اقدامات غیر کارشناسی، آموزش و پرورش را با بحران روبرو کرد

تیران-مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اقدامات غیر کارشناسی و یک شبه آموزش و پرورش در دولت گذشته منجر به بروز بحران در این حوزه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مسعود حمیدی در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان تیران و کرون با انتقاد از تصمیم ها و برنامه های بدون کارشناسی گذشته، اظهار داشت:  اقدامات غیر کارشناسی و یک شبه آموزش و پرورش در دولت گذشته منجر به بروز بحران در این حوزه شده که افزایش یک پایه تحصیلی در مقطع ابتدایی مصداقی از این موضوع است.

وی افزود: افزایش یک پایه به مقطع ابتدایی از جمله تصمیمات یک شبه دولت گذشته بود که ساختار آموزشی کشور را با چالش روبرو ساخته که نیاز به معلم، کمبود کلاس و کاهش کیفیت آموزشی را به همراه داشته است.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عدم انگیزه کاری در بین دانش آموزان و معلمان، ایجاد مشکل برای دانش آموزان و خانواده های آنها از مشکلات این تصمیمات غلط خواند و بیان داشت:  کاهش تعداد معلم در یک مقطع، افزایش معلم در مقطع دیگر و عدم تخصص محوری در پی این تصمیمات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اقدامات غیر کارشناسی و یک شبه آموزش و پرورش در دولت گذشته منجر به بروز  بحران در این حوزه شده که دولت یازدهم در حالل رفع این مشکلات است و چنین مشکلاتی برای کشور آسیب ساز است.

حمیدی بر تفکر و نگاه جدی معلمان به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی در با عوام فریبی و حل مشکلات آموزش و پرورش به دنبال رای معلمان هستند و بعد از گرفتن رای مانند قبل به دنبال کارهای غیر کارشناسی می روند.

وی با بیان اینکه کنکور هدف از تحصیل دانش آموزان نیست، تصریح کرد: اگر کسی در کنکور موفق به کسب رتبه نشود نباید خود را ببازد زیرا کنکور هدف نیست و هدف فراتر از این موضوعات است. /

کد خبر 302289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.