۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
جوان به هدف بزن

به بهانه روز جوان و نامگذاری این روز اهداف خود را شناسایی و با تمام قدرت به سمت آن بروید.

به گزارش ایمنا، جوان کلمه ای که از آن معانی مختلفی می توان داشت ولی در یک دسته بندی که در میان خود جوانان مرسوم است، می توان آنها را به دسته جوانان مفرح بدون درد و آزاد و دیگری جوانان معمولی جامعه که بزرگ‌ترین مسئله آنها کار و داشتن آینده امیدوارکننده و اشتغال است و سوم فقرای جامعه که در همان مرحله مشکلات قرار دارند و تنها به فکر تأمین معاش خود و خانواده خود هستند.

قصد اینکه برتری یا کمتری هر کدام از این دسته ها را بیان کنیم و بگوییم کدامیک نسبت به دیگری بهتر یا بدتر است را نداشته چون درست یا غلط  هر تفکر و روش زندگی جوانان در اینجا مطرح نبوده ولی در مجموع به یک نقطه مشترک که در بین آنها وجود دارد اشاره داشته و آن هم نبود" هدف" در زندگی به ویژه در میان قشر جوان است.

زمانی که هدف در زندگی مشخص شد، به طبع برای رسیدن به آن هدف احساس می کنید نیازمند به چیزهایی هستید و برای دستیابی به آن برنامه ریزی انجام داده و سپس بر اساس آن برنامه عمل می کنید و در اینجاست که به عنوان آدم هدفدار در هر دسته ای هم که باشید تلاش خود را برای رسیدن به هدفتان انجام می دهید.

اما چرا باید اهداف را مشخص کرد؟ چون شما را روی مقصد متمرکز نگه می دارد، و هر گاه که سر یک دو راهی قرار بگیرید از قبل تصمیم خود را گرفته اید چون شما از خود می پرسید کدام راه برای رسیدن به هدف مناسب تر است؟ این دوراهی ها هر روز هر هفته و هر ماه در برابر ما سبز می شوند و اگر راه ما مشخص نباشد، سبب افزایش فشار و تنش و در نهایت خستگی می شوند، هر چند ممکن است در راه رسیدن به هدف مجبور باشید از بسیاری موقعیت ها صرفنظر کنید. و این هم سبب افزایش استرس شود، بنابراین باید در انتخاب هدف و تعیین زمان رسیدن به آن بیشتر دقت کرد و تا حد امکان برای مشکلات پیش بینی نشده تدابیری را پیش بینی کرد.

 برای دستیابی به اهداف باید آن را دید و حسش کرد و حتما دلایل خود را برای رسیدن به هدف نوشت چرا که سر رشته‌ی امور در این جهان پرهیاهو به راحتی از دست می‌رود و اگر حواس‌تان نباشد از جاده‌ی اصلی رسیدن به هدف خارج خواهید ‌شد.

هدف خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و اهداف جزئی و پاداش‌هایی را برای خود در نظر بگیرید برای رسیدن به هدف‌تان استراتژی داشته باشید، اما همیشه آماده تغییرات هم باشید، چون همه چیز قابل پیش‌بینی نیست و همیشه دلایلی را که باید به راهتان ادامه بدهید به خودتان یادآوری کنید .

به خوبی می دانم که اکنون جوانان همه به اتفاق می گویند که ما هدف داریم اما مشکلات زندگی و نبود امکانات و بی توجهی مسئولان و زندگی در این کشور اجازه رسیدن به اهداف را به ما نمی دهد اما خود خوب می دانند که تمام اینها بهانه است که اگر هدف داشته باشند تمام این کم و کاستی ها را دور زده و به آنچه که شایسته آنها است خواهند رسید.

کد خبر 302125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.