اجرای طرح ریل باس در نجف آباد نیازمند 1200 میلیارد ریال اعتبار است

نجف آباد- شهردار نجف آباد گفت: بسیاری در مقطع طرح پروژه ریل باس تصور نمی کردند کار را تایید نهایی مسیر در شورای عالی ترافیک و پیش بینی سهم دولت در برنامه ششم توسعه پیش برود ولی با توجه به ریز شدن هزینه ها بین دولت، بخش خصوصی و چندین شهرداری عملیاتی شدن چنین طرح بزرگی چندان دور از دسترس نخواهد بود.

مسعود منتظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد مجموع اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای طرح را نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ورود به چنین عرصه هایی نیازمند جرات و جسارت مدیریتی است که خوشبختانه تاکنون میسر شده و به همین دلیل شخصا به عملیاتی شدن چنین پروژه ای مشروط به همکاری سایر ارگان ها و شهرداری های در مسیر بسیار خوش بین هستم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی جهت تکمیل مطالعات اولیه پروژه بیان داشت: همزمان با آزادسازی نزدیک به ۸ کیلومتر از حریم کانال آب واقع در مسیر طی مذاکرات صورت گرفته با آب منطقه ای، پیشنهاداتی نیز در خصوص تامین ریل مورد نیاز از ذوب آهن بابت عوارض آلایندگی مطرح شده که مذاکرات جهت تایید نهایی آن همچنان ادامه دارد.

شهردار از پیش بینی های صورت گرفته جهت توجیه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه خبر داد و اضافه کرد: کارهای بزرگی که بعضاً سال ها در آرزوی اجرای آن ها مانده بودیم با مشارکت سایر ارگان ها عملیاتی شده که به عنوان نمونه می توان از اجرای تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی با هزینه ۱۲میلیارد تومانی اشاره کرد که طی آن لشکر زرهی ۸ نجف اشرف کار خاکبرداری پروژه را بابت تهاتر هزینه پروانه ساختمانی طرح توسعه کلینیک نبی اکرم عهده دار شده است.

جاده مواصلاتی نجف آباد به اصفهان با توجه به وجود چندین شهر در طول مسیر، به عنوان یکی از شلوغ ترین مسیرهای مواصلاتی استان مطرح است./

کد خبر 301730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.