تا پایان خرداد ، قرارداد احداث تراموا در اصفهان منعقد می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از راه اندازی تراموا در شهر اصفهان سخن گفت و اظهارکرد: با توجه به اینکه در نظر داریم برای راه اندازی تراموا از سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده کنیم جلسات متعددی با شرکت های خارجی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در مراسم افتتاح سامانه اتوبوس تندرو اظهار کرد: در شهر اصفهان تمرکز حمل و نقل شهر بر حمل و نقل پاک شامل دوچرخه ها، حمل و نقل همگانی، هوشمند و آموزش است.

وی یکی از رسالت های اصلی شهرداری اصفهان را تجهیز حداکثری شهر اصفهان به وسایل حمل و نقل عمومی دانست و گفت: این مهم جزء یکی از برنامه های سند توسعه ۵ ساله شهر اصفهان است.

صلواتی با اشاره به اینکه امروزه حمل و نقل پاک یکی از اهداف شهر اصفهان است اضافه کرد: استفاده از دوچرخه، توسعه خطوط مترو و بی آرتی از جمله برنامه هایی است که پیشرفت آنان به دلیل همت بالای شهردار اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: همچین توسعه حمل و نقل هوشمند و توسعه مسیرهای پیاده روی از دیگر برنامه های در دستور کار شهرداری است.

تحقق هوای پاک با استفاده از وسایل نقلیه عمومی

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تحقق هوای پاک یکی از اهداف شهرداری است گفت: با استفاده از حمل و نقل عمومی درصدد تحقق این مهم هستیم و باید گفت که امروزه حجم سفر های شهری بوسیله وسایل نقلیه عمومی ۱۵ درصد است و افزایش این سهم هوای پاک را به همراه خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری اذعان کرد: تا سال ۱۴۰۰ این عدد به ۴۵ درصد افزایش می یابد.

صلواتی ادامه داد: این به آن معناست که تا آن زمان تعداد خودرو های شخصی کاهش چشمگیری می یابد و طبق ارزیابی های صورت گرفته حجم سفر ها در  سال ۱۴۰۰ روزانه ۲ میلیون نفر در روز است.

وی تردد این حجم از مسافران در روز را با استفاده از وسایلی مانند اتوبوس، تاکسی، مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی عنوان کرد.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مقوله های مهم در تردد های شهری میزان رضایت از نحوه جابجایی مسافران و کیفیت خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی است گفت: تا سال ۱۴۰۰ میزان درصد رضایت مسافران از این ناوگان ۷۵ درصد خواهد بود.

صلواتی افزود: همچنین عمر ناوگان وسایل نقلیه عمومی که امروزه ۸ سال است به ۴ سال کاهش می یابد.

وی ادامه داد: طول خطوط بی آر تی که امروزه نزدیک به ۹۰ کیلومتر است تا سال ۱۴۰۰ باید به ۱۸۰ کیلومتر افزایش پیدا می کند.

تراموا، بی آر تی و مترو سه وسیله نقلیه ضروری و عمومی شهر

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با بیان اینکه قطار شهری، تراموا و خطوط تندرو بی آر تی از جمله مهم ترین وسایل نقلیه شهری به شمار می آیند اذعان کرد: خط مترو اصفهان تا ایستگاه تختی رسیده و تا خرداد ماه به ایستگاه آزادی و همچنین تا پایان سال به ایستگاه آخر (صفه) می رسد و تا پایان سال این خط کاملا تکمیل می شود.

صلواتی با اشاره به اینکه تلاش شهردای اصفهان سرعت دهی به ساخت قطار شهری است اضافه کرد: بر اساس همین موضوع با تعدادی از شرکت های خارجی به منظور سرمایه گذاری وارد مذاکراتی شده ایم تا این روند سرعت بگیرد.

تکمیل ۷ خط از ۱۳ خط بی آر تی تا پایان سال 96

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه دومین وسیله حمل و نقلی که باید توسعه داشته باشد اتوبوس های تندرو است گفت: اولین خط این سامانه از پل یزد آباد تا میدان قدس به طول ۲۰ کیلومتر است.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان اضافه کرد: خط دوم نیز به طول ۱۰ کیلومتر دارای ۱۸ ایستگاه است که طبق برآورد های صورت گرفته، روزانه ۵۰ هزار مسافر را جابجا خواهد کرد که حیطه این تردد از پایانه ارغوانیه تا میدان امام علی(ع) است.

صلواتی با ابراز امیدواری گفت: در آینده ای نزدیک خط سوم هم از میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی به بهره برداری می رسد و اتوبوس هایی که از پل یزد آباد به میدان قدس می آیند تا میدان جمهوری هم خواهند رفت.

وی با اشاره به چهارمین خط اتوبوس های تندرو بیان کرد: این خط از میدان جمهوری تا میدان استقلال فعالیت خواهد کرد.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان فعالیت پنجمین خط این اتوبوسها را از میدان جمهوری تا میدان آزادی عنوان کرد.

صلواتی افزود: کلیه خطوط بی آر تی اصفهان 13 خط است که با تکمیل این خطوط حلقه تردد شهر بوسیله اتوبوس های تندرو کامل می شود؛ همچنین ۷ خط از این خطوط تا پایان سال ۹۶ تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: طرحی هم در دست اجرا است که منطقه درچه اصفهان را به مناطق غربی شهر متصل می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به راه اندازی تراموا در شهر اصفهان سخن گفت و اظهارکرد: با توجه به اینکه در نظر داریم برای راه اندازی تراموا از سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده کنیم جلسات متعددی با شرکت های خارجی برگزار شده است.

صلواتی اعلام کرد: در نظر داریم در بهار امسال قرارداد احداث خط اول تراموا را با سرمایه گذار خارجی منعقد کنیم.

بازسازی ۵۰ عدد از اتوبوس های شهری

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان زحمات زیادی را انجام می دهند گفت: این شرکت در امسال نزدیک به ۵۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کرده است و این کار باعث صرفه جویی در هزینه های اتوبوس ها و همچنین بهبود اوضاع ظاهری و آلاینده های این اتوبوس ها شده است.

وی همچنین از دیگر برنامه های انجام شده این شرکت نام برد و گفت: این شرکت به صورت خودجوش اتوبوس های بانوان، مطالعه و فرودگاه را در لیست اتوبوس های خود قرار داده است که آنان را تهیه کرده است.

کد خبر 301455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بيگي IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام.... ايا از اين همه خطوط مختلف( brt مترو و ترامواو....) چيزي هم شامل شهرك شهيد كشوري ميشود يا نه!؟
  • شهریار IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
    1 0
    خبرهای خوشی بود. فقط امیدوارم واقعاً تا پایان سال ۹۶ این اتفاق بیفته. البته پیشرفت خطوط قبلی مترو که به این سرعت نبود. اگه از همین اول بگین ۷ خط اتوبوس تندرو اصفهان تا پایان سال ۹۷ آماده می‌شه، بهتر از اینه که هر چند وقت یه بار، حرف‌تون را عوض کنین.