پیگیری اخذ مجوز برای جذب آزاد ۴۰۰ نیرو/ تلاش برای استفاده از فارغ‌التحصیلان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال باید برای جذب آزاد ۴۰۰ نفر اقدام کنیم و برای استفاده از فارغ التحصیلان تلاش کنیم.

به گزارش ایمنا، مجید قدمی با اشاره به چالش بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: طی چند سال آینده با خروج تعداد قابل توجهی از همکاران آموزش و پرورش استثنایی رو به رو خواهیم شد و باید نیروی مناسب را جایگزین آنها کنیم.

وی افزود: از حالا به بعد خروجی‌های ما سالانه ۶۰۰ نفر است در حالی که دانشگاه فرهنگیان در هر سال ۲۰۰ معلم متخصص آموزش و پرورش استثنایی را تربیت کرده و وارد سیستم تعلیم و تربیت می‌کند، باید امسال برای جذب آزاد ۴۰۰ نفر اقدام کنیم که مراحل دریافت مجوز را می‌گذرانیم.

رشد ۳۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه داریم تا از نیروهای توانبخشی استفاده کنیم، عنوان کرد: به دنبال اخذ مجوز هستیم تا فارغ‌التحصیلان رشته توانبخشی طرح خود را در مدارس استثنایی بگذرانند و از ظرفیت و توان آنها استفاده کنیم.

به گفته قدمی بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به ۹۵ میلیارد تومان رسیده و نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد رشد کرده است و اگر بخواهیم آن را با بودجه چهار سال گذشته مقایسه کنیم می‌توان گفت با رشد ۳۰۰ درصدی مواجهیم و نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی است.

کد خبر 302455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.