۵۱ متکدی از سطح شهر اصفهان جمع آوری شدند

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: در مرحله اول طرح جمع آوری متکدیان شهر اصفهان که از ۲ هفته پیش آغاز شد، ۵۱ نفر از متکدیان سطح شهر جمع آوری و تحویل مرکز فضیلت شدند.

مجتبی کاظمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بیشتر این متکدیان از اتباع خارجی هستند که به صورت غیر قانونی وارد این شهر شده و با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات دینی شهروندان اقدام به تکدی گری می کردند.

وی با اشاره به اینکه تکدی گری بر اساس قانون جرم محسوب می شود، ادامه داد: اگر شهروندان به جای کمک به اینگونه اشخاص کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند قطعا بدست نیازمندان واقعی خواهد رسید، ولی با کمک به متکدیان زمینه سوء استفاده و فعالیت بیشتر آنها را فراهم کرده و گدا پروری در شهر رواج خواهد یافت.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در موضوع «مبارزه با تکدی‌گری» نیازمند همکاری مردم در پیشگیری و جلوگیری از مشکلات این پدیده هستیم، تاکید کرد: ما از شهروندان انتظار داریم که به این افراد کمک نکنند و چنانچه قصد کمک به نیازمندان واقعی را دارند، کمک های خود را به مراکز خیریه و یا کمیته امداد ارایه کنند.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی اداری، آئین نامه ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاههای اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی گری، جمع آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب گردیده و ۱۳ دستگاه موظف به انجام آن هستند، اما متاسفانه به دلیل اینکه بعضی از ارگان های مربوطه وظایف پیش بینی شده در قانون را انجام نمی دهند، روند جمع آوری، ساماندهی و تعیین تکلیف متکدیان دچار مشکلات زیادی بوده و به سرانجام مطلوب نمی رسد.

کاظمی اظهارکرد: اگر سایر دستگاهها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کردند، بسیاری از این متکدیان ساماندهی می شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از معضلات اصلی این مدیریت چرخه تکراری جمع آوری و رهایی متکدیان در سطح شهر است؛ شهرداری فقط در امر جمع‌آوری و تحویل متکدیان اقدام و سپس این افراد تحویل مرکز «فضیلت» بهزیستی می‌شوند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهر اصفهان بالاترین سرانه خیریه را دارد، اضافه کرد: شهروندان اگر به دنبال ثواب و کارهای خیرخواهانه هستند می توانند به این خیریه ها کمک کنند تا کمک های آنها به دست نیازمندان واقعی برسد.

کد خبر 302045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند اصفهانی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    0 0
    با تشکر از همه کسانی که در این امر همکاری داشتند واقعا برای شهر زیبایی مثل اصفهان زیبنده نیست.