انتخابات میدان آزمون و امتحان دیگری برای ملت ایران است

استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم ایران امروز در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا قرار دارند که این انتخابات میدان آزمون و امتحان دیگری برای ملت ایران است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق انقلاب اسلامی را انقلاب ارزشها خواند و گفت: قبل از انقلاب اسلامی هیچ اثری از نماز جمعه درکشور نبود  اما امروز در نظام اسلامی ایران،  بیش از 820 نماز جمعه در کشور برگزار می شود که بعنوان کی از ارزش های انقلاب مطرح است.
وی، یادآور شد: قبل از انقلاب مراسم معنوی اعتکاف تنها در قم و مشهد آن هم محدود برگزار می‌شد اما امروز استقبال جوانان میهن اسلامی از مراسم معنوی اعتکاف به اندازه ای زیاد است که مساجد پراز جوانان معتکف است و هیچ مسجد خالی وجود ندارد، از این رو باید انقلاب اسلامی ایران، امروز بعنوان انقلاب ارزشها در جهان مطرح باشد.
حجت الاسلام موسوی مطلق در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران امروز در آستانه امتحان و آزمون دیگری قرار گرفته است، گفت: مردم ایران امروز در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا قرار دارند که این انتخابات میدان آزمون و امتحان دیگری برای ملت ایران است.
این استاد حوزه علمیه،  افراد با تقوا با پیروز میدان انتخابات دانست و افزود: اگر انسان با تقوا باشد خداوند نوری را به او می دهد که با آن می تواند حق را از باطل و نور را از ظلمت تشخیص دهد تا از روی لج و لجبازی و یا به حزب و گروه رای ندهد، بلکه رای او فقط برای خدا و رضایت خدا باشد.
به گفته وی، کسی که تقوا داشته باشد متوجه است که تقویت جبهه توحید و تقویت جریان ولایت و جریان انقلاب، توسط کدام نامزد انتخابات تقویت می‌شود تا به او رای بدهد.
حجت الاسلام موسوی مطلق، یادآور شد: کسی که تقوا داشته باشد قدرت تشخیص دارد و متوجه می شود، کدام نامزد انتخابات به مردم و محرومین و مستضعفین رسیدگی خواهد کرد و کدام نامزد انتخابات به دنبال فئودالها و سرمایه دارها و تجملگراها است، بنابراین انسان با تقوا به نامزدی که وقت خود را به جای اینکه صرف دین و مردم کند، صرف خودش کند رای نخواهد داد.
وی اظهار داشت: کسی که تقوای فردی و سیاسی دارد، خداوند نیز به او قدرت تشخیص می دهد تا تحت تأثیر جو و فضا قرار نگیرد، چرا که هر رای که داده می شود،  فردای قیامت باید پاسخگوی خون شهدا و بازماندگان شهدا باشد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه، امروز مردم براساس اعتقادات خود در پای صندوق رای حاضر شده و رای می دهند، متذکر شد: اگر کاندیدایی که توسط مردم انتخاب شده است بعد از انتخابات  از مواضع خود برگردد و نسبت به ولایت بی توجه باشد، حتی اگر در بالاترین منصب قرار داشته باشد با او برخورد می‌کنند.   
   
حجت الاسلام موسوی مطلق، تأکید کرد: اگر نامزد انتخاباتی دهها میلیون هم رای آورده باشد اما امر ولایت فقیه را نفهمد مردم او را ادب می کنند.  
وی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه‌، با اشاره به اینکه امام زمان(عج) حضور دارد اما ظهور ندارد، گفت: امروز در زمان امامت، امامی نفس می‌کشیم که همه جا حضور دارد اما ظهور ندارد، بناراین، وظیفه و تکلیف ما در زمان غیبت این است که شرح وظایف خود را بدانیم.
استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به وظایف ما در زمان غیبت، گفت: اولین وظیفه ما در عصر غیبت یاری کردن امام زمان(عج) است و یاری حضرت نیز تنها با تقوا است که تقوا زیربنا و اساس همه چیز است و خدا هرآنچه که هست را تنها از متقین قبول می‌کند.
مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر، خیابان سلمان فارسی نرسیده به پل دشت چال یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی است که چندین سال است سلسله بحث های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می شود.
کد خبر 302061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.