بزرگترین تهدید برای ما مدیرانی‌اند که ناکارآمدی خود را به نظام نسبت می‌دهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: پول، امکانات و موارد دیگر در اختیار قوه مجریه است و امروز نظام با تهدید روبه‌رو است چراکه مدیر ناکارآمد می‌خواهد ناکارآمدی خود را به نظام نسبت دهد و این امر خطرناکی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب الهی است براین اساس ما با خدای خود پیمان بستیم و بر پیمان خود پایدار هستیم اما هر روز با یک امتحان مواجه می‌شویم که تاکنون مردم از همه امتحانات پیش‌رو موفق و سربلند بیرون آمده‌اند.

وی با اشاره به این جمله امام که حفظ نظام اوجب واجبات است افزود: امروز برای این اوجب واجبات جوان 23 ساله ما به سوریه می‌رود، از حریم اهل‌بیت دفاع می‌کند و به شهادت می‌رساند، در حالیکه در ابتدای سنین جوانی و اوج دلبستگی به همسر و فرزند خود قرار دارد اما همه این‌ها را فدای حفظ نظام می‌کند.

مردم و رهبری نظام را حفظ کردند/ خواص معمولا نظام را تضعیف کردند

وزیر پیشین آموزش و پرورش با بیان اینکه 2 عنصر رهبری و مردم نظام اسلامی را از ابتدای تاسیس تا به امروز از گزند دشمنان حفظ کرده، تصریح کرد: خیلی از کارهایی که خواص نظام انجام می‌دهند انقلاب را تضعیف می‌کند، پس این خواص نیستند که انقلاب را حفظ و حراست می‌کنند چراکه در بسیاری از امتحانات همین خواص رفوزه شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های نمایندگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این دوره ائتلاف بزرگی برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است.

حاجی بابایی افزود: کمیسیون تلفیق در این دوره بر آن شد که برای اجرایی کردن این سیاست‌ها برنامه بنویسد اما با توجه به اینکه دولت هیچ لایحه‌ای در این رابطه به مجلس ارائه نکرده بود ما از اجرایی کردن این امر ناتوان بودیم براین اساس قضیه را به رئیس مجلس ارجاع دادیم و ایشان نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشتند و از ایشان کسب تکلیف کردند.

وی ادامه داد: رهبری در پاسخ به این نامه فرمودند که «مجلس برنامه می‌خواهد و اولی آن است که برنامه را دولت بنویسد، حال اگر دولت برنامه نوشت، این وظیفه مجلس است که برنامه را تنظیم کند»، براین اساس ما با رئیس سازمان مدیریت صحبت کردیم و بنا بر آن شد که برنامه‌ای در مجلس مهیا شود.

مدیر ناکارآمد، می‌خواهد ناکارآمدی خود را به نظام نسبت دهد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حفظ نظام عمده وظیفه به دولت باز می‌گردد تأکید کرد: پول، امکانات و موارد دیگر در اختیار قوه مجریه است و حل مشکلات اقتصادی به دست دولت امکان پذیر است؛ امروز نظام با تهدید روبه‌رو است چراکه مدیر ناکارآمد می‌خواهد ناکارآمدی خود را به نظام نسبت دهد و این امر خطرناکی است که رهبری در واکنش به آن فرمودند: «اگر نظام ناکارآمد است چطور یک جوان پرتحرک انقلابی سامانه‌های موشکی پیشرفته طراحی می‌کند؟».

وی با اشاره به وجود نقدینگی هزار و 250هزار میلیارد تومانی امروز کشور ابراز کرد: سال 1392 یکی از مسئولین گفت بزرگترین جنایت تاریخ اتفاق افتاده چراکه نقدینگی کشور به 494هزار میلیارد تومان رسیده، اما امروز پس از گذشت 4 سال نقدینگی به 2.5 برابر کل تاریخ افزایش یافته است و دولت همچنان ابراز می‌کند که پول نیست.

حاجی بابایی با بیان اینکه در سال 1391 کل درآمد دولت 104 هزار میلیارد تومان بود که 15 هزار و 600 میلیارد تومان معادل 15 درصد آن به آموزش و پرورش اختصاص یافت افزود: بودجه‌ای که امسال برای دولت مصوب شده 395 هزار میلیارد تومان است که 33 هزار و 500 میلیارد تومان آن معادل 9 درصد آن به آموزش و پرورش اختصاص یافته که این امر به سقوط آموزش و پرورش کشور منجر خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: امروز درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها 31.4 هزار میلیارد تومان اعلام شده در حالیکه با یک بررسی ساده متوجه شدیم که فقط از محل بنزین دولت 26 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و با بررسی دقیق این آمار توسط دولت معلوم شد امروز درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها 87 هزار میلیارد تومان است.

وزیر آموزش و پرورش دولت سابق با بیان اینکه این اختلاف آمار مسبب اعطای حقوق‌های نجومی به نورچشمی‌های دولت شده افزود: ما در کمیسیون تلفیق برای جلوگیری از نجومی‌خواری پیشنهاد دادیم حقوق برخی مدیران تا 7 برابر مصوب اعطا شود اما رای نیاورد اما این پیشنهاد تا 10.5 و نهایتا تا 14 برابر رفت که مجلس به افزایش 14 برابری آن رای داد که شورای نگهبان به آن اشکال گرفت و آن را مغایر بند 10 اصل سوم قانون اساسی دانست چراکه امکان داشت نخبگان از کشور متواری شوند براین اساس استثنای مشاغل تخصصی به این قانون اضافه شد اما کماکان قانون تصویب نشد.

وی در رابطه با چرایی عدم تصویب این قانون برای جلوگیری از نجومی‌خواری اذعان کرد: فشار سنگین مدیران نجومی بگیر باعث شد این قانون به تصویب نشود و این مدیران با قدرت تمام مجلس را به جنجال کشیدند تا از تصویب آن ممانعت کنند تا جائی که کار به مجمع تشخیص کشید و درنهایت مجمع  رای به حذف این برنامه و ارائه لایحه توسط دولت داد و تمام زحمات ما نقش برآب  شد.

حاجی بابایی در ادامه یادآور شد: حذف این قانون به منزله آن بود که نجومی بگیران همچنان نجومی بگیرند و امروز همچنان حقوق‌های نجومی برقرار است و برخی مدیران محترمانه آن‌را دریافت می‌کنند چراکه این حقوق را حق خود می‌دانند و خود را نخبه خطاب می‌کنند درحالی‌که نخبگان ما شهیدانی بودند که کارهای بزرگ را برای رضای خدا انجام دادند در حالی‌که به ازای زحماتشان نظام هر مبلغی را که طلب می‌کردند حاضر به پرداخت بود.

آسیب‌های اجتماعی در گرو آموزش و پرورش ناسالم

وی در رابطه با وضعیت امروز جامعه فرهنگیان کشور ابراز کرد: آسیب‌های اجتماعی که امروز دامن‌گیر جامعه و به دغدغه اصلی خانواده‌ها برای فرزندانشان تبدیل شده در اثر عدم توجه به وضعیت فرهنگیان و آموزش و پرورش کشور است چراکه تمام تربیت جامعه در گرو آموزش سالم خلاصه شده و امروز موضوع آموزش و پرورش از عملکرد یک وزیر فراتر رفته و یک دولت باید آن‌را حمایت کند.

وزیر آموزش و پرورش دولت سابق در ادامه یادآور شد: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود یک جامعه اصلاح می‌شود، حتی در زمینه اقتصاد، اقتصاد دانش‌بنیان با آموزش و پرورش سالم تحقق می‌یابد و مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود براین اساس لازم است فکری اساسی برای این موضوع اتخاذ کرد.

حاجی بابایی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه پیرامون افتتاح‌های اخیر دولت اظهار کرد: اگر هرکدام از این افتتاح‌ها 100 نفر بیکار را از بیکاری نجات می‌داد امروز اوضاع کشور به این وخامت نبود.

کد خبر 301314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.