برنامه های جامع و هدفمند فرهنگی می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت:با طرح و برنامه های جامع و هدفمند فرهنگی می توان از آسیب های فراوانی که جوانان را تهدید می کند جلوگیری کرد و با اهتمام و پیگیری انجام گرفته فصل تازه ای از فعالیت های فرهنگی هدفمند و منسجم حول اولویت های اجتماعی و فرهنگی فولادشهر گشوده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در نشست ستاد نماز جمعه فولادشهر با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر اظهار کرد: ولادت آن بزرگوار به نام روز جوان ثبت شده و با این نامگذاری مسئولیتی سنگین بر دوش مسئولان کشور گذاشته است چرا که جوانان موتور محرکه جامعه و نقش آفرینان جبهه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستند.

وی با اشاره به سجایای اخلاقی حضرت علی اکبر(ع)  افزود : حضرت علی اکبر(ع) دارای ویژگی های ممتازی از جمله شجاعت، ادب و احترام نسبت به ولی زمان، ولایتمداری، بصیرت در دین، ادای تکلیف و انجام وظیفه بودند که از ویژگی های برجسته و سجایای اخلاقی آن بزرگوار به شمار می آید و جوانان جامعه باید از آن بزرگوار الگو بگیرند.

امام جمعه فولادشهر حضرت علی اکبر(ع) آینه‌ی تمام‌نمای قرآن دانست و تصریح کرد: به فرموده امام حسین(ع) ایشان از حیث رفتار، کردار، سیما و چهره، شبیه ترین مردم روزگار خود به جدش رسول الله (ص) بود و آن گونه که از معدود منابع تاریخی درباره سبک زندگی و سجایای این امامزاده واجب التعظیم برای ما نقل شده، ایشان علاوه بر برخورداری از اخلاق کریمانه پیامبر(ص)، در تنهایی بسیار اهل تفکر همراه با حزن بود به طوری که از این حیث، رفتار و گفتار ایشان بسیار شبیه جدش امیرالمومنین (ع) بوده است.

حضرت علی اکبر(ع) آینه‌ تمام‌نمای قرآن

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) علاقه بسیار ایشان به خلوت با خدای خود و توجه به  قرآن و راز و نیاز است و نقل شده که ایشان دارای صوت دلنشین قرآن بوده است و همین مساله مایه جذب دل ها به حقیقت اسلام و اهل بیت(ع) می شده است.

سرافراز اضافه کرد: از دیگر سجایای رفتاری ایشان و سبک زندگی آن بزرگوار این بود که همواره به عیادت بیماران می رفت، هرچند خانه بیمار دردور افتاده ترین نقطه شهر قرار داشته باشد، همچنین در تشییع پیکر اموات حاضر می شدو هیچ یار از دست رفته ای را تنها نمی گذاشت.
وی عنوان کرد: افرادی که اخلاقی نیکو و فضایلی شایسته داشتند، همیشه مورد تکریم و احترام ایشان بودند و خویشاوندان ازصله او بهره مند می شدند لذا باید گفت حضرت علی اکبر(ع) نه تنها در روز عاشورا بلکه در همه صحنه ها، دارای روحیه سلحشوری و شجاعتی بی نظیر بود و همواره یاری گر مظلوم و دشمن ظالم و مستکبر به شمار می رفتند.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: شجاعت در کنار ایمان می تواند به انسان برتری ببخشد و او را در زندگی فردی و اجتماعی موفق نماید و حضرت علی اکبر(ع) الگو و مصداق بارز این امر بود.

وی یادآور شد: حضرت علی اکبر(ع) برای دفاع از دین و ارزش های سلام جان خود را فدا کردند، اقدامی که جوانان انقلاب اسلامی برای دفاع از آرمان های امام راحل و انقلاب صورت گرفت.

سرافراز اذعان کرد: جوانان برومند ما در دوران دفاع مقدس با شناخت و الگوگیری از حضرت علی اکبر(ع) در جبهه های حق علیه باطل در مناطق عملیاتی به میدان رفتند، از جمع گرم خانه و خانواده دل کنده تا بتوانند از دین و ناموش خود دفاع کرده و به خوبی پیام رسان زیبایی های معنوی یاران عاشورایی سیدالشهدا(ع) باشند و به عنوان علی اکبرهای امام خمینی(ره) مایه آبرو و عزت اسلام و مسلمین باشند.

حضرت علی اکبر(ع) سرمشق سبک زندگی اسلامی جوانان امروز

وی خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه داشت که امروز زوایای زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان کارآمدترین سبک زندگی برای آحاد جامعه خصوصاً نسل جوان معرفی شود و جوانان ما باید بدانند که دوری از مکتب اهل بیت(ع) و قرآن مایه ضلالت و گمراهی آن ها و فرورفتنشان در منجلاب گناه و فساد می شود و برعکس هر میزان که به ثقلین نزدیک شوند زمینه و بستر سعادت و نیک فرجامی آن ها محقق می شود.

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: امروز دشمن در تلاش است بی هویتی و یاس،  شبهات، غریبه بودن نسبت به دین و دین گریزی را در بین جوانان جامعه القاء کند لذا با توجه به مباحث انتخاباتی، کاندیداها وظیفه سنگینی را در قبال جوانان  دارند.

وی در ادامه بیکاری را از جمله مسائلی مهم کشور دانست و گفت : یکی از معضلات و مشکلاتی که امروزه گریبان گیر جوانان ما شده است معضل بیکاری است که به تبع آن اعتیاد، بزه، فساد اخلاقی و... و. به وجود می آید و امیدواریم مسئولان فکری اساسی برای این موضوع داشته باشند.

سرافراز تصریح کرد: اشتغال مقوله‌ای است که در چند سال اخیر به یکی از موضوعات مهم جامعه و اقتصاد تبدیل شده و با توجه به اینکه میزان اشتغال در کشور بسیار کمتر از جمعیت جوانان است باید به درستی به این دغدغه بزرگ پرداخته شود.

گشوندن فصل تازه ای از فعالیت های فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در فولادشهر

وی اضافه کرد: با طرح و برنامه های جامع و هدفمند فرهنگی می توان از آسیبهای فراوانی که جوانان را تهدید می کند جلوگیری کرد و ان شاالله با اهتمام و پیگیری انجام گرفته فصل تازه ای از فعالیت های فرهنگی هدفمند و منسجم حول اولویت های اجتماعی و فرهنگی شهرستان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود وضعیت فرهنگی فولادشهر گشوده شود .

امام جمعه با اشاره به در پیش بودن آئین افتتاح قرارگاه فرهنگی ولی امر و دار المهدی (عج) فولادشهر گفت : مسئولیت سنگینی برای فرمانده و افسران این قرارگاه وجود دارد که می طلبد با برنامه ریزی صحیح، دقیق، آسیب شناسی و زمان بندی واجرای برنامه های فرهنگی نسبت به پیشگیری از آسیب ها اقدام کرد.

گفتنی است در پایان نشست به مناسبت هفته معلم از معلمان عضو ستاد نماز جمعه فولادشهر تجلیل شد.

کد خبر 302373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.