تهاجمات داخلی پنهان است/ دولت نقش بزرگی در اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آرامش و امنیت ما به خاطر خون شهیدان و فداکاری مردم است، گفت:تهاجمات داخلی به سرزمین پوشیده و مستور است و در غفلت ما صورت می‌گیرد و نقش آن را کمتر درک می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، سیدمصطفی هاشمی‌طباء کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز در برنامه رادیویی در تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌هایش، با اشاره به سوابق اجرایی خود طی سال‌های گذشته، گفت: امیدوارم اگر مردم مصلحت دیدند بتوانم خدماتی را در قامت و شکل جدیدی برای کشورمان انجام بدهم.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیتی که امروز داریم به خاطر خون شهدا و فداکاری مردم است، ادامه داد: مردم ایران صدها هزار شهید، آزاده و جانباز تقدیم ایران کرده‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه برخی‌ها رفتند تا مملکت و جمهوری اسلامی پایدار بماند، افزود: همه ما باید به تاسی از این عزیزان این پایداری را گرامی بداریم.

هاشمی‌طباء با بیان اینکه دفاع مقدس و سیاست‌های آن باید سرلوحه کارها قرار بگیرد، تصریح کرد: اینکه گروهی برای کشور فداکاری کردند و پس از آن دوران آنها را رها کنیم مناسب نیست. بقای کشور به یک فداکاری دائمی نیاز دارد و باید کشور را حفظ کرد و منافع شخصی را در درجات بعدی قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه بقاء و حفظ کشور در گرو ادامه راه شهیدان و رزمندگان است، گفت: تهاجمات سیاسی از سوی استکبار همواره ضد نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه در چند سال اخیر با تهاجمات بیرونی و تهاجمات داخلی مواجه بوده‌ایم، افزود: تهاجمات بیرونی واضح است، اما تهاجمات داخلی پنهان و مستور است و در غفلت ما صورت می‌گیرد و شاید نتوانیم نقش آن را به خوبی درک کنیم.

هاشمی‌طباء با اشاره به تهاجم داخلی گفت: اگر بدن انسان را در نظر بگیریم و یک جسم خارجی به مانند چاقو آن را تهدید کند، می‌توان چاقو را از بدن بیرون کشید و آن را پانسمان کرد.

وی اظها رداشت: اما اگر بدن انسان دچار بیماری صعب‌العلاجی شود، آن وقت بدن از داخل پوک می‌شود و بیماری خاموش انسان را تکیده و از بین می‌برد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برخی به صورت آگاهانه و ناآگاهانه تهاجمات داخلی داشته‌اند، گفت: برخی سودجو که به دنبال معیشت خود هستند، تهاجمات داخلی را شکل می‌دهند.

هاشمی‌طباء ادامه داد: چگونه است جنگل‌ها که ریه تنفسی مردم هستند یک سوم‌شان از دست رفته که این به دلیل سودجویی‌هایی است که افرادی برای ساخت ویلا یا کشت و زرع و یا برای تبدیل کردن به زمین‌های کشاورزی این کار را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه یک سوم ثروت بسیار گرانبها به دست مردم از بین رفته است، عنوان کرد: بیشتر چاه‌های تحت‌العرضی برای استفاده در آبیاری کشاورزی استخراج می‌شوند که بیشتر آنها دچار فرورفتگی شده‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز برخی رودخانه‌ها آلوده به پساب شده است، ادامه داد: فاضلاب‌ها بدون تصفیه به عمق زمین می‌رود و به چاه‌های آب آشامیدنی نشت پیدا می‌کند و شیرآبها بر اثر فشار زباله‌ها وارد جریان آب تمیز می‌شوند که مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

هاشمی‌طباء با بیان اینکه از 600 دشت حاصل‌خیز کشور 200 دشت دارای فرو نشست شده‌اند، گفت: در برخی از دشت‌ها کشاورزی دیگر امکان‌پذیر نیست و اگر این روند ادامه پیدا کند نسل آینده به جای اینکه بر ما درود بفرستند ما را نفرین می‌کنند.

وی با بیان اینکه میراث نادرشاه وحدت ایران بود، گفت: این وحدت موجب شد اقوام و مناطق مختلف با هم متحد شوند،‌ اما بر عکس این عمل را شاه سلطان انجام داد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما برای نسل‌های آینده میراث‌های خوبی گذاشته‌ایم، افزود: شبکه برق، گاز، آبرسانی داخل شهرها، ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز علمی میراث خوبی است که ما برای آیندگان گذاشته‌ایم، البته اینها به دست انسان قابل تجدید و بهسازی است، اما آنچه از دست رفته و نسل آینده نمی‌تواند بازسازی کند بخشی از محیط زیست است.

هاشمی‌طباء افزود: آنگونه که رزمندگان مرزها را حفظ کردند باید مردم و دولتمردان داخل را حفظ کنند و ما باید ایران را آباد کنیم.

وی تصریح کرد: با ابزارهای مختلف و با تخصیص اعتبارات و هدایت و آموزش مردم و رعایت قوانین و اصلا کشاورزی می‌توان بخش مهمی از مشکلات محیط زیستی را حل کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه کشاورزی ما باید از زمان قرون وسطایی خارج شود، اظهار داشت: با این تغییر شیوه می‌توان نیازهای داخلی را تامین کرد و به کشور زیان نرساند.

هاشمی‌طباء با اشاره به وضعیت محرومان، مستضعفان، بیماران و خانواده‌های بی‌سرپرست، افزود: از سازمان بهزیستی و کمیته امداد که در نهایت تنگدستی کارهای خوبی را انجام می‌دهند و در سراسر کشور پایگاه دارند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه یارانه‌ها را نباید بی‌جهت به تمامی افراد جامعه داد، تصریح کرد: برای کسی که یک میلیون تومان حقوق دارد شاید 45 هزار تومان تاثیری در زندگی‌اش نداشته باشد چه برسد به افرادی که حقوق‌های بالا دارند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید یارانه را به قشر ضعیف جامعه پرداخت کنیم، گفت:با اختصاص یارانه‌ها به قشر ضعیف می‌توان حداقل‌ها را برای آنها تامین کرد برخی در کشور هستند که از حداقل‌ها هم محروم هستند. این محرومان که 6 میلیون نفر در مجلس مطرح شده است افراد معلول، دارای سرطان و خانواده‌های بی‌سرپرست و... هستند.

هاشمی‌طباء ادامه داد:‌در دولت ما روان‌سازی اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور برای ایجاد اشتغال، تولید و خدمات نقش بسیار بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند در روان‌سازی اقتصاد و سرمایه‌گذاری نقش مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد، ادامه داد: دولت باید به صورت اصولی زمینه‌های کسب و کار و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را فراهم کند تا بتوان تولید کشور را بالا برد که از طریق آن تولید ناخالص ملی نیز بالا می‌رود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر تولید ناخالص را بالا ببریم طبیعتا درآمد سرانه مردم هم بالا می‌رود، گفت: اگر این اتفاق نیفتد به طور مثال اتفاقی که در قیمت دلار افتاد و از هزار تومان به 3 هزار تومان افزایش یافت شاهد خواهیم بود که قیمت دلار به 10 هزار تومان می‌رسد و حجم پول زیاد می‌شود، اما از سوی دیگر تورم ایجاد می‌شود که قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

هاشمی‌طباء تصریح کرد:‌ از طریق تولید صنعتی و کشاورزی می‌توان تولید ناخالص ملی را افزایش داد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال تقویت صنعت است، اما امروز صنعت دنیا خیلی به کارگر وابسته نیست، زیرا مدرن شده و در آن اتوماسیون وجود دارد. صنعتی که به مقدار زیادی به کارگر وابسته باشد، کیفیت مناسبی ندارد و مردم هم محصولات آن را نمی‌خرند.

وی افزود: از طرف دیگر سرمایه‌گذاری همراه با اشتغال است و مشتری خود را می‌خواهد. سرمایه‌گذاری صنعتی چه خارجی و چه داخلی باید به طریقی باشد که محصولات آن را بتوان صادر کرد و این کار فقط از دست انسان‌های ماهر و توانا برمی‌آید. در این رابطه قانون بانکداری اسلامی باید اصلاح شود و محیط کسب  و کار بهبود یابد.

هاشمی‌طباء‌ با بیان اینکه کشاورزی هم می‌تواند یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال باشد، گفت: اما اشتغالی که از این طریق می‌توانیم تولید کنیم قادر به مقابله با 8 تا 9 میلیون بیکار موجود در کشور نیست، صنایعی مانند مسکن و راه هم تا حدودی اشتغال ایجاد می‌کند، اما اگر هدف ما ایجاد اشتغال کامل و دائم است باید روی صنعت دیگری به نام جهانگردی و توریسم سرمایه‌گذاری کنیم. صنعت توریسم دائما به نیرو احتیاج دارد، ضمن آنکه خود گردشگران خارجی با حضور در کشور از تولیدات داخلی و صنایع دستی خرید می‌کنند که این نیز تولید اشتغال می‌کند.

وی ادامه داد: اگر به صنعت جهانگردی به صورت جدی برخورد کنیم، مانند کشورهایی مثل انگلیس، ایتالیا و اسپانیا چرخ اقتصادی کشور ما هم به شدت دچار تحرک خواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: باید در زمینه تولید و اشتغال به کارآفرینان احترام بگذاریم و بتوانیم با استفاده از سیاست خارجی خوب با بازارهای خارجی ارتباط برقرار کنیم، ضمن آنکه باید تکنولوژی صنعتی خود را ارتقاء دهیم که هم می‌توانیم آن را در داخل تولید کنیم و هم از خارج وارد کنیم. توجه به مردم و کارآفرینان و رفع موانع پیش روی آنها بسیار مهم است.

هاشمی‌طباء تصریح کرد: هر کسی نمی‌تواند کارآفرین باشد و کارخانه ایجاد کند کارآفرین‌ها عده معدودی هستند که باید آنها را افزایش دهیم وجود خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور یک فرصت خوب برای ماست، ضمن آنکه استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند برای کشور امنیت به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف و کارهایی که دولت‌ها باید انجام دهند، اظهار داشت: دولت کارهای عظیمی باید انجام دهد که امنیت، بهداشت عمومی، و آموزش همگانی جزو آنهاست متاسفانه امروز در کشور ما دولت آن قدر بزرگ شده که چاره‌ای جز تامین هزینه‌ها ندارد و در برخی موارد از تامین حقوق هم عاجز است. درآمد دولت قالبا از فروش ارز، اخذ مالیات و گمرکات است و دولت مجبور است که ارز بفروشد و آن را تبدیل به ریال کند واردات انجام دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ما امروز علاوه بر واردات کالاهای لوکس که مورد نیاز مردم نیست فروش ارز به کسانی داریم که به سفرهای تفریحی خارجی می‌روند. براساس آمارها ما حدود 30 میلیارد دلار ارز برای سفرهای خارجی و 40 میلیارد دلار برای واردات بنزین طی سال‌های اخیر اختصاص داده‌ایم و قریب به 250 هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت یارانه‌ داده‌ایم، آیا با این رقم‌ها نمی‌شود هزار کارخانه ایجاد کرد.

هاشمی‌طباء افزود: در گذشته 30 درصد از بودجه صرف ایجاد اماکن جدید می‌شد که امروز این رقم به زیر 6 یا 7 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: فشاری که ممکن است از ناحیه اخذ مالیات بر بعضی اقشار وارد شود شاید قابل تحمل نباشد. دولت باید کوچک شود، زیرا امروز وظایف بسیار سنگینی مانند تامین شبکه برق، گاز و خدمات بسیار سنگین برعهده دولت است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده‌های مطرح شده از سوی برخی کاندیداها، گفت: وعده‌هایی که بعضی می‌دهند عملی نیست و کشور را به صلاح نمی‌رساند. دولت باید مردم را به کار فرا بخواند. اگر مبلغی را که ما بابت پرداخت یارانه دادیم صرف ایجاد کارخانه می‌کردیم، امروز این تعداد بیکار نداشتیم. با این توزیع مال چه دردی از کشور را علاج کرده‌ایم. ما نباید از سرمایه‌گذاری بترسیم و باید همه را تشویق به سرمایه‌گذاری کنیم.

هاشمی‌طباء‌ادامه داد: امروز مسئله معیشت دستاویز بعضی شده که به سه برابر شدن یارانه‌ها اشاره می‌کند. پرداخت این مبلغ یارانه در توان دولت نیست. اقتصاد سالم باید زاینده باشد و درآمد کشور را افزایش دهد.

وی با اشاره به موضوع مسائل حوزه آموزش و پرورش گفت: ما متاسفانه مسئله تربیت را در آموزش خوب لحاظ نمی‌کنیم و این چرخه باید اصلاح شود. ما در بدنه دولت صاحب‌نظران زیادی داریم که باید آنها را جهت‌دهی کنیم و اگر می‌گوییم مسلمان هستیم باید آن را در عمل نشان دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان گفت: ما باید داروی تلخ حقیقت را بنوشیم و خدا نکند دست به وعده‌هایی بزنیم که عملی نیست.

کد خبر 301392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.