مرحله دوم سمپاشی درختان شهر، نیمه دوم خردادماه انجام می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مرحله دوم سمپاشی درختان در خردادماه سال جاری و براساس شرایط آب و هوایی انجام می شود.

احمد سلیمانی پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرحله دوم سمپاشی درختان در اصفهان در خردادماه سال جاری و براساس شرایط آب و هوایی، میزان بارش ها و افزایش دما انجام می شود.

وی ادامه داد: مهمترین آفتی که در این دوره در بین درختان شیوع پیدا می کند، آفت کنه است که در گونه های مختلف گیاهی توسعه می یابند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در حال حاضر این سازمان دو نوع سم را برای سمپاشی خریداری کرده است، عنوان کرد: دو سوم این سم ها پایه گیاهی دارد تا ضرر کمتری برای انسانها داشته باشد.

وی افزود: اگر دما بالا برود احتمال بروز سوسک برگ خوار و طغیان شته ها نیز اتفاق می افتد، ضمن اینکه شپش هم بر روی درخت های سوزنی برگ مثل نارون و سرو وجود دارد که در حال مبارزه با آنها هستیم.

سلیمانی پور با تاکید بر اینکه در مرحله اول سمپاشی ها تمرکز بر روی درخت های نارون و سوسک برگ خوار بوده است، تاکید کرد: در این مرحله حدود ۴هزار لیتر سموم شیمیایی و ۱۶ هزار لیتر سمومی که ماده موثر آنها بیولوژیکی است، برای مبارزه با آفات آماده شده اند.

وی اطلاع رسانی صحیح و مناسب را یکی از مباحث اساسی به هنگام سمپاشی آفات گیاهی دانست و گفت: در همین راستا یک هفته قبل از شروع سمپاشی ها، تابلوهای اطلاع رسانی به شهروندان در این خصوص در معابر منطقه مورد نظر نصب می شوند.

این مقام مسئول شهری خاطرنشان کرد: همه سمپاشی ها از ساعت ۱۱ شب به بعد انجام می شود که معمولاً در این ساعات خیابان ها خلوتتر هستند، خودرویی در کنار خیابان پارک نیست و در و پنجره های ساختمان ها هم بسته است.

کد خبر 301998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.