گردشگری و حمل‌ونقل  فرصتی مناسب برای همکاری اصفهان و وین

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و وین می‌توانند در زمینه گردشگری و حمل‌ونقل همکاری نزدیکی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری اصفهان و وین اتریش،  با اشاره به اینکه پس از برجام بیش از ۱۲۰ هیات سیاسی و خارجی به استان اصفهان سفرکرده‌اند، اظهار داشت: سفر این هیات تا به اصفهان دستاوردهای خوبی را در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین طرفین به وجود آورده است و امیدواریم سفر هیات تجاری وین نیز چنین دستاوردی را در پی داشته باشد.

وی افزود: کشور ما مترقی‌ترین قوانین سرمایه‌گذاری خارجی رادار است و تا ۱۰۰ درصد سهم مشارکت برای خارجی‌ها در نظر گرفته است.

سهل آبادی از رییس اتاق وین و همراهان وی خواست پیام صلح و دوستی مردم ایران به‌ویژه فعالان اقتصادی استان اصفهان را به هم‌وطنان خود در اتریش ابلاغ کند.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور دنیاست، افزود: همکاری مردم و دولت زمینه امنیت پایدار در ایران و حضور سرمایه‌گذاران خارجی و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای جهان را فراهم کرده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت ۸ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان اصفهان گفت: فولاد، پالایش نفت، نساجی و مصالح ساختمانی از جمله مهم‌ترین بخش‌های صنعتی استان است.

وی گردشگری را یک از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی  برشمرد و گفت: با توجه به قانون موجود سرمایه‌گذاری خارجی ایران زمینه جذب سرمایه‌گذاران اتریشی برای فعالیت در استان اصفهان فراهم است.

رییس اتاق بازرگانی وین با استقبال از توسعه روابط و همکاری این اتاق با اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: وین دارای شرایط و موقعیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری است.

والتر روک افزود: وین دارای موقعیت اقتصادی، جغرافیایی و سیستم حمل‌ونقل کارآمد و مناسبی است که شرایط خوبی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در آن به وجود آورده است.

وی ادامه داد: وین تاکنون بالغ‌ بر ۹۳۰ میلیارد یورو جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته است و حدود ۳۰۰ شرکت خارجی در آن فعال‌ هستند.

رییس اتاق بازرگانی وین پایه و اساس موفقیت وین در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و نقش موثر در رشد ناخالص ملی را، سرمایه‌گذاری وین در تحقیق و توسعه بیان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها به‌ویژه حمل‌ونقل و فناوری‌های جدید عامل موفقیت وین در جذب سرمایه‌گذاران خارجی بوده است.

وی افزود: سابقه همکاری ایران و اتریش به بیش از ۱۵۰ سال می‌رسد و اتریش ۱۰۳ سال پیش در ایران سفارت تاسیس کرده است.

در ادامه این نشست هیات تجاری وین متشکل از ۳۰ شرکت اتریشی در زمینه‌های مختلف ازجمله محیط‌زیست، فناوری‌های هوشمند، ورزش، گردشگری، غذا، بهداشت، ساختمان، نرم‌افزار، نفت و گاز، انرژی‌های تجدید پذیر و آب با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان به مذاکره پرداختند.

گفتنی است حجم تجارت دوجانبه ایران و اتریش در پایان سال ۲۰۱۶ به ۳۷۷ میلیون یورو افزایش یافت.

کد خبر 302473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.