵ میلیون شغل همت بلند می‌خواهد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدها عنوان می کنند می توانند براساس تکلیف برنامه ششم توسعه، اشتغال ایجاد کنند که این ادعای نامزدها را امکانپذیر می‌دانم اما همت بلند می‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این اقتصاددان گفت: نامزدها بیش از اینکه برنامه ارائه بدهند، هدف گذاری می‌کنند و گرایش خود را اعلام می کنند. برنامه معمولاً کم دیده می‌شود؛ شاید جای ملامت نباشد چون ما برنامه ششم داریم که باید آن را اجرا کنند. البته اشکالاتی دارد که عمل کردن به آن سخت است.

وی ادامه داد: درباره اشتغال، دعاوی که نامزدها کرده بودند اصل کلام آنها این بود که مقداری اشتغال ایجاد می کنیم، چرا که الزام برنامه ششم توسعه است. نامزدها ادعا دارند با یک طرقی می‌توانند براساس تکلیف برنامه ششم توسعه، اشتغال ایجاد کنند که من به دلیل اینکه منطق برنامه ششم توسعه پذیرفتی است، این ادعای نامزدها را امکانپذیر می‌دانم اما همت بلند می‌خواهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پیش از ایجاد اشتغال باید رئیس جمهور منتخب به دنبال مبارزه با فساد باشد و این مکمل اشتغال زایی است اظهار داشت: اگر مبارزه با فساد در دستور کار قرار نگیرد، همین بانک هایی که منابع دارند، منابع خود را منحرف می کنند و نمی توانند برای اشتغال سرمایه گذاری کنند. ضمن اینکه اگر زد و بند باشد خارجی ها سرمایه گذاری نمی کنند چون نمی توانند فساد را تحمل کنند. چرا که سلامت اقتصادی در شاخص ریسک اقتصادی تأثیر مهمی دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: اینکه نامزدهای انتخاباتی می گویند سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می کنیم، براساس تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است که دولت را بر ایجاد این میزان شغل، ملزم می کند. بنابراین دولت بعد باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد. هرچند جزئیات ایجاد این میزان شغل، محل بحث است.

کد خبر 302525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.