بهتر از انتخابات نداریم

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران تاکیدکرد: در جامعه مکانیزم یا سازوکار مناسبی که بتواند جایگزین انتخابات باشد و همه اهداف را برآورده کند، وجود ندارد.

مجید ابهری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا اظهارکرد: آگاهی کامل داریم که جامعه برای رسیدن به هدف‌های نهایی خود، معمولاً از مکانیزم ها و ساز و کارهای مختلفی استفاده می‌کند و در حقیقت جامعه بر اساس یک تجربه تاریخی و اجتماعی ازشیوه های گوناگون بهره می گیرد تا بهترین شیوه را برای اینکه اهداف اجتماعی خود برآورده شود، استفاده می کند.

وی از انتخابات به عنوان یکی از مکانیزم ها و ساز وکارهای بسیار مناسبی یاد کرد که می تواند مردم جامعه را به اهداف خود نزدیک کند.

این جامعه شناس تصریح کرد: انتخابات به عنوان یک ساز و کار اجتماعی ابزار بسیار مناسبی است برای  اینکه همه انسان ها همسو و هم جهت برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده حرکت کنند و به اندازه توان خود وقت بگذارند.

 وی یادآور شد: اندیشه و خرد جمعی در این مکانیزم اجتماعی کمک می کند تا از تک تک توانمندی های افراد جامعه استفاده  کرده و راحت تر، روان تر و پویا تر به هدف های غایی دست پیدا کنیم.

ابهری تاکیدکرد: در جامعه مکانیزم یا سازوکار مناسبی که بتواند جایگزین انتخابات باشد و همه اهداف را برآورده کند، وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: فقط انتخابات می تواند به عنوان یک مکانیزم اجتماعی مردم را حول یک محور جمع کند و این توانمندی جمعی است که جامعه را روان تر به سمت جلو هدایت می کند.

کد خبر 302408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.