شورای نگهبان در اقدامی به موقع مانع بروز تنش در فضای انتخاباتی کشور شد

شهرضا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن به دنبال ایجاد تنش در برگزاری انتخابات بود، این خطر را رهبر معظم انقلاب هم تذکر داده بودند اما شورای نگهبان با تیزبینی و اقدام به موقع، آرامش را به فضای انتخاباتی بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، جواد کریمی قدوسی در «همایش بزرگ انقلابیون جوان شهرضا» که در مجموعه فرهنگی تالار فجر شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: اصحاب و یاران امام زمان(عج) همگی جوان هستند، این افراد به دنبال کسب مال و مقامهای دنیوی نبوده و تنها به دنبال کسب رضای خداوند و جهاد فی سبیل الله هستند.

وی اظهار کرد: یک مسئول انقلابی هم باید مجری احکام دین باشد، زیرا او در یک نظام دینی و مبتنی بر ارزشهای معنوی فرصت خدمتگزاری به مردم را به دست آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: تفکر انقلابی آرمانهای دست نیافتنی انقلاب را در سایه جهاد و مبارزه و بدون نگاه به بیرو از مرزها و با تکیه بر توان داخلی، به آرمانهایی دست یافتنی تبدیل می‌کند.

کریمی قدوسی اذعان کرد: متأسفانه دشمن به دنبال ایجاد دو یا چند قطبی های اصولگرایی و اصلاح طلبی در جامعه است تا به این وسیله توان اجرایی را از ما گرفته و موقعیتی ایجاد کند که ما به جای آنکه به دنبال کسب دانش و پژوهش باشیم بر سر اموری از این نوع با یکدیگر رقابت و مشاجره کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: دشمن به دنبال ایجاد تنش در برگزاری انتخابات بود، این خطر را رهبر مظعم انقلاب هم تذکر داده بودند ام شورای نگهبان با تیزبینی و اقدام به موقع، آرامش را به فضای انتخاباتی بازگرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یک فرد انقلابی با تمام وجود برای اجرا کردن معارف دینی تلاش و جهاد می‌کند زیرا این فرد به این درجه از بصیرت و دانایی رسیده است که آنچه می‌تواند بشر را به سوی سعادت هدایت کند عمل به دستورات خداوند است که امروزه در آیات قرآن و دستورات دین اسلام خلاصه شده است، بنابراین چنین فردی خودش را وقف اسلام می‌کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: انقلاب و انقلابی‌گری در ایران تعریفی متفاوت با دیگر مناطق جهان دارد، یک فرد انقلابی مواضعی قاطع و در عین حال مستحکم در برابر دشمنان دارد و در راه مبارزه با دشمن هرگز ترسی به دل راه نمی‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در زمان جنگ کمترین امکانات دفاعی را نداشتیم در حالی که در مقابل ما نیرویی تا دندان مسلح وجود داشت اما رزمندگان ما هرگز هراسی از دشمن به دل راه ندادند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: امروز نظام سلطه و سرمایه‌داری جهانی و نظام صهیونیست که در لشکر افراد وفادار به خود کسانی همچون قذافی و صدام حسین را دارد در برابر ما ایستادگی می‌کند اما شرایط امروز و دیروز ما یک تفاوت اساسی کرده و آن اینکه توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ما هزار برابر شده است.

وی بیان کرد: سرسخت ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران در منطقه، عربستان سعودی است، این کشور ۳ بار از آمریکا تقاضای حمله به ایران را کرد و اعلام داشت که همه هزینه این نبرد را پرداخت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: عربستان سعودی یک مصیبت بزرگ برای جهان اسلام محسوب می‌شود اما این به معنای جواز تعطیلی حج نیست زیرا این عمل فریضه الهی است و باید انجام شود.

کریمی قدوسی عنوان کرد:: ارتش آمریکا اگر در گذشته در سواحل اقیانوس آرام قرار داشت در دهه‌های اخیر ۳ بار در منطقه حاضر شده تا مقدمات مقابله نظامی با ایران را فراهم کند اما در برابر عظمت ملت و توان دفاعی کشور ایران مجبور به پذیرش شکس و عقب نشینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یک جریان انقلابی و افراد وفادار به آن در برابر کج رویها و انحرافهای داخلی ایستادگی کرده و موضع‌گیری می‌کند و با امر به معروف و نهی از منکر مسؤولیت خود را در برابر اصالتهای انقلابی انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یک فرد انقلابی اجازه نمی‌دهد که انسانهایی که از موقعیت نظام استفاده کرده و به قدرت و جایگاهی رسیده‌اند، از موقعیت خود برای قدرتنمایی در جامعه استفاده کنند.

کریمی قدوسی، زیرساخت همه فضائل انقلابی را اخلاص در عمل و تلاش برای رضای خداوند دانست و افزود: یک فرد انقلابی بدون توجه به پست و مقامهای مادی برای کسب رضای الهی و تحقق آرمانهای انقلاب تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: افرادی همچون شهید همت هیچ گاه برای کسب پست و مقامهای دنیوی رقابت نکردند اما این افراد همواره در صف نخست جهاد بودند، اگر امروز همین فرهنگ و روحیه‌ای که در وجود افرادی همانند شهید همت بود، در بین همه مسؤولان وجود داشت، اوضاع کشور نیز بهتر بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: متأسفانه کسانی که از نردبان معنویت انقلاب بالا رفتند و با شعار انقلاب و خدمت به ملت به نان و نوایی رسیدند، وقتی آن همه امکانات را دیدند تحت تأثیر شیطان نفس قرار گرفتند.

کریمی قدوسی همچنین با اشاره به نقش مفید و سازنده جوانان در طول تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آرمانهای انقلاب و انقلابی‌گری با نام جوان پیوند خورده است زیرا جوانان در شرایطی قرار دارند که هنوز محافظه کار نشده‌اند و زندگی مادی مانع عمل آنها نشده است.

وی با شاره به بخشهایی از تاریخ دوران مبارزات انقلابی اما راحل (ره) عنوان کرد: جوانانی که در طول دوران دفاع مقدس همه جریان امور را هدایت و با همه توان دربرابر تهاجم دشمنان ایستادگی کردند، همان کودکان سالهای میانی دهه چهل خورشیدی بودند که در زمانی که اسلام و انقلاب به آنها نیاز داشت، همچون سربازانی مخلص و وفادار، در صحنه حاضر شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راه حفظ و تحقق ارزشهای انقلاب، گفت: در ابتدای دوران انقلاب حدود ۱۰۰ هزار نفر از جوانان کشور با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صف یاران انقلاب و اسلام درآمدند، بعد از پایان جنگ از این تعداد ۳۶ هزار نفر از این تعداد شهید، ۱۵ هزار نفر جانباز و شمار بسیار زیادی نیز آزاده بودند.

کریمی قدوسی ادامه داد: جوانان در طول تاریخ انقلاب همیشه در جایگاه نخست بوده‌اند، انقلابی‌گری با روح آنها درآمیخته زیرا نور بصیرت و حقیقت بیش از دیگران در وجود آنها تأثیر گذاشته است.

وی گفت: جوانان انقلابی در سالهای نخستین انقلاب اسلامی دستورالعمل سلوک عرفانی خود را از رفتار و منش امام راحل(ره) الگو گرفتند و به تقلید از امام(ره) رفتار خود را اصلاح کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نسلهای دوم و سوم انقلاب اسلامی نیز همانگونه که رهبر مظعم انقلاب فرمودند، با آگاهی و بصیرت بیشتر در صحنه حاضر شدند و ثابت کردند که از جوانان دهه اول انقلاب بسیار جلوتر هستند.

کد خبر 301379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.