رسانه ها باید مراقب حیله های دشمن در ایام انتخابات باشند

برخوار _دادستان شهرستان برخوار گفت: رسانه ها باید مراقب باشند دست آویز دشمنان و افراد فرصت طلب قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار سعید ضا طلابی دادستان شهرستان برخوار در نشست بررسی قوانین و مقررات مطبوعات با اصحاب رسانه شهرستان برخوار گفت:معرفی وظایف و حدود اختیارات شورا ها برای مردم سبب شناسایی و انتخاب افراد اصلح می شود.

دادستان شهرستان برخوار افزود: قوانین و مقررات مطبوعات به طور شفاف حقوق خبرنگاران را در برابر آزادی بیان در جامعه بیان کرده و مدیران رسانه ها قبل از آن که خبری را در جامعه نشر دهند و بر سرعت انتشار خبر تلاش کنند باید از صحت آن خبر مطمئن باشند و سبب تشویش اذهان عمومی نشوند.

وی در خصوص اخبار و مطالبی که در فضای مجازی نشر داده می شوداظهار داشت: مدیران و کاربران نشریات، ‌سایتها و کانالها و گروه های فضای مجازی توجه داشته باشند هرگونه توهین و افترا به فرد یا افراد حقیقی و حقوقی جرم محسوب می شود و غالب مردم نسبت به صحت اخبار درج شده در فضای مجازی تحقیق نمی کنند و این مسأله آسیب های شخصی و اجتماعی زیادی را همراه دارد و مسئولیت آن بر نشر دهندگان است که بایداز صحت مطالب مطمئن باشند.

طلابی افزود: گسترش فضای مجازی موضوعی است که فرصت ها و تهدیدهای زیادی را ایجاد کرده است و حتی کودکان نیز به آن دسترسی دارند و باید قبل از آن که فرصت های آن تبدیل به تهدیدهای اجتماعی شود با اقدامات به موقع از وقوع جرائم آن پیشگیری کرد.

دادستان شهرستان برخوار گفت: مدیران کانال های فضای مجازی باید قوانین رسانه ها و نشر اخبار را مطالعه کنند و قبل از آن که  اخبار و مطالب را در فضای مجازی پخش کنند مراقب باشند که به حریم خصوصی کسی تجاوز نکنند و مشکلات قضایی به وجود نیاورند.

وی افزود: پلیس فتا و هئیت بازرسی انتخابات به منظور حفظ آرامش و حقوق مردم در ایام انتخابات گروه ها و کانال های تلگرامی را بصورت دقیق رصد می کند و مدیران گروه ها و کانال های تلگرامی در ایام انتخابات باید مراقب باشند که به خاطر حمایت از یک کاندیدا با تبلیغات زود هنگام  و یا زیرسئوال بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل قضایی برای خود به وجود نیاورند.

طلابی یکی از مهمترین وظایف رسانه ها را دعوت عمومی و حداکثری مردم به حضور در انتخابات بیان کرد و گفت: مطبوعات و رسانه ها، باید افکار عمومی و سطح آگاهی و بینش مردم را برای حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح بالا ببرند.

وی انتقاد سازنده و بدون توهین و تحقیر را حق مطبوعات دانست و خطاب به مدیر مسئولان گفت: شما می توانید با بیان حدود و اختیارات و وظایف اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، فضایی را ایجاد کنید که مردم بهتر بتواند افراد اصلح را شناسایی و انتخاب کنند.

کد خبر 301228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.