۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت:

اولویت اول در انتخابات، حضور مردم است/تفرقه افکنی ممنوع

مردم با حساسیت و تیزبینی و نیز با هوشیاری کامل نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنند
اولویت اول در انتخابات، حضور مردم است/تفرقه افکنی ممنوع

فریدن - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس گفت: اولویت اول همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

اکبر ترکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بگونه‌ای است که می‌تواند سرنوشت چهار سال حساس و حیاتی کشور را مشخص کند، عنوان داشت:  این نشان از نقش مستقیم و موثر مردم جامعه در تعیین مسیر کشور دارد.

ترکی تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فردی اصلح که کشور و امنیت آن را دوست دارد، باعث تحکیم جایگاه انقلاب و اسلام می‌شود.

وی  حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را به معنای حمایت آن ها از نظام اسلامی و قطع شدن دست طمع دشمنان از کشور دانست و افزود: اگر مردم در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند کشور در امنیت خواهد بود، زیراکه دشمنان از حضور مردم ترس داشته و می‌دانند که حکومت در راستای خواست عمومی است.

ترکی با بیان این که شرکت باشکوه در انتخابات مایه دلگرمی و امنیت و مصونیت کشور است، گفت: یکی از متجلی ترین حضورها، شرکت مردم در انتخابات است، چرا که کشور برای همه است پس باید همه شرکت گسترده داشته باشیم و دشمن را از توطئه و نقشههایی که در سر دارد ناامید و مأیوس کنیم.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر این که آنچه سایه جنگ را در طول سالیان متمادی پس از انقلاب از کشور دور کرد، حضور مردم در عرصه‌های گوناگون بوده است، یادآور شد:  کاندیداها باید معیارهایشان را خدایی کنند، برای قدرت‌طلبی نیامده باشند و شعارهایشان در حمایت از قشر محرومین در عمل مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در خصوص رعایت اخلاق و عدم دامن زدن به اختلافات، بیان کرد: حفظ وحدت از جمله شاخص‌هایی است که نامزدها در همه امور مدنظر داشته باشند، به جوانان اهمیت دهند و به آنان در واگذاری امور جامعه فرصت دهند.

ترکی با اشاره به این که اولویت اول همه  کاندیداهای ریاست جمهوری باید حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد، ابراز داشت: مردم نقش اساسی در حکومت دارند و همه افراد باید در دوره تبلیغات سعی کنند که نامزد نهایی خود را بشناسند.

وی ادامه داد: دشمنان ایران می خواهند انتخابات را در کشور ایران کمرنگ به جهانیان نشان دهند تا به دیگران بفهمانند که مردم ایران از حکومت خود، ناراضی بوده، اما مردم ایران با شوق و آشنایی به فرد اصلح، می توانند مشت محکمی به دشمنان بزنند.

ترکی بهترین زمان شناخت فرد اصلح برای مردم را در زمان تبلیغات دانست و گفت: مردم سعی کنند که در این زمان مناسب، فرد مورد نظر را یا خودشان پیدا کنند یا از شخص امین و با دلایل، فرد اصلح خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به این که مردم می توانند با دیدن مناظرات از رسانه ملی، شخص اصلح را برای ریاست جمهوری کشور ایران، شناسایی کنند،  گفت: کسانی دلسوز انقلاب بوده که با شخصی را برای رییس جمهوری انتخاب کنند که آن فرد، مبانی انقلابی داشته باشد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که نباید فضای انتخابات آلوده شود، ادامه داد: در مناظره ها نامزدها از توهین و ایجاد تشنج درجامعه پرهیز کنند تا مردم باحضور خود امید دشمنان  را نا امید کنند.

وی تاکید کرد: مناظره ها براساس منطق و قانون برگزار شود تا زمینه برگزاری انتخاباتی سالم با اتحاد و همدلی مردم فراهم شود و کاندیداهای انتخابات مراقب باشند فضای انتخابات را تبدیل به فضای تفرقه‌افکنانه نکنند.

ترکی با بیان این که تخریب، تحقیر و سیاه نمائی برای مردم ناامیدی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: انتقاد به نامزدها باید سازنده و راهگشا برای پیشرفت کشور باشد و نامزدهای انتخابات سعی کنند با برنامه وارد عرصه خدمت به مردم شوند و مردم هم برای انتخاب فرداصلح به سخنان مقام معظم رهبری و عملکرد و اهداف نامزدها توجه نمایند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران و توجه و سرلوحه قراردادن این بیانات از سوی مسئولان، گفت: 29اردیبهشت روز تعیین سرنوشت است بنابراین مردم غیور ایران اسلامی بار دیگر با شرکت در این انتخابات نقشه‌ ها و توطئه‌ های دشمنان را نقش بر آب می ‌کنند.

ترکی با تاکید بر این که موانع تولید و کسب ‌و کار در کشور باید مرتفع شود، خاطر نشان کرد:  نامزدهای انتخابات به مردم قول دهند که نگاهشان به ملت است و نه بیرون از مرزها، و این ملت ظرفیت و توانمندی بالایی دارد که می‌توانند همه مشکلات را خودشان حل کنند و بیرون از مرزها خبری نیست.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی به اوضاع نامناسب اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: 4 سال از عمر دولت یازدهم گذشته و به پایان عمر این دولت نزدیک می‌شویم، اما همچنان مردم شاهد رکود، بیکاری و وضعیت نامناسب معیشتی هستند و این وضعیت نامناسب معیشتی فشار بیشتری را بر اقشار ضعیف‌تر جامعه وارد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به ادعای دولت مبنی بر اینکه  کشور دچار رکود نیست، خاطرنشان کرد: اما کمی پس از این ادعا ۴ تن از وزرای دولت در نامه‌ای محرمانه عنوان کردند که کشور در بحران رکود قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کارخانه‌ها تعطیل هستند و بسیاری از آنها هم که فعال هستند با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند، لذا در چنین وضعیتی شرایط بر معیشت کارگران اثر منفی دارد که در چنین فرصت‌هایی خود را نشان می‌دهد.

ترکی در بخش دیگری از این گفتگو، به توصیه‌ رهبر انقلاب به اعلام صریح حمایت از قشرهای ضعیف توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم به کسی که مدیریت جهادی و انقلابی دارد و چشمش به خارج از کشور نیست و حامی محرومان و مستضعفان است رای دهند.

این نماینده در ادامه با تاکید بر این که برای نظام مقدس اسلامی اولویت اول حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی است، افزود: ما اطمینان کامل داریم حضور بسیار باشکوه خواهد بود و بار دیگر دشمنان را شگفت‌زده خواهد کرد.

وی یادآور شد: در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره دشمنان این ملت، از چند ماه قبل در رسانه‌هایشان حضور مصداقی پیدا نکردند، آنان می‌گویند به چه کسی رأی دهید و به چه کسی رأی ندهید، می‌خواهند با مهندسی انتخابات مسیر رأی مردم را تغییر دهند، اما به لطف خدا 29  اردیبهشت‌ماه مردم وارد صحنه می‌شوند و با ناکام گذاشتن آنان، جواب همه این دخالت ها را می‌دهند.

عضو فراکسیون ولایت در پاسخ به این سوال که " اصلح کیست و چه کسی برای ریاست‌جمهوری اصلح است"، گفت: اولین معیار این است که رئیس ‌جمهوری باید در عرصه معیشت مردم هم برنامه و هم توان داشته باشد، برخی ممکن است برنامه داشته باشند اما توان اجرایی نداشته باشند، رئیس‌جمهوری را باید انتخاب کنیم که خستگی‌ناپذیر باشد.

ترکی ادامه داد: رئیس‌جمهوری در شأن این ملت است که تفکر ضداشرافی‌گری و ضدتجمل داشته باشد، ساده‌زیست، خاکی و متواضع باشد و خودش را از جنس مردم ببیند، برای حل مشکلات کشور نگاهش به درون باشد، این ملت توان حل مشکلات را دارد، البته از امکانات خارجی هم استفاده کند اما تکیه‌گاهش خارج و دشمنان این ملت نباشد.

نماینده مردم فریدن بزرگ از ملت ایران خواست با حساسیت و تیزبینی و نیز با هوشیاری کامل نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام نمایند.

وی 4 سال را زمان بسیار مهمی برای کشور دانست و گفت: مردم به دور از هر گونه تفکرات افراطی و یا تعصب بیجا، بر اساس حقایق موجود مبادرت به انتخاب نمایند؛ چرا که سرنوشت کشور را تعیین می نمایند.

ترکی با بیان این که منویات مقام معظم رهبری در این حوزه بسیار راهگشاست، خاطر نشان کرد: لازم است مردم دانش و آگاهی خود را در این امر خطیر بالا برده و با شناخت کافی و صحیح از وقایع  و افراد، در انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان انتخابات را یک حماسه همواره نو خواند که با تکرار آن، عزت و مردم سالاری تجلی می یابد./

کد خبر 301891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.