فوتسال ایران در جهان شهره است/ فرهنگ پهلوانی را فراموش نکنید

شهردار اصفهان گفت: تیم ملی فوتسال ایران از تیم‌های مطرح جهان است و اصفهان یکی از شهرهایی است که سال‌های زیادی در فوتسال سابقه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در نشست صمیمانه با اعضای تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران اظهار کرد: میزبانی از شما برای ما افتخار است. نمی‌دانم تا چه اندازه با مأموریت‌های شهرداری‌ها آشنا هستید اما شهرداری‌ها در امر ورزش وظیفه خاص و منحصر به فردی دارند.

وی ادامه داد: ما در شهر اصفهان ورزش را به دو بخش تقسیم کردیم که ورزش همگانی و ورزش حرفه‌ای است. مسئولیت ورزش همگانی با شهرداری‌ها است تا بسترسازی و هماهنگی در جهت توسعه این ورزش را انجام دهند ولی وظیفه توسعه ورزش حرفه‌ای (قهرمانی) بر عهده تربیت‌بدنی است. اما این دلیل نمی‌شود که ورزش‌ها و تیم‌های حرفه‌ای و به خصوص رشته‌هایی که در آنها حرف برای گفتن داریم را رها کنیم.

جمالی‌نژاد در همین خصوص افزود: به همین دلیل شهرداری‌ها در ورزش‌های حرفه‌ای نیز ورود پیدا می‌کنند و در خیلی از شهرهای کشور می‌بینیم که حتی تیمداری هم می‌کنند. شهرداری اصفهان به دلیل وجود چند کارخانه و باشگاه بزرگ در این شهر، در ورزش تیمداری نمی‌کند ولی ما آنها را نیز رها نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم بسترسازی‌های لازم انجام دهیم و در صورت نیاز از آنها حمایت کنیم.

شهردار اصفهان در مورد رشته فوتسال بیان کرد: اصفهان یکی از شهرهایی است که سال‌های زیادی در فوتسال سابقه داشته است. از زمانی که نطفه ورزش فوتسال در اصفهان بسته شد با این دوستان همراه بودم. تیم ملی فوتسال ایران از تیم‌های مطرح جهان است اما برخی از اوقات اعتماد به نفسمان را از دست می‌دهیم و خودمان را می‌بازیم و اگر از کشورهای مطرح جهان بترسیم و قدرت آنها را زیاد بدانیم، هیچ وقت پیشرفت پیدا نمی‌کنیم.

وی گفت: اما وقتی شکوه و عظمت خودمان را مرور کنیم، اعتماد به نفسمان بالا می‌رود و کارمان را خوب انجام می‌دهیم. این موضوع فقط در مورد ورزش صدق نمی‌کند بلکه در امور شهری نیز به همین صورت است. بسیاری از مقامات کشورهای مختلف در سفر به اصفهان عنوان می‌کنند که مانند این شهر در کشورهای اروپایی هم ندیده‌اند و مدتی پیش هم شهردار وین در سفر به اصفهان عنوان کرد که نظافت شهر اصفهان بی‌نظیر است.

جمالی‌نژاد بیان داشت: اعتماد به نفس خودتان را از دست ندهید و بدانید که ما هم کشوری غنی و امنی داریم. در اطراف ایران نا امنی‌های فراوانی وجود دارد ولی ما در کشورمان با آرامش زندگی می‌کنیم.

وی خطاب به اعضای تیم ملی فوتسال امید ادامه داد: هر کدام از شما می‌تواند یک اسطوره شوید و چیزی از فوتبالیست‌های جهان کم ندارید و تک تک شما یک گنجینه هستید. اگر گام اول را محکم بردارید مطمئن باشید تا آخر محکم ادامه می‌دهید و درخواستی که از شما دارم این است که اخلاق‌گرایی را فراموش نکنید.

شهردار اصفهان در همین خصوص افزود: ما ورزشکاران خوب زیادی داشته‌ایم که الان اسمی از آنها وجود ندارد و با توجه به اینکه شما جوان هستید باید سعی کنید وارد مسائل خاص نشوید و اگر شما ورزشکاران وارد حاشیه شوید، تمام زحمت‌های شما نابود می‌شود و امیدوارم فرهنگ پهلوانی را فراموش نکنید.

کد خبر 301662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.