آخرین آمار معلولان در کشور/ 65 درصد معلولان مرد هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تشریح آخرین آمار معلولان در سال جاری گفت: در مجموع 35 درصد از معلولان را زنان و 65 درصد را نیز مردان تشکیل می دهند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، حسین نحوی‌نژاد، با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر پشت نوبتی خدمات بهزیستی هستند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی تلاش می کند تا خدمات رسانی به جامعه هدف به بهترین شکل اجرا شود. افرادی که پشت نوبت خدمات بهزیستی هستند گاه برای یک خدمات و گاه برای چندین خدمت در صف هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: حدود دو درصد جمعیت کشور شامل یک میلیون و 300 هزار نفر معلول هستند که این افراد نیازمند دریافت خدمات مختلف توانبخشی هستند. در مجموع 35 درصد از معلولان را زنان و 65 درصد را نیز مردان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بهزیستی خدمات مختلفی را به جامعه هدف خود ارائه می دهد، تصریح کرد: این خدمات به انواع معلولیت ها نظیر معلولان جسمی- حرکتی و بیماران روانی ارائه می شود. البته در راستای خدماتی که به معلولان ارائه می شود نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد با بهزیستی مشارکت می کنند به طوری که افزون بر 2 هزار و 200 مرکز توانبخشی بهزیستی، نهادهای مدنی به یکصد هزار معلول خدمات ارائه می دهند.

نحوی نژاد بیان کرد: از برنامه ‌هایی که سازمان بهزیستی دنبال می کند، مراقبت های موقت از معلولان و سالمندان است که تا کنون مراکزی راه اندازی شده و قرار است به طور جامع اجرا شود.

کد خبر 301661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.