احداث طرح نیروگاه خورشیدی ۴۵۰ مگاواتی اصفهان در حال پیگیری است

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرح احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات انجام و زمین مورد نظر نیز واگذار شده است و امیداواریم با پیگیری‌های تخصصی عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور، اظهار داشت: شروع فعالیت دولت یازدهم در اصفهان همزمان با تکمیل مطالبات سند آمایش سرزمینی شد.

وی با بیان اینکه در این سند رویکردهایی برای اصفهان مشخص شده است، افزود: بخش گردشگری، فعالیت‌های علمی و فناوری، صنعت، هنر و ... در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه در راستای تقویت بخش گردشگری به نمادها و فضاهای شهری توجه شده است، تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های استان و شرایط بین المللی شاهد فعالیت‌های چشمگیری در بخش گردشگری در استان هستیم.

به گفته این مقام مسئول، تعداد گردشگران خارجی در فروردین و اردیبهشت ماه در استان و به ویژه شهر اصفهان سه برابر کل تعداد گردشگران استان در سال ۹۲ بوده است. در فرودین و اردیبهشت ماه امسال به ترتیب ۸۵ هزار و ۱۲۰ هزار گردشگر از اصفهان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان توسعه پیدا کرده است، گفت: در حال ساخت ۵۰ هتل با درجه‌های مختلف در استان هستیم، همچنین ۱۰۰ پروژه بوم‌گردی با توجه به زمینه‌های گردشگری در نقاط مختلف در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار اصفعهان با تاکید بر اینکه رویکرد عمرانی سند آمایش سرزمینی استان تکیمل طرح‌های نیمه تمام با توجه به مسایل محیط زیستی برای کنترل آلودگی و ارتقا کیفی هوا است، افزود: تعداد روزهای سالم در سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۲ سه و نیم برابر و تعداد روزهای پاک از یک روز به ۷ روز افزایش یافته است.

وی بیان داشت: تغییر در نوع سوخت و مکانیسم‌های حمل و نقل و ارتقا سطح کیفی سوخت باعث شده وضعیت رو به جلویی در کنترل آلودگی هوا در اصفهان داشته باشیم و اصفهان به عنوان استانی پیشرو در کنترل آلودگی و بحث‌های زیست محیطی در کشور شناخته شود.

طرفه با اشاره به لزوم استفاده از پساب در بخش‌های صنعتی، گفت: اصفهان پیشگام استفاده از پساب در بخش‌های صنعتی است و تلاش شده با استفاده از این منبع، شاهد حفظ و استمرار رودخانه زاینده رود باشیم. در شش شهر استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه شبکه فاضلاب و تصفیه پساب در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: تمام ۱۰۷ و ۱۴۰۰ روستای استان تحت مدیریت سازمان پسماند هستند، البته مدیریت پسماند باید تقویت شود، همچنین نخستین کارخانه زباله سوز صنعتی در استان در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ۱۲ کیلومتر خط یک مترو شمال جنوب اصفهان با ۱۰ ایستگاه به بهره برداری رسیده است و به زودی نیز ۱۰ کیلومتر دیگر این خط به بهره برداری می‌رسد، تاکید کرد: از سوی دیگر فایناس قطار سریع السیر اصفهان قم تهران قطعی شد و در چند ماه گذشته اولین پرداخت فایناس حدود ۲.۷ میلیارد دلار در اختیار پیمانکار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۰ مگاوات در منطقه شرق اصفهان افتتاح شد، گفت: طرح احداث نیروگاهی به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات انجام و زمین مورد نظر نیز واگذار شده است و امیداواریم با پیگیری‌های تخصصی عملیاتی و اجرایی شود.

کد خبر 301783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.