دوربین های متحرک ثبت تخلف؛ زمینه ساز ترافیک روان شهری

دوربین های متحرک ثبت تخلف شهری با ثبت 18 تخلف رانندگی کمک شایانی به ارتقاء رفتار ترافیکی شهروندان و جلوگیری از قانون گریزی می کند.

علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری قانون مدارتر کردن شهر و رسیدگی به تخلفات ثابت در دستور کار شهرداری و پلیس راهور اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، تمرکز رسیدگی ها با توجه به تخلفات متحرک مورد ثبت و ضبط قرار می گرفت  که شامل رسیدگی به تخلفات سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و ایستادن به روی خط عابر پیاده می شد چرا که این عوامل باعث تشدید ترافیک در سطح شهر شده و با کنترل آنها می توان امیدوار بود آرامش ترافیکی تاحد زیادی به شهر بر گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: یکی از راهکارهایی که برای حل این مسائل در نظر گرفته شده، دوربین متحرک ثبت تخلف است که تاکنون یکی از این خودروها در مناطق ۵ و ۶ شهرداری اصفهان، محدوده خیابان های توحید، نظر، حکیم نظامی و شریعتی مشغول فعالیت شده است.

صلواتی با اعلام اینکه دومین و سومین خودروهای ثبت تخلف هم آماده شده و در مرحله دریافت کد اعمال قانون از پلیس راهور است، عنوان کرد: این خودروها پس از دریافت کد اعمال قانون وارد شهر برای گشت زنی خواهد شد.

این مقام مسئول شهری با تاکید بر اینکه قصد داریم تا پایان سال ۹۵، ۵ دوربین متحرک ثبت تخلف را وارد شهر کنیم، خاطر نشان کرد: این دوربین های متحرک ۱۸ تخلف را ثبت می کند که کمک شایانی به ارتقاء رفتار ترافیکی شهروندان و جلوگیری از قانون گریزی می کند در همین راستا برنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در آینده این است که هر منطقه دارای یک دوربین ثبت تخلف متحرک باشد تا بتوان ترافیک روان تر و شهری آرام تر را شاهد باشیم.

کد خبر 301817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام اميدوارم با اجراي اين طرح تخلفات رانندگي در شهر كمتر شده و موقع رانندگي بتوانيم نفس راحتي از دست رانندگان بي قانون بكشيم
  • رهام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    اين دوربين ها خيلي خوبه كه در مسير بي ار تي هم استفاده ميشه همين كه ديگر از نرده هاي آهني در مسير بي ار تي خبري نيست خيلي عاليه
  • راد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    حرکت خیلی خوبیه مردم وادار به اجرای قانون کرده...تا همین اجبار روزی سبب فرهنگ سازی بشه که بدون دوربین و جریمه هم همه رعایت کنند