واکنش جهانگیری به احتمال کناره‌گیری‌ روحانی به نفع وی

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به احتمال کناره گیری روحانی به نفع وی در انتخابات گفت: انتخابات سازوکار خودش را دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز در جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بعد از برگزاری مناظره اول کاندیداها،‌ برخی محافل سیاسی از احتمال کناره‌گیری آقای روحانی به نفع شما سخن گفتند، ارزیابی شما از این موضوع چیست، گفت: انتخابات سازوکار خودش را دارد و در سازوکار خودش هم تصمیم‌گیری می‌شود، خیلی این دغدغه‌ را به خودتان وارد نکنید، بگذارید ببینیم چگونه پیش می‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتقادی به نحوه برگزاری مناظره داشتید یا خیر،‌ اظهار داشت: به نظرم زمان‌های دو دقیقه‌ای بسیار کم بود، زیرا وقتی کاندیدایی می‌خواست در مورد موضوعی مفصل‌تر صحبت کند، زمانش به اتمام می‌رسید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنده فرد آرامی هستم و اگر همه در چارچوب برنامه و آینده و کار صحبت کنند، بنده هم در همان چارچوب نقد کرده و صحبت می‌کنم، اما اگر وارد حاشیه‌ها شدند، آن‌وقت پاسخ متناسب خواهم داد.

جهانگیری با بیان اینکه رنگ انتخاباتی ندارم، تأکید کرد: بنده هیچ هزینه انتخاباتی نکرده‌ام و صرفاً از امکانات صدا و سیما، برای رساندم پیامم به مردم استفاده کرده‌ام و فکر می‌کنم دوستانم در فضای مجازی زحمت کشیدند و هیچ ستادی هم تشکیل نداده‌ام، فقط چون وزارت کشور پیگیر بود که حتماً یک نفر را برای حضور در جلسات به عنوان رئیس ستاد معرفی کنیم که بر این اساس یک نفر را معرفی کردیم تا در جلسات موردنظر شرکت کند.

وی با بیان اینکه بنده آدم جدی در کار هستم، ادامه داد: در هر کاری که وارد شده‌ام، در حد توان خودم درباره موضوعات مختلف صحبت خواهم کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آقای عارف گفته‌اند شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره نامزد نهایی تصمیم‌گیری نکرده است و شما چقدر احتمال می‌دهید نامزد نهایی باشید، گفت: بنده عضو این شورا نیستم. بنده بر اساس خرد جمعی وارد انتخابات شده‌ام و بر اساس این خرد جمعی هم درباره ادامه آن تصمیم‌گیری می‌کنم.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که پیش از عید از برگزاری جلسه با رهبری درباره اصلاح‌طلبان خبر دادید، آیا جلسات ادامه داشته است یا خیر، گفت: بعد از آن جلسه دیگر خدمت‌شان نرسیدم، حتماً در صورتی که نیاز باشد درخواست وقت می‌کنم و خدمت‌شان می‌رسم. به نظرم موضوع اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان پرنفوذ و قدرتمند در داخل کشور را باید دنبال کنیم، زیرا اصلاح‌طلبان بخش قابل‌توجهی از یک بال نظام هستند مانند اصولگرایان و هر دوی این جریان‌ها نیز جریان پرنفوذ کشور هستند و باید با هم در صحنه‌های انتخاباتی رقابت صحیحی داشته باشند و مردم هم هر کدام را انتخاب کردند باید کار را در دست بگیرد و آن دیگری هم باید کمک کند.

کد خبر 301450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.